Cât de util ar fi un tren rapid între Constanţa-Năvodari şi Constanţa-Kogălniceanu-Tulcea?
Cât de util ar fi un tren rapid între Constanţa-Năvodari şi Constanţa-Kogălniceanu-Tulcea?
29 Sep, 2015 17:20
ZIUA de Constanta
3749
Marime text
Se ştie că arhitectul Andrei Chivu se implică în tot felul de proiecte ce ţin de oraşul Constanţa. De data asta, el a constatat că suntem foarte în urmă cu construcţia de căi ferate şi drumuri, „dar avem deja şi multe elemente pe care nu le utilizăm deloc la capacitatea lor”.
În opinia lui, problemele cu care se confruntă oraşul Constanţa - în special poluarea şi lipsa parcurilor - ar trebui să readucă în discuţie tezaurul natural din judeţ. Nu ştiu cum se face că timpul petrecut în natură este invers proporţional cu dezvoltarea pieţei auto şi a supermarket-urilor. Dacă într-adevăr ne interesează sănătatea noastră, ar trebuie să promovăm cât mai urgent mişcarea în natură. Pentru acest lucru avem nevoie de infrastructură şi de amenajări locale. Toate parcurile din ţările civilizate au în mijlocul lor construcţii care au rolul de administraţie, pază, prim ajutor, dar şi închirieri de echipamente sportive”.
El propune un proiect care să constituie o punte mai bună de legătură între oraşele judeţului. Este vorba despre un tren rapid care „nu doar că poate fi un impuls pentru economie, crescând gradul de mobilitate, dar va scădea şi traficul auto tot mai poluat şi mai periculos”.
Andrei Chivu punctează faptul că peste 90% din lungimea de cale ferată necesară există deja: „Există o legătură de cale ferată comercială între Midia şi Haltă Traian şi o legătură civilă şi comercială între Medgidia şi Tulcea. Mai este nevoie doar de o legăura Ovidiu-Târguşor, fapt ce va lega şi aeroportul Kogălniceanu de oraşele Constanţa şi Tulcea. Şi câte alte minuni nu se pot realiza la noi dacă şi comunităţii i-ar pasă şi nu ar aştepta în fotoliul ştirilor”.
În opinia lui, problemele cu care se confruntă oraşul Constanţa - în special poluarea şi lipsa parcurilor - ar trebui să readucă în discuţie tezaurul natural din judeţ. Nu ştiu cum se face că timpul petrecut în natură este invers proporţional cu dezvoltarea pieţei auto şi a supermarket-urilor. Dacă într-adevăr ne interesează sănătatea noastră, ar trebuie să promovăm cât mai urgent mişcarea în natură. Pentru acest lucru avem nevoie de infrastructură şi de amenajări locale. Toate parcurile din ţările civilizate au în mijlocul lor construcţii care au rolul de administraţie, pază, prim ajutor, dar şi închirieri de echipamente sportive”.
El propune un proiect care să constituie o punte mai bună de legătură între oraşele judeţului. Este vorba despre un tren rapid care „nu doar că poate fi un impuls pentru economie, crescând gradul de mobilitate, dar va scădea şi traficul auto tot mai poluat şi mai periculos”.
Andrei Chivu punctează faptul că peste 90% din lungimea de cale ferată necesară există deja: „Există o legătură de cale ferată comercială între Midia şi Haltă Traian şi o legătură civilă şi comercială între Medgidia şi Tulcea. Mai este nevoie doar de o legăura Ovidiu-Târguşor, fapt ce va lega şi aeroportul Kogălniceanu de oraşele Constanţa şi Tulcea. Şi câte alte minuni nu se pot realiza la noi dacă şi comunităţii i-ar pasă şi nu ar aştepta în fotoliul ştirilor”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii