Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:14 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liderul de opinie Aeroportul “trăieşte” prin programul CJC

ro

25 Aug, 2010 13:49 512 Marime text

Implicare în activitatea aeroportului

Încă din primăvara anului 2008, judeţul Constanţa s-a conectat la o rută aeriană care lega Europa cu 28 de destinaţii, ceea ce a adus, pentru judeţul nostru, mai mulţi turişti, mai mulţi bani în toate domeniile de activitate, lucru confirmat şi de preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu. În program sunt implicate autorităţile locale, precum Consiliul Judeţean Constanţa, Primăria municipiului Constanţa, Consiliul Local Constanţa, Zona Metropolitană, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Litoralului, alături de conducerea Aeroportului Internaţional „Mihail Kogălniceanu“ şi Ministerul Transporturilor. Părţile implicate pot lua decizii privind reducerea taxelor, în vederea creşterii numărului de clienţi. De altfel, primăvara lui 2008 a reprezentat un moment istoric pentru judeţul nostru, atât din punct de vedere economic, cât şi social, cu implicaţii multiple în viaţa cetăţenilor din întregul judeţ. La acel moment, au fost semnate două contracte, unul între Aeroportul Mihail Kogălniceanu şi compania „Ryanair“, altul între Asociaţia pentru Promovarea Litoralului şi aeroport, fiind vorba şi de un efort financiar de promovare a imaginii judeţului Constanţa în Europa şi în lume prin intermediul companiei de zbor. Trebuie amintit că „Ryanair“ este prima companie low-cost care a avut curajul să investească în judeţul nostru.

Schimb de turişti

Lansarea zborurilor în România cu Constanţa a fost aleasă datorită potenţialului economic al regiunii, dar şi pentru tarifele aeroportuare mici, care e permit să continuarea politicii biletelor ieftine. Apariţia curselor a facilitat schimbul turiştilor străini veniţi pe litoralul românesc cu cei constănţeni plecaţi în străinătate, pe calea aerului, folosind tarife scăzute. Flota operatorului numără peste 150 de aeronave, exclusiv „Boeing 737-800“, cu o capacitate de 189 de pasageri. Întrucât a devenit proprietar a 20% din acţiunile Aeroportului Internaţional „Mihail Kogălniceanu“ Constanţa, Consiliul Judeţean a avut posibilitatea de a se implica activ în revigorarea activităţii acestuia. Potrivit lui Nicuşor Constantinescu, dezvoltarea activităţii aeroportului se traduce într-o facilitate inexistentă până acum, oferită diasporei româneşti, dar şi oamenilor de afaceri, aceea de a ajunge rapid, civilizat şi în deplină siguranţă la Constanţa, din aproape orice ţară europeană.

Minister neonorabil

Ieri, compania a sărbătorit succesul repurtat prin cursele către Pisa şi Bologna, oferind spre vânzare direct de pe site-ul „Ryanair“ bilete în valoare de doar 8 euro în toată reţeaua de destinaţii turistice. Biletele pot fi cumpărate până la miezul nopţii de mâine, 26 august. „Faptul că noi singuri am găsit soluţia de a aduce «Ryanair» şi de a nu lăsa aeroportul să moară nu este onorabil pentru Ministerul Transporturilor, care ne-a lăsat mulţi ani de izbelişte“, a declarat Corina Martin, şefa Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Litoralului – Delta Dunării. În opinia sa, rolul statului ar fi trebuit să fie acela de a acorda prioritate dezvoltării unui aeroport care deserveşte 46% din capacitatea de cazare a României. Faptul că, în continuare, se acordă foarte puţină atenţie din partea ministerului denotă lipsă de interes din partea acestuia pentru litoralul românesc.

www.lideruldeopinie.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii