Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:50 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Replica Florentin Chiforeanu „Nu vedeti cate masini noi si copii plecati la studii in strainatate au aparut in Constanta?" Cum s-au furat cele 13 milioane de dolari date de Voestalpine pentru Petromin

ro

16 Feb, 2011 12:10 1032 Marime text

Cea mai mare parte din cele 13 milioane de dolari băgate în aşa-zisa reparaţie a navei „Carmen Silva", de acum 3 ani, a fost furată. Ultimul vapor din flota României a fost ciocănit de câteva ori şi spoit frumos, în Dana 107 din Agigea, iar cei din conducerea Petromin au împărţit banii cui trebuie, pentru ca toată lumea să fie mulţumită. Petromin are o nouă conducere, care nu va apuca însă decât să-şi pună semnătura pe actul de deces al ultimei rămăşiţe din ceea ce era, acum 20 de ani, printre cele mai mari flote din lume.

Din datele noastre, jaful practicat la Petromin, în special în mandatul fostului director general Mihai Andrei, este anchetat de organele de cercetare penală. Găsirea vinovaţilor nu va reînvia însă Petromin, cu atât mai puţin să readucă flota. Deocamdată, pe lângă statul român, care continuă să zacă într-o lentoare dezinteresată, ceilalţi mari ţepuiţi din afacerea „Carmen Silva", austriecii de la Voestalpine, nu au mai răbdat şi au decis să-şi facă singuri dreptate. Aşa că au „umblat" pe la autorităţile turceşti, despre care se ştie că sunt extrem de deschise la astfel colaborări, iar nava „Carmen Silva" a fost oprită din drumul spre Constanţa, sâmbătă, 12 februarie a.c., în timp ce traversa Bosforul. Motivul iniţial: o datorie pe care armatorul Petromin ar fi avut-o faţă de o societate turcă. Adevăratul motiv urma să fie prezentat în instanţă: datoria de aproape 13 milioane de dolari către Voestalpine. Austriecii nu au mai vrut, pur şi simplu, să lase vaporul să ajungă înapoi, în România, ştiind poate cât de greu urma să le fie în hăţişul birocratic şi de interese de la noi. Aşa că au preferat o şpagă „curată" dată turcilor, pentru a pune mâna pe navă, decât un proces murdar, de ani de zile, în România. „Voestalpine şi-a făcut dreptate, printr-o nedreptate", a recunoscut, pentru „Replica", şi Florentin Chiforeanu, directorul general al Petromin. „Nu am primit nici un fel de justificare, nu mai vorbesc de vreun act scris, referitor la arestarea navei. Austriecii au dreptate în acţiunea lor, dar procedura a fost una abuzivă. Şi-au făcut singuri dreptate, prin corupţia turcească", s-a arătat de părere Chiforeanu. Revenind la miza celor 13 milioane de dolari, pe care Voestalpine se chinuie să-i recupereze acum, e greu de crezut că austriecii vor reuşi să obţină măcar jumătate din sumă prin vânzarea navei. Întreaga poveste a fost un furt premeditat încă de la început, din moment ce Petromin a împrumutat 13 milioane de dolari să repare o navă care nu făcea nici 10 milioane, acum 3 ani, pentru ca acum să valoreze maxim 6 milioane. Şi asta pentru că ce au făcut cei de la Petromin atunci, numai reparaţie nu se poate numi. „E o mizerie de reparaţie ce s-a făcut acum 3 ani. Petromin a gestionat lucrările, prin cele 20-30 de firme din Constanţa pe care le-a angajat. Unde s-au dus, în realitate, cele 13 milioane de dolari? Răspunsul e lung, dar cei 17.000 de acţionari ai Petromin au dreptul să-l ştie. Nu vedeţi, însă, câte maşini noi şi copii plecaţi la studii în străinătate au apărut, de un timp, prin Constanţa, pe la unii?", ne-a declarat Florentin Chiforeanu.

www.replicaonline.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii