Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:18 28 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Termen în martie 2026 în procesul ce vizează Școala Gimnazială Nr. 29 Constanța

ro

28 Nov, 2025 12:48 88 Marime text
foto: Pixabay
Școala Gimnazială Nr. 29 „Mihai Viteazu” din Constanța este implicată într-un proces, având ca obiect o „obligație de a face - pretenții/despăgubiri”. Dosarul, înregistrat la Tribunalul Constanța a fost deschis pe 24 iunie 2025.

Pârâtă este unitatea de învățământ, Școala Gimnazială Nr. 29 „Mihai Viteazu” Constanța.

Ședința următoare este programată pentru 26 martie 2026, la ora 12:00, la completul CA18. La termenul din 27.11.2025, a fost amînată cauza.

Termen: 26.03.2026, ora 12:00, Complet CA18, pentru pregătirea apărării cu privire la excepţia invocată şi pentru lămurirea deciziei de admitere a contestaţiei în anulare dispusă de Curtea de Apel Constanţa. Pentru ca reclamantul, prin apărător, să se conformeze dispoziţiilor instanţei şi să răspundă solicitărilor acesteia
Document: Încheiere de şedinţă  27.11.2025- se arată pe Portalul Instanțelor de Judecată. 


Amintim că, un elev de clasa a V-a de la Școala nr. 29 din Constanța a fost lăsat repetent din pricina comportamentului inadecvat. Părinții copilului, aflați în străinătate, au contestat decizia în instanță, considerând-o nedreaptă. Inițial, cererea a fost respinsă pe 7 august 2024, însă, în urma recursului, pe 27 martie 2025 judecătorii au anulat parțial hotărârea Consiliului de Administrație.Astfel, instanța a decis anularea scăderii notei la purtare și a repetenției impuse elevului. 

Dreptul la educație este garantat prin lege. „Orice persoană are dreptul la învățătură”, spune Constituția. Școala ar trebui să fie un spațiu al cunoașterii, al dezvoltării și al sprijinului, nu un loc unde un copil este exclus și etichetat. Și totuși, pentru un elev de clasa a V-a din Constanța, acest drept s-a transformat într-un coșmar.

 

Un copil condamnat de sistem: Când dreptul la educație devine doar o promisiune goală

La finalul anului școlar, băiatul a aflat că nu va putea merge mai departe. Nu pentru că nu și-ar fi îndeplinit obligațiile școlare, nu pentru că ar fi avut rezultate academice slabe, ci pentru că i s-a scăzut nota la purtare la 5 – o sentință care echivalează cu repetenția. Fără șansă de apel, fără o mână întinsă, fără soluții reale, elevul a fost pur și simplu împins în afara sistemului, etichetat și condamnat să repete clasa.
 
Această decizie a fost luată prin Hotărârea nr. 35/15.06.2023 a Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale nr. 29 „Mihai Viteazul” din Constanța, situată în cartierul Tomis Nord. Hotărârea a fost semnată de președintele de ședință, Carmen-Maria Guguș, directorul instituției, și prevedea în mod explicit că elevul trebuie să repete anul. Un copil pierdut într-un sistem rigid, în care sancțiunea a fost mai importantă decât sprijinul, iar pedeapsa a cântărit mai greu decât șansa la îndreptare.
 

Procesul intentat de familie

 
Părinții copilului, aflați în străinătate, au contestat decizia în instanță, considerând-o nedreaptă. În ianuarie 2024, dosarul a fost înregistrat la Tribunalul Constanța, având ca obiect anularea actului administrativ. Inițial, cererea a fost respinsă pe 7 august 2024, însă, în urma recursului, pe 27 martie 2025 judecătorii au anulat parțial hotărârea Consiliului de Administrație. Astfel, instanța a decis anularea scăderii notei la purtare și a repetenției impuse elevului.

 

Conflictul violent și lipsa de sprijin psihologic

 

Pe 16 martie 2023, înainte de începerea orelor, elevul a fost implicat într-un conflict violent cu o colegă de clasă, incident filmat și distribuit pe internet de un alt coleg. Fără să analizeze cauzele acestui comportament și să ofere sprijin psihologic sau măsuri de consiliere, școala a trimis doar o înștiințare tatălui elevului pe 17 martie, convocându-l la o ședință a comisiei de prevenire a violenței. Nicio mențiune despre posibile soluții de reintegrare sau sprijin pentru elev.
 
Ulterior, la 30 martie 2023, mama elevului a fost notificată că fiul său a încălcat regulamentul printr-un incident minor – plimbarea cu trotineta pe holul școlii. Deși a fost avertizat de o profesoară, elevul nu a reacționat. Școala a aplicat o sancțiune – observație individuală și nu a căutat o abordare educativă
 
Pe 19 aprilie 2023, directorul unității a propus scăderea notei la purtare, fără să analizeze dacă măsurile disciplinare luate până atunci au avut vreun impact pozitiv asupra elevului. Decizia a fost reconfirmată pe 21 aprilie 2023, după ce elevul a postat pe un grup de WhatsApp al clasei imagini și mesaje considerate inadecvate. În loc să fie direcționat spre consiliere psihologică sau să fie implicat într-un program de reeducare comportamentală, elevul a fost sancționat cu mustrare scrisă.



PRECIZĂRI:

 

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.



Citește și:

ConstanțaUn elev de clasa a V-a înfruntă sistemul – Procesul care a anulat sentința de repetenție și a redat speranța dreptului la educație
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii