De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
20:24 29 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Calitățile și serviciile proaste ale supermarketurilor constatate de clienți

ro

23 Jun, 2015 21:43 484 Marime text
Pentru prima dată în România, a fost realizat un top al supermarketurilor. Clienții au punctat calitățile, dar și serviciile proaste ale marilor jucător de pe piața comerțului alimentar.
Topul supermarketurilor din România a fost făcut din punct de vedere al raportului calitate/preţ. Important este gradul de satisfacţie al clienţilor, rezultat din sondaje proprii şi reclamaţiile la ANPC. Menţionăm că termenul de „supermarket” include toţi comercianţii din retail.
 
1. KAUFLAND. Discounter german – 75 de magazine, în România din 2005.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 81%.
– Ce să cumpăraţi: fructe şi legume
– Feriţi-vă de sortimentele din carne de porc
2. LIDL. Discounter german – 136 de magazine (a preluat reţeua Plus)
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 78%.
– Ce să cumpăraţi: mezeluri, conserve, lactate.
– Produsele electrocasnice sunt de o calitate inferioară
3. BILLA. Supermarket german de origine austriacă, sub umbrela concernului Rewe. În România din 1999 – 63 de magazine.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 78%.
– Ce să cumpăraţi: brânzeturi, produse de patiserie, vinuri, condimente, specialităţi internaţionale
– Deşi este ca bază un discounter, preţurile sunt mari
4. METRO. Companie germană cu cel mai mare impact pe piaţa cash&carry. În România din 1996 – 32 de magazine.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 75%
– Ce să cumpăraţi: peşte şi fructe de mare (marţea şi sâmbăta), băuturi fine
– Evitaţi carnea de vită şi cea de curcan, mezelurile.
5. CARREFOUR. Cel mai mare retailer din Europa şi al doilea din lume, după Wal-Mart. În România, grupul francez este din 2001, deţine 82 de magazine (25 hiper, 52 supermarketuri şi 5 magazine de proximitate), iar cifra de afaceri este 1,2 miliarde de euro.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 73%
– Ce să cumpăraţi: haine (firma Tex), cosmetice (cele făcute de Farmec sub brandul Carrefour), specialităţi tradiţionale (mezeluri sal-crude), fructe exotice şi uscate.
– Evitaţi: carnea, peştele, fructele de mare (de cele mai multe ori depăşite din punct de vedere al teremenului de garanţie).
Atenţie: se fură la cântar.
6. MEGA IMAGE.Reţea de origine belgiană, cu 124 de magazine în România, din 1995.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 73%.
– Ce să cumpăraţi: semipreparate
– Multe dintre nereguli vizează înşelătorii la cântar sau înscrisurile pe etichete.
7. CORA. Hipermarket aflat sub umbrela grupului Louis Delhaize, cu 8 magazine în România.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 72%
– Ce să cumpăraţi: peşte proaspăt, mezeluri, carne de oaie, vinuri, jucării.
– Ce să evitaţi: electrocasnice, mobilă.
8. REAL. Hypermarket cu autoservire sub umbrela nemţilor de la Metro. În România din 2006, deţine 24 de magazine.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 68%.
– Ce să cumpăraţi: vinuri, peşte, cosmetice
– Evitaţi produsele de patiserie şi cele de post.
9. SELGROS. Retailer de tip cash&carry cu origini germane care a intrat în România în 2001 şi deţine acum 19 magazine.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 68%.
– Ce să cumpăraţi: fructe, produse camping şi sport, conserve
– Ca dezavantaje enumerăm reţea restrânsă, cu magazine în apropierea rivalilor mai cunoscuţi, marketing modest.
10. AUCHAN. Retailerul francez controlat de familia Mulliez este în România din noiembrie 2006 şi are 9 magazine.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 66%.
– Ce să cumpăraţi: detergenţi şi produse de curăţenie (marca proprie), accesorii pentru bebeluşi.
– Principalul dezavantaje e reprezentat de dispunerea uşor haotică a produselor.
11. PENNY Market/XXL. Companie din grupul german Rewe, supermarket înrudit direct cu Billa, dar care promovează produse mai ieftine, dar nu de aceeaşi calitate. Are una dintre cele mai vaste reţele din România: 130 de magazine.
– gradul de satisfacţie al clienţilor: 65%.
– Ce să cumpăraţi: produse de băcănie, semipreparate.
– Produsele oferite sunt mai degrabă pentru clienţi nepretenţioşi.
12. PROFI. Face parte din acelaşi grup, Louis Delhaize, cu MEGA IMAGE şi CORA. Deşi dispune de o reţea vastă: 115 magazine, oferă produse, ca şi PENNY, pentru clienţi mai puţin pretenţioşi. Gradul de satisfacţie al clienţilor: 63%.


Sursa: revistablogurilor.ro/
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii