Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:12 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Observator de Constanţa N-ai carte, n-ai parte... de permis

ro

23 Sep, 2010 12:02 776 Marime text
Un proiect legislativ care urmeaza sa ajunga in Parlament prevede, printre altele, ca doritorii de permis sa fi promovat opt clase

Masura este privita ca un pas inainte de catre politisti, chiar daca efectele sunt considerate a fi minime

Incercarile autoritatilor de a limita accesul la permisele de conducere, in speranta ca numarul evenimentelor rutiere grave va scadea, au ajuns la un nou capitol. Povestile cu posesori de permis care sunt analfabeti vor deveni istorie daca un nou proiect legislativ va fi adoptat de Parlament. Astfel, dupa restrictiile medicale, vine si una de... intelect. Doar cei care au promovat opt clase pot sa urmeze cursurile unei scoli de soferi si sa sustina examenul pentru permis. Ideea e buna, dar nu va rezolva problemele cu adevarat grave din sistem.

Un pas mititel inainte

Masura propusa de cei care au gandit proiectul de lege este vazuta cu ochi buni de politisti. Desi efectele ei nu vor fi cele asteptate de legiuitor, se spera ca aceasta noua restrictie sa fie doar un alt pas catre masurile reale care ar curata drumurile Romaniei de imbecili. Ca bonus, adoptarea unei masuri de gen ar elimina suspiciunile legate de provenienta permiselor de conducere pentru ca, astfel, toti cei care ar sustine examenul ar avea o baza educationala solida.

„Este o masura buna, dar nu inseamna decat un pas foarte mic inainte. Pentru viitor inseamna mult ca cei care doresc permis sa aiba opt clase. Am intalnit cazuri in care soferii erau analfabeti, ori acest fenomen va disparea. De asemenea, vor disparea si suspiciunile legate de unul si de altul sau de provenienta permisului e conducere. Totusi, pe ansamblu, efectele vor fi minime", crede comisar Tudorel Dogaru, din cadrul Serviciului Rutier.

Comisarul ne-a explicat ca, inainte de a veni cu propunerea legislativa, trebuia facut un studiu care sa arate clar ce categorii sunt mai periculoase; dupa parerea lui Dogaru masurile preventive trebuind sa fie luate in functie de varsta nu de studii. „Nu stiu pe ce baza s-a ajuns la concluzia ca soferii care nu au opt clase ar fi mai periculosi. Este adevarat ca acum ei pot fi bombardati cu regulamente si reguli pe care le pot invata, dar daca atunci cand ies din scoala de soferi devin maniaci, n-am rezolvat nimic. Nu s-a facut nici un studiu pe baza caruia sa se stabileasca procentual cine sunt mai periculosi, cei analfabeti sau cei cu studii superioare, de exemplu. Eu cred ca o astfel de masura trebuia aplicata in functie de varsta, si nicidecum in functie de numarul de clase. Experienta ne-a invatat acest lucru", ne-a spus comisarul.

Reguli dure si, mai ales, sanctionabile real

Pasii marunti facuti in ultima perioada pe linia restrictiilor impuse celor care doresc permis, le da sperante politistilor ca si Codul Rutier va cuprinde totusi niste reguli extrem de dure. Confiscarea masinilor, arestarea soferilor care comit infractiuni, condamnari cu executare pentru cei care provoaca accidente in situatii agravante sau a celor care recidiveaza. De altfel, s-ar dori un Cod Rutier nou, nu modificari aduse celui actual. Acesta este perimat si, din cauza modificarilor repetate, a ajuns sa prezinte o multime de neconcordante bizare care fac munca politistilor mult mai grea iar gradul de aplicare reala a sanctiunilor unul foarte mic.

„Vremea discutiilor si a regulilor adaugate a trecut. Este timpul pentru un pachet legislativ dur si care sa fie aplicat. Trebuie ca legiuitorii sa ia masuri si sa accepte, chiar daca le este greu, propunerile nostre. Avem nevoie sa ni se permita confiscarea masinilor in cazul constatarii unor infractiuni. Este o regula care il va afecta si pe cel cu Mercedes si pe cel cu Dacie. Avem nevoie de un cadru legal care sa permita sanctionarea reala a soferilor si incasarea amenzilor fara posibilitati nenumarate de contestare a lor. Avem nevoie de sprijin real in instante, si de condamnari aspre si cu executare in cazul accidentelor grave provocate de soferi aflati in ilegalitate, dar si in cazul recidivelor multiple, extrem de frecvente la noi. Cand toate acestea vor fi trecute negru pe alb in lege, vom spune ca suntem pe drumul cel bun. Daca ele nu se vor face, vom discuta in continuare la TV, de beizadele si de sentinte uluitoare", crede comisar Dogaru, cel care, de altfel, nu a facut decat sa exprime aceleasi opinii ca multi dintre colegii sai.

www.observator.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii