Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
00:02 24 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Fructele oleaginoase ocupă un loc binemeritat în noua piramidă nutriţională

ro

25 Aug, 2015 00:00 904 Marime text
Fructele oleaginoase reprezintă surse excepţionale de proteine, fibre şi grăsimi esenţiale. În plus, ele furnizează organismului vitaminele A, B şi E, minerale, precum calciu, fosfor, magneziu, cupru şi fier, ocupând astfel un loc important în noua piramidă nutriţională. Datorită conţinutului bogat în antioxidanţi şi fibre, fructele oleaginoase previn bolile cardiovasculare, dar şi pe cele asociate înaintării în vârstă. De exemplu, consumate cu moderaţie, nucile contribuie la menţinerea greutăţii, deoarece proteinele şi grăsimile pe care le conţin măresc sensibilitatea la insulină, fapt ce favorizează slăbirea. Nucile sunt, de asemenea, o sursă importantă de acizi graşi Omega-3 care au un rol important în prevenirea bolilor de inimă şi a diabetului.
 
Pe de altă parte, fisticul conţine vitaminele A, D, E şi K, acid oleic şi grăsimi polinesaturate. Fisticul reglează şi menţine nivelul colesterolului şi scade riscul de dezvoltare a afecţiunilor cardiace. Migdalele, la rândul lor, conţin calciu, acesta contribuind la fortificarea oaselor, şi steroli vegetali, care reduc nivelul colesterolului. Consumul regulat de migdale ajută la prevenirea anemiei, dar şi la producţia şi la creşterea numărului de celule roşii din sânge. Totodată, migdalele îmbunătăţesc aspectul pielii, al părului şi al unghiilor.
 
Şi alunele de pădure reprezintă o sursă importantă de vitamine, proteine şi fibre, ele contribuind la regenerarea ţesuturilor şi la refacerea vaselor de sânge. În plus, alunele de pădure au capacitatea de a reduce nivelul homocisteinei, un aminoacid asociat cu riscul crescut de boli cardiace.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii