Justiție Constanța Dispută în instanță pentru un teren din comuna Limanu! Ce au decis magistrații de la Tribunalul Constanța
Justiție Constanța: Dispută în instanță pentru un teren din comuna Limanu! Ce au decis magistrații de la


Părți în dosar sunt Prefectul Județului Constanța – intimat reclamant și Consiliul Local al Comunei Limanu – recurent pârât.

Dosarul s-a mai aflat în atenția magistraților de la Tribunalul Constanța care la data de 3 aprilie 2025 au admis cererea și au anulat în parte HCL nr. 181/31.10.2023.
Prin cererea de chemare în judecată formulată și înregistrată pe rolul Tribunalului Constanţa în data de 30.047.2024, sub numărul unic de dosar ####/118/2024, reclamantul PREFECTUL JUDETULUI CONSTANTA, în contradictoriu cu pârâtul CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI LIMANU, a solicitat instanţei să dispună anularea parţială a Hotărârii nr. H.C.L. nr. 181/31.10.2023 privind atestarea apartanenţei la domeniul privat al comunei Limanu, ####### #########, a unor bunuri imobile, respectiv a poziţiei nr. 1117 din anexa 1 la hotărâre.Solutia pe scurt: Admite cererea de chemare în judecată formulată de reclamantul PREFECTUL JUDEŢULUI CONSTANŢA în contradictoriu cu pârâtul CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI LIMANU. Anulează în parte Hotărârea CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI LIMANU nr. 181/31 octombrie 2023 privind atestarea apartenenţei la domeniul privat al comunei Limanu, jud. Constanţa, respectiv cu privire la poziţia nr. 1117 din Anexa 1. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea de recurs se va depune la Tribunalul Constanţa – Secţia de contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată astăzi, 03 aprilie 2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei“ – conform Portalului Instanțelor de Judecată.

PRECIZĂRI:În exercitarea atributului conferit de dispoziţiile art. 200 coroborate cu cele ale art. 255 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, am constatat faptul că Hotărârea nr. 181/2023, a fost adoptată de consiliul local cu încălcarea prevederilor legale în materie
Prin adoptarea hotărârii anterior menţionată, consiliul local a atestat apartenenţa la domeniul privat a unor imobile cuprinse în anexa 1 la prezentul act administrativ, printre care si a unui teren în suprafaţă de 443 mp. (poziţia nr. 1117) având cod de identificare 9.2.1, din anexa la hotărâre, cu încălcarea prevederilor legale în materie.
Astfel, potrivit adresei Administraţiei Bazinale de ### ######## -Litoral înregistrată la Instituţia Prefectului-####### ######### ## ##. 2889/07.02.2024, suprafaţa de 443 mp, care se regăseşte la poziţia nr. 1117 din anexa la HCL Limanu nr. 181/2023, reprezintă plaja litoralului românesc, domeniul public al statului aflat în administrarea Administraţiei Naţionale ##### ######, prin Administrarea Bazinală de ### ######## Litoral. Conform aceleiaşi adrese, plaja litoralului românesc este nominalizată în mod expres în HG nr. ######### privind aprobarea inventarului bunurilor care fac parte din domeniul public ai statului , la numărul MF 64001 ca fiind imobil aflat exclusiv in domeniul public al statului , dat în administrarea AN ##### ######, în conformitate cu Legea apelor nr. 107/1996 , Codul Administrativ precum şi Constituţia României.
Conform art.7 din OUG nr. 202/2002 privind gospodărirea integrată a zonei costiere: (1) Pe domeniul public al statului din zona costieră se recunoaşte numai dreptul de exploatare sau utilizare. #### un drept privat nu se poate opune proprietăţii publice din zona costieră.
(2) Guvernul este împuternicit să verifice, prin autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi gospodărirea apelor, statutul legal al proprietăţii în zona costieră şi să acţioneze în consecinţă pentru respectarea dreptului proprietăţii publice.
(3) Orice hotărâre sau decizie a autorităţilor publice locale care încalcă prevederile alin. (1) şi (2) este nulă de drept.
Totodată, prin adoptarea acestei hotărâri, au fost încălcate prevederile art. 286 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora :
(1) Domeniul public este alcătuit din bunurile prevăzute la art. 136 alin. (3) din Constituţie, din cele stabilite în anexele nr. 2 - 4 şi din orice alte bunuri care, potrivit legii sau prin natura lor, sunt de uz sau de interes public, şi sunt dobândite de stat sau de unităţile administrativ-teritoriale prin unul dintre modurile prevăzute de lege.
(2) Domeniul public al statului este alcătuit din bunurile prevăzute la art. 136 alin. (3) din Constituţie, din cele prevăzute în anexa nr. 2, precum şi din alte bunuri care, potrivit legii sau prin natura lor, sunt de uz sau de interes public naţional.
Constituţia României reglementează concis regimul juridic al plajelor in art. 136 alin3 , potrivit căruia : "bogăţiile de interes public ale subsolului, sapţiul aerian apele cu potenţial energetic valorificabil, de interes naţional, plajele, marea teritoriala resursele naturale ale zonei economice şi ale platoului continental, precum si alte bunuri stabilite prin lege organica , fac obiectul exclusive al proprietăţii publice."
De asemenea, în conformitate cu prevederile art.859 alin. 1 din Codul Civil "constituie obiect exclusiv al proprietăţii publice bogăţiile de interes public ale subsolului , spaţiului aerian , apele cu potenţial energetic valorificabil, de interes naţional, plajele, marea teritoriala resursele naturale ale zonei economice şi ale platoului continental, precum şi alte bunuri stabilite prin lege organica”. Astfel, având în vedere cele expuse mai sus şi în baza probatoriilor administrate în prezenta cauză, solicită admiterea acţiunii astfel cum este formulată, în sensul anulării parţiale a Hotărârii nr. 181/2023, poziţia 1117 din anexă, întrucât este adoptată cu încălcarea prevederilor legale.
În drept, reclamantul a invocat dispoziţiile art. art. 3 alin.(1), art. 1 alin. (8), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) şi (3), din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Terenul in cauza nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a fi inclus in domeniul public“ - conform rejust.ro
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma rejust.ro
Citește și:
Licitații ConstanțaPrimăria Comunei Limanu oferă 1,3 milioane de lei pentru amenajarea unei străzi și a unor refugii de parcare (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp