Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
00:01 24 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Proiect de ordin pentru aprobarea procedurii privind depunerea cererii de modificare a deciziei de impunere prin care au fost stabilite sume de plată cu titlu de impozit pe venit sau contribuții de asigurări sociale de sănătate

ro

06 Mar, 2015 10:23 346 Marime text
Începând cu 1 februarie 2015, potrivit Ordonanţei Guvernului nr.4/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, veniturile din activităţi independente, din activităţi agricole, din silvicultură şi din piscicultură, realizate în mod individual şi/sau într-o formă de asociere, de către persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat, sunt scutite de impozit pe venit.
 
Având în vedere faptul că, modificarea legislativă a fost aprobată după începerea perioadei de emitere a deciziilor de plăți anticipate pentru impozitul pe venit aferent anului 2015, este posibil ca unii contribuabili care beneficiază de această scutire să primească decizii de impunere cu sume de plată.
 
În aceste cazuri, pe măsura obținerii, de la autoritățile publice competente, a informațiilor referitoare la persoanele care beneficiază de scutire, potrivit legii, organul fiscal competent care a emis şi comunicat decizia de impunere prin care au fost stabilite plăți anticipate în contul impozitului pe venit, va corecta din oficiu actul emis.
 
Totodată, potrivit prevederilor art.I, pct.18 alin (1), din același act normativ, a fost modificat art.29620 din Codul fiscal, prin care au fost exceptate de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate anumite categorii de persoane fizice. Potrivit alin.(2) al aceluiași articol, pentru aplicarea acestei reglementări Casa Naţională de Asigurări de Sănătate transmite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală lista persoanelor fizice înregistrate în Registrul unic de evidenţă al asiguraţilor din Platforma informatică din asigurările de sănătate, potrivit prevederilor art.213 alin.(1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.
 
Trebuie precizat că, potrivit art.213 alin.(3) din aceeași lege, persoanele care au calitatea de asigurat fără plata contribuţiei vor primi un document justificativ special, carnet sau adeverinţă de asigurat fără plata contribuţiei eliberat de casa de asigurări de sănătate, care atestă această calitate în urma prezentării la casa de asigurări a documentelor care dovedesc că se încadrează în prevederile legale.
Ca urmare, în Registrul unic de evidenţă al asiguraţilor sunt înregistrate numai persoanele fizice care se prezintă la casa de sănătate pentru a dobândi documentul justificativ special.
 
Astfel, în vederea aplicării tratamentului fiscal prevăzut de lege, tuturor contribuabililor, propunem aprobarea unei proceduri care să reglementeze posibilitatea modificării deciziei de impunere prin care au fost stabilite sume de plată cu titlu de impozit pe venit sau contribuții de asigurări sociale de sănătate și la cererea persoanei fizice, care prezintă organului fiscal competent documente justificative din care să reiasă că se încadrează în condițiile de scutire prevăzute de lege.
 
* * *
Proiectele de acte normative, iniţiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituţiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Info ANAF/ Transparenţa decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu menţiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:
Prin scrisori la adresa poştală: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media;
Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
 
Pentru a avea acces la informaţiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul Info ANAF / Comunicate de presă aflat pe site-ul instituţiei.

Ti-a placut articolul?

Comentarii