Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:36 17 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Replica Bataie pe calatori - Rafuieli pe ruta Navodari-Constanta intre soferii de microbuze si „piratii" soselelor

ro

04 Feb, 2011 12:12 1102 Marime text

Criza financiară îi determină pe unii năvodăreni să recurgă la situaţii extreme. Mai nou se fac bani şi din curse ilegale de călători. Majoritatea „piraţilor" de pe şoselele Năvodariului nu par a fi deranjaţi de înăsprirea legislaţiei şi, în zilele lor bune, reuşesc să „umple" maşinile cu călători. Numai că angajaţii firmelor de transport persoane sunt revoltaţi de situaţie, motiv pentru care scandalurile pe tema călătorilor au început să ia proporţii.

Zillele trecute, în staţia „Sud" a oraşului Năvodari un şofer al unei firme de transport şi-a abandonat pasagerii pentru a-şi regla conturile cu un „pirat" care îi „vânase" călătorii. După o discuţie contradictorie şi ameninţări cu moartea, şoferul şi-a continuat activitatea de parcă nu se întâmplase absolut nimic. „Nu mai ai loc de bulangii ăştia şi de taximetrişti să iei călători", se plângea şoferul Sorin L. la telefon altui coleg. De altfel, bărbatul care şi-a pus maşina la bătaie pentru a scoate bani spune că dacă nu ar face curse Năvodari-Constanţa nu ar avea din ce să se întreţină. Autorităţile susţin că „pirateria" pe şosele este o afacere estimată la sute de milioane de lei. Practica reclamată nu numai că „ocoleşte" bugetul de stat, dar, ceea ce este la fel de grav, pune pe butuci afacerile transportatorilor autorizaţi. „N-a zis primarul Nicolae Matei să îl votaţi şi o să aveţi 23 şi staţii şi pe jos şi pe fotolii de la Năvodari la Constanţa? Faptul că Matei nu şi-a respectat promisiunea din campanie de a îmbogăţii condiţiile de transport îi determină pe oameni să caute alte variante care nu sunt legale. Dacă oamenii aleg să urce în maşina unor persoane neautorizate înseamnă că transportatorii licenţiaţi nu îşi respectă graficul. Cel care acceptă să se urce într-o maşină de ocazie înseamnă că nu-i convine condiţiile din autobuz şi atunci preferă o altă variantă care nu este legală şi îşi asumă o serie de riscuri pe traseul Năvodari-Constanţa", e explicaţia năucitoare a lui Tudorel Calapod, şeful Registrului Auto Român filiala Constanţa, pe această temă. De altfel, Calapod mai spune că firmele de transport, pe lângă faptul că nu îşi respectă graficul, la clasificarea şi inspecţia tehnică, deşi se prezentau cu microbuze noi, în trafic operatorii fac curse cu maşini neautorizate. „Cele care vin la verificări sunt maşini în general noi, dar problema este faptul că operatorii de transport scot pe traseu alte microbuze decât cele trecute în graficul de transport şi aprobate în contract. Vorbim de maşini mai vechi, care nu îndeplinesc condiţiile de transport, iar scoaterea lor de pe traseu se face de către ARR şi Poliţia Rutieră", mai susţine Calapod. În replică, primarul oraşului Năvodari, Nicolae Matei, a declarat că: „Mă ţineam de cuvânt şi introduceam linia 23 în Năvodari dacă şi năvodărenii se ţineau de cuvânt şi nu votau pe proştii ăştia de la guvernare, care l-au numit şi pe Calapod şef la Registrul Auto, ca să-mi pună frână la 23-ul meu".

www.replicaonline.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii