Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:47 16 06 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tribunalul Constanța a dat câștig de cauză unei angajate care a chemat Primăria Cogealac în judecată! Decizia finală, la Curtea de Apel - Ce sume ar putea primi reclamanta

ro

16 Jun, 2025 17:00 325 Marime text
Foto ilustrativă - sursa: ZIUA de Constanța

O angajată din Primăria Cogealac așteaptă vești din partea magistraților Curții de Apel Constanța, într-un litigiu cu instituția la care este angajată, din partea căreia a solicitat în instanță drepturi salariale.
 
Prin cererea înregistrată la data de 04.06.2024, reclamanta Mariana Moceanu, în contradictoriu cu pârâţii Primăria Cogealac, Comuna Cogealac prin primar și primarul Comunei Cogealac a solicitat obligarea pârâţilor la plata diferenţelor dintre salariul net corespunzător unui salariu brut cuvenit în cuantum de 6.872 lei şi salariu net corespunzător unui salariu brut acordat în cuantum de 2.542 lei, pentru perioada 15.03.2021 - octombrie 2021, în cuantum de 20.000 lei, obligarea pârâţilor la plata dobânzii legale aferente, calculată de la data scadenţei fiecărei obligaţii lunare de plată ce compune debitul principal până la data plăţii efective, obligarea pârâţilor la plata sumei de 30.437 lei cu titlu de indemnizaţiei de hrană prevăzută de art. 18 din legea nr. 153/2017 pentru perioada 01.01.2019 - 23.05.2024, obligarea pârâţilor la plata cheltuielilor de judecată.
 
În primă instanță, la finele lunii martie 2025, Tribunalul Constanța a admis în parte cererea reclamantei, stabilind ca aceasta să primească din partea comunei Cogealac suma de 15.000 de lei, precum și indemnizație de hrană.
 
MINUTA
 

Soluția pe scurt: Respinge ca nefondată excepţia prescripţiei dreptului material la acţiune. Admite în parte cererea formulată, astfel cum a fost modificată şi precizată de reclamată, formulată în contradictoriu cu Comuna Cogealac. Obligă pârâta Comuna Cogealac la plata către reclamantă a sumei de 15.000 lei reprezentând diferenţe drepturi salariale aferente perioadei mai 2021 – octombrie 2021, la plata dobânzii legale aferente, calculată de la data scadenţei fiecărei obligaţii lunare de plată ce compune debitul principal până la data plăţii efective, precum şi la plata sumei de 13.948 lei reprezentând indemnizaţia de hrană aferentă perioadelor mai 2021 - septembrie 2023, iunie 2024 - februarie 2025. Respinge ca nefondată cererea formulată de reclamantă în contradictoriu cu Primăria Cogealac şi Primarul Comunei Cogealac. Obligă pârâta Comuna Cogealac la plata sumei de 4000 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată constând în onorariu de avocat. Executorie. Cu apel în termen de 10 zile de la comunicare; cererea de apel se depune la Tribunalul Constanţa. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei, azi, 24.03.2025.
Document: Hotarâre  946/2025  24.03.2025

 
Soluția a fost contestată atât de Primăria Cogealac, Comuna Cogealac prin primar, cât și de primarul Comunei Cogealac, fapt pentru care, cazul a fost trimis la Curtea de Apel Constanța.
 
Potrivit portalului instanțelor de judecată, primul termen de la instanța superioară a avut loc în cursul zilei de luni, 16.06.2025, însă magistrații au stabilit amânarea cauzei până în luna septembrie, pentru administrarea probei cu înscrisuri.
 

 
Motivul cererii
 
În motivarea cererii de apel s-a arătat că  la data de 18.12.2006 a fost încheiat Contractul Individual de Muncă, înregistrat sub nr. 402/18.12.2006 în registrul general de evidenţă a salariaţilor, prin care reclamanta a fost angajată în cadrul Comunei Cogealac, în funcţia de referent 1, cu un salariu de bază lunar (brut) de 1.647 lei, pe parcursul desfăşurării Contractului individual de muncă încheiat între părţi, au intervenit numeroase modificări, în ceea ce priveşte salarizarea reclamantei.
 
Prin Dispoziţia Primarului nr. 89/14.04.2016, a fost numită din funcţia de referent 1 în funcţia publică de referent clasa a III a, grad superior, subsemnata fiind remunerată cu suma de 2.136 lei/luna - salariu brut.
 
A urmat apoi Decizia Primarului nr. 157/23.12.2019 prin care s-a stabilit salariul subsemnatei astfel: 68721ei/lună brut.
 

Ulterior, prin Dispoziţia Primarului nr.154/21.12.2020 s-a modificat CIM-ul încheiat între părţi, în sensul că pe perioada 15.12.2020 - 14.03.2021 a fost remunerată cu suma de 2.542 lei/luna -salariu brut, începând cu data de 15.03.2021, salariul lunar al reclamantei trebuia să revină la suma de 6.872 lei/ lună -salariu brut, astfel cum rezultă din cronologia actelor modificatoare a contractului individual de muncă.
 
A mai menţionat că, până în luna noiembrie 2021, nu a fost dată nici o altă dispoziţie privind stabilirea salariului, Dispoziţia nr. 154/21.12.2020 emisă de Primarul Comunei Cogealac vizează stabilirea indemnizaţiei reclamantei pe o perioadă de 3 luni, fiind, deci, esenţialmente temporară, motivată pe constatările şi propunerile din referatul nr. 10375/15.12.2020, prin care compartimentul resurse umane aducea la cunoştiinţă dispoziţiile art. 1 alin. 1 şi 2 din HG nr 937/2018, privind stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară, dispoziţiile art. 11 din Legea nr. 153/2017 şi HCL nr. 24/14.12.2020 privind stabilirea indemnizaţiei pentru funcţiile de demnitate publică, pentru aparatul de specialitate al Primarului.
 
Cogealac, pentru angajaţii din compartimentul Tradiţii, Cultură şi Activităţi pentru tineret, precum şi pentru asistenţii comunitari, pentru care coeficienţii s-au diminuat, propunând emiterea unei dispoziţii în acest sens. În aceste condiţii, plafonarea indemnizaţiei reclamantei, ulterior datei de 14.03.2021, la nivelul indemnizaţiei reduse temporar prin Dispoziţia nr. 154/21.12.2020, astfel cum au procedat pârâţii, este nelegală, întrucât intervenţia OUG nr. 226/2020 nu poate conduce la prorogarea efectelor actului administrativ temporar.
 
În plus, reclamanta nu fac parte din compartimentul tradiţii, cultură şi activităţi, vizat de dispoziţia nr. 154/21.12.2020. în consecinţă, indemnizaţia brută la care trebuie să se raporteze pârâta în temeiul OUG nr. (...) art. 1 trebuie să fie cea de 6.872 lei.
 
Sursa text: Rejust.ro
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
Litigiu de muncă, judecat la Curtea de Apel Constanța! Un cetățean așteaptă decizia magistraților cu privire la drepturile salariale solicitate de la GSP Offshore

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii