Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:59 28 09 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Câte semnături s-au mai strâns pentru demiterea primarului, Vergil Chițac?

ro

30 Aug, 2021 00:00 2297 Marime text
  • Până în prezent au fost strânse peste 12.000 de semnături, au anunțat ieri într-o conferință de presă, parlamentarii AUR
  • Deoarece primăria Constanța nu le-a aprobat solicitarea de amplasare de corturi pentru strângere de semnături, cei care doresc să se alăture demersului AUR, sunt așteptați la sediul din str. Ștefan cel Mare nr. 33


AUR Constanța continuă procesul de strângere de semnături pentru demiterea primarului municipiului Constanța.

Până în prezent au fost strânse peste 12.000 de semnături, au anunțat ieri într-o conferință de presă, parlamentarii AUR.

Deoarece primăria Constanța nu le-a aprobat solicitarea de amplasare de corturi pentru strângere de semnături, cei care doresc să se alăture demersului AUR, sunt așteptați la sediul din str. Ștefan cel Mare nr. 33.

Pentru organizarea unui referendum, la Constanța este nevoie de strângerea a cel puțin 65.566 semnături.

Ce motive stau la baza organizării unui referendum pentru demiterea primarului

Art. 162 alin. (2) din Codul administrativ vorbește despre nesocotirea de către primar a intereselor generale ale colectivității locale sau a neexercitării atribuțiilor ce îi revin, potrivit legii, inclusiv a celor pe care primarul este chemat să le exercite în calitatea sa de reprezentant al statului; suspendarea nejustificată a bunului mers al unor servicii publice locale; întreruperea nejustificată a unor multiple lucrări publice în desfășurare, inclusiv prin utilizarea abuzivă a denunțării sau rezilierii unilaterale a unor contracte administrative; convocarea voit neregulată a consiliului local, cu punerea acestuia în imposibilitatea de a-și exercita propriile atribuții, respectiv de a adopta hotărâri, în condițiile legii; periclitarea dezvoltării urbane ori întârzierea vizibilă a acesteia; proiectarea sau executarea defectuoasă a bugetului public local; refuzul repetat de a executa hotărâri ale consiliului local; lipsirea de prerogative a serviciilor din cadrul aparatului propriu de specialitate, prin crearea unor structuri paralele, eventual gestionate de entități economice private; asocierea primarului în activități nedemne, imorale sau care sunt de natură să trezească oprobiul public ori să declanșeze scandal public; refuzul de a-și exercita atribuțiile sau acumularea unor întârzieri mari, nejustificate în soluționarea cererilor (petițiilor) care îi sunt adresate; lipsa de transparență în gestiunea proprietății publice a unității administrativ-teritoriale conduse sau a fondurilor publice de care dispune, în calitate de ordonator de credite; multiple abateri de la disciplina financiară, reținute ca atare prin acte de control ale Curții de Conturi; nerealizarea veniturilor publice, consecință a unei atitudini de dezinteres față de această atribuție; refuzul repetat de a-și îndeplini atribuțiile, respectiv de a face posibilă funcționarea serviciilor de care răspunde și implicit de a bloca realizarea competenței instituției primarului sau a capacității juridice de drept public a unității administrativ-teritoriale pe care acesta o conduce.

PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


Citește și:

LIVE TEXT. Conferință de presă. Parlamentarii AUR vor să construiască un spital pentru români




 

Ti-a placut articolul?

Comentarii