Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
13:11 23 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Comunicat privind desemnarea mandatarilor financiari pentru alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor şi Senat și pentru alegerea reprezentanților României în Parlamentul European

ro

02 Apr, 2014 14:37 721 Marime text
Cu ocazia desfăşurării alegerilor parţiale pentru Camera Deputaţilor şi Senat în data de 25 mai 2014, competitorii electorali au obligaţia desemnării unui mandatar financiar care este obligat să ţină evidenţa operaţiunilor financiare pentru fiecare colegiu electoral.
Mandatarul financiar se înregistrează la Autoritatea Electorală Permanentă până la începerea campaniei electorale, respectiv 10 mai 2014, fapt care se aduce la cunoştinţă publică în presă sau pe pagina de internet a partidului.

Prevederile legale referitoare la mandatarul financiar, finanţarea campaniei electorale, limitele maxime ale cheltuielilor ce pot fi efectuate de către partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi cu ocazia alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat sunt prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu completările ulterioare şi Hotărârea de Guvern nr. 749/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare.

În termen de 15 zile de la data desfăşurării alegerilor, mandatarul financiar este obligat să depună la Autoritatea Electorală Permanentă un raport detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale pentru fiecare colegiu electoral în parte, pentru fiecare partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, organizaţie a cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale sau candidat independent.           
De asemenea, cu ocazia desfăşurării alegerii reprezentanţilor României în Parlamentul European în data de 25 mai 2014, competitorii electorali au obligaţia desemnării unui mandatar financiar care este obligat să ţină evidenţa operaţiunilor financiare la nivel naţional.
Mandatarul financiar se înregistrează la Autoritatea Electorală Permanentă până la începerea campaniei electorale, respectiv 25 aprilie 2014, fapt care se aduce la cunoştinţă publică în presă sau pe pagina de internet a partidului.

Prevederile legale referitoare la mandatarul financiar, finanţarea campaniei electorale, limitele maxime ale cheltuielilor ce pot fi efectuate de către partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi cu ocazia alegerilor pentru Parlamentul European sunt prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu completările ulterioare şi Hotărârea de Guvern nr. 749/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare.

În termen de 15 zile de la data desfăşurării alegerilor, mandatarul financiar este obligat să depună la Autoritatea Electorală Permanentă un raport detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale pentru fiecare partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, organizaţie a cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale sau candidat independent.
Candidaţilor declaraţi aleşi nu li se pot valida mandatele dacă raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale pentru fiecare partid politic sau candidat independent nu a fost depus în condiţiile legii.

Ti-a placut articolul?

Comentarii