Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
18:09 22 08 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Luana Alexandrescu, medic primar gastroenterologie-medicină internă la Ovidius Clinical Hospital Cum să evităm excesele culinare de sărbători

ro

18 Apr, 2014 13:22 3130 Marime text
Trebuie să recunoaștem că de sărbători românii fac excese culinare, lucru care duce de cele mai multe ori la probleme ale aparatului digestiv. Pentru a reuși să ne bucurăm sănătoși de cea mai mare sărbătoare creștină, S.L. Dr. Luana Alexandrescu, medic primar gastroenterologie- medicină internă la Ovidius Clinical Hospital, ne oferă câteva sfaturi despre alimentație.

“Și de sărbători e bine să ne păstrăm programul alimentar obișnuit, adică 3 mese pe zi. Pentru că vorbim însă de un meniu încărcat în această perioadă în grăsimi, trebuie să mâncăm și foarte multe legume verzi. Două treimi din farfurie va fi incărcată cu legume și zarzavat, iar între mese vom face o pauză de 3 ore. Ouăle le vom consuma cu muștar, nu maioneză, fierte moi (trebuie să aibă un aspect cleios) pentru că cele tari sunt indigeste și nu mai multe de 2-3 pe zi. De asemenea, nu vom manca la aceeași masă ouă și prăjituri, este indicat să facem o pauză de cel puțin două ore între cele două alimente”, ne spune S.L. Dr. Luana Alexandrescu.

Pentru că în perioada această mesele noastre vor fi stropite cu vin sau alte băuturi alcoolice și nu numai, iată ce trebuie să știm și despre consumul acestora de la medicul OCH: “Cel mai indicat este să alegem un vin ușor și să renunțăm complet la orice fel de băuturi acidulate. Acestea îngreunează digestia și dau și neplăcuta senzație de balonare. Însă mare atenție la amestecul de bături alcoolice și grăsimi, acesta crește riscul de pancreatită acută. De aceea la gătit e bine să folosim cel mai des uleiul de măsline”.

De sărbători cu siguranță așteptăm cu toții să savurăm prăjituri delicioase. Ei bine, totul cu măsură, iar dacă avem de ales mai bine înlocuim frișca și ciocolata cu o salată de fructe.

Există însă niște categorii de persoane care pot fi afectate în mod special dacă nu controlează așa cum se cuvine ce manancă: “Copiii și persoanele în vârstă sunt cei mai afectați de mesele încărcate în grăsimi. O atenție specială e bine să aibă și persoanele care au probleme hepatice, renale, pancreatice, HTA, hipercolesterolemie și cei obezi”, ne sfătuiește S.L. Dr. Luana Alexandrescu.

“După zilele libere de sărbătoare, pentru a ne reveni complet e bine să ținem o zi de detoxifiere în care să consumăm doar legume și fructe și să bem lichide precum apă, ceai verde și sucuri proaspete”, a mai adăugat doamna doctor.

Ti-a placut articolul?

Comentarii