Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:49 29 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ANI atacă în instanță hotărârile prin care UDTTMR a primit un imobil din Medgidia. Printre pârâți, fostul consilier local Menan Samir (DOCUMENTE)

ro

29 Oct, 2025 10:45 264 Marime text
Foto cu rol ilustrativ. Sursă foto: Pixabay

Agenția Națională de Integritate (ANI), în calitate de reclamant, dă în judecată pe fostul consilier local Menan Samir, UAT Medgidia și Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România, în calitate de pârâți, într-un proces ce are ca obiect „anulare act administrativ anulare act adm/HCL NR 175/29.09.2022, 201/27.10.2022, 202/27.10.2022”.
 
Dosarul cu nr. 5418/118/2025 a fost înregistrat pe data de 28.10.2025 pe rolul Tribunalului Constanța, se află pe secția de contencios administrativ și fiscal, stadiul procesual fiind de fond.
 
Magistrații nu au stabilit un termen la dosar.

Portalul Instanțelor de Judecată
 
Hotărârile Consiliului Local Medgidia
 
Hotărârea nr. 175/29.09.2022 se referă la aprobarea schimbării destinației imobilului Centrală Termică - CT 2, situat în intravilanul municipiului Medgidia, str. General Magheru, nr. 14 C, jud. Constanța, având număr cadastral 106610 și înscris în Cartea Funciară Nr. 106610 UAT Medgidia, imobil compus din teren în suprafață de 370 mp din măsurători și 388 mp din acte, având categoria de folosință curți construcții și construcțiile C1 - centrală termică - CT 2, în suprafață construită la sol de 308 mp și C2 - hornuri, în suprafață construită la sol de 62 mp, ce aparține domeniului privat al Municipiului Medgidia, din centrală termică în spațiu pentru desfășurarea de activități socioculturale și religioase.
 
Conform hotărârii mai sus menționate, s-a mai aprobat darea în folosință gratuită, către Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România a imobilului destinat desfășurării de activități socio-culturale și religioase situat în municipiul Medgidia, str. General Magheru, nr. 14 C, județul Constanța, proprietate privată a Municipiului Medgidia, identificat cu nr. cadastral 106610 și înscris în Cartea Funciară Nr. 106610 UAT Medgidia, imobil compus din teren în suprafață de 370 mp din măsurători și 388 mp din acte, având categoria de folosință curți construcții și construcțiile de pe acesta, având valoarea totală de inventar de 91234,93 lei, pe o perioadă de 25 ani, cu posibilitatea prelungirii prin act adițional, cu acordul Consiliului Local.

 

Potrivit articolului 3 al hotărârii, „se încredințează primarul municipiului Medgidia, cu sprijinul D.G.D.P.P., să ducă la îndeplinire prezenta hotărâre, precum și să verifice modul în care sunt respectate condițiile de folosință stabilite prin actul de dare în folosință gratuită și să solicite încetarea acesteia și restituirea bunului, atunci când interesul public legitim o impune.
 
Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România va avea următoarele obligații:
 
a) să folosească bunul potrivit destinației în vederea căreia i-a fost acordată folosința gratuită, respectiv «spațiu pentru desfășurarea de activități socio-culturale și religioase»;
b) să prezinte, anual, autorităților deliberative ale administrației publice locale Medgidia, rapoarte privind activitatea de utilitate publică desfășurată, gradul de implementare la nivelul colectivității, precum și prognoze și strategii pentru perioada următoare;
c) să permită accesul autorităților deliberative ale administrației publice locale Medgidia pentru efectuarea controlului asupra bunului;
d) să nu modifice bunul, în parte ori în integralitatea lui;
e) la încetarea folosinței gratuite, să restituie bunul în starea în care l-a primit, în afară de ceea ce a pierit sau s-a deteriorat din cauza vechimii, și liber de orice sarcini;


f) să suporte cheltuielile de întreținere a bunului atribuit în folosință gratuită, potrivit destinației de «spațiu pentru desfășurarea de activități socio-culturale și religioase».
 
Modalitățile de angajare a răspunderii și sancțiunile se vor aplica în conformitate cu prevederile art. 352 din Codul administrativ, aprobat prin O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare”, se spune în hotărâre.

 
Hotărârea nr. 201/27.10.2022 se referă la modificarea hotărârii de mai sus:
 

„Titlul va avea următorul cuprins: «Hotărâre privind schimbarea destinației imobilului Centrală termică - CT 2, identificat cu număr cadastral 106610 și înscris în Cartea Funciară Nr. 106610 UAT Medgidia, situat în mun. Medgidia, str. General Magheru, nr. 14C, jud. Constanța, ce aparține domeniului privat al Municipiului Medgidia, din centrală termică în spațiu pentru desfășurarea de activități socio-culturale și religioase».

 
Articolele 2 și 3 se elimină”.
 
Iar hotărârea nr. 202/27.10.2022 se referă la aprobarea dării în folosință gratuită, către Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România a imobilului destinat desfășurării de activități socioculturale și religioase situat în municipiul Medgidia, str. General Magheru, nr. 14 C, județul Constanța, proprietate privată a Municipiului Medgidia, identificat cu nr. cadastral 106610 și înscris în Cartea Funciară Nr. 106610 UAT Medgidia, imobil compus din teren în suprafață de 370 mp din măsurători și 388 mp din acte, având categoria de folosință curți construcții și construcțiile de pe acesta, având valoarea totală de inventar de 91234,93 lei, pe o perioadă de 25 ani, cu posibilitatea prelungirii prin act adițional, cu acordul Consiliului Local.

Articolul 2 din hotărâre prevede următoarele:
 

„Art. 2 – (1) Se încredințează primarul municipiului Medgidia, cu sprijinul D.G.D.P.P., să ducă la îndeplinire prezenta hotărâre, precum și să verifice modul în care sunt respectate condițiile de folosință stabilite prin actul de dare în folosință gratuită și să solicite încetarea acesteia și restituirea bunului, atunci când interesul public legitim o impune.
 
(2) Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România va avea următoarele obligații:
 
a) să folosească bunul potrivit destinației în vederea căreia i-a fost acordată folosința gratuită, respectiv «spațiu pentru desfășurarea de activități socio-culturale și religioase»;
b) să prezinte, anual, autorităților deliberative ale administrației publice locale Medgidia, rapoarte privind activitatea de utilitate publică desfășurată, gradul de implementare la nivelul colectivității, precum și prognoze și strategii pentru perioada următoare;
c) să permită accesul autorităților deliberative ale administrației publice locale Medgidia pentru efectuarea controlului asupra bunului;
d) să nu modifice bunul, în parte ori în integralitatea lui;
e) la încetarea folosinței gratuite, să restituie bunul în starea în care l-a primit, în afară de ceea ce a pierit sau s-a deteriorat din cauza vechimii, și liber de orice sarcini;
f) să suporte cheltuielile de întreținere a bunului atribuit în folosință gratuită, potrivit destinației de «spațiu pentru desfășurarea de activități socio-culturale și religioase»”.

 
Averea și interesele lui Menan Samir, fost consilier local și fost membru supleant în Consiliul de Administrație la Spitalul Municipal Medgidia
 
În ultima declarație de avere completată la data de 13.11.2024, dată la care era consilier local, acesta a menționat că deține un apartament ăn municipiul Constanța, cu suprafața de 67 mp, cumpărat în anul 2007 și un alt apartament în București, cu suprafața de 37 mp, cumpărat în anul 2018.
 
La categoria „Bunuri financiare”, Menan Samir a menționat că are un cont deschis în anul 2004 la BCR, cu suma de 6.389 lei, un depozit bancar deschis în anul 2022 la BCR cu suma de 67.303 lei, un cont la ING Bank deschis în anul 2019, cu suma de 2.803 lei și un depozit bancar deschis în anul 2023 la ING Bank, cu suma de 38.058 lei.
 
La secțiunea „Datorii”, fostul consilier local a precizat că are deschis un credit la BCR, contractat în anul 2011, scadent în anul 2026, în valoare de 31.500 euro.
 
La categoria „Venituri ale declarantului şi ale membrilor săi de familie, realizate în ultimul an fiscal încheiat”, acesta a menționat drepturi salariale în valoare de 98.384 lei pentru funcția de consilier local, drepturi salariale în valoare de 69.423 lei pentru funcția de director la Unify CO.LTD SRL și suma de 76.563 lei pentru funcția de consilier superior la Casa Județeană de Pensii a soției, Menan Elmira.
 
În ultima declarație de interese completată la aceeași dată, Menan Samir a menționat că a fost vicepreședinte la Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România.
 
Alt proces cu ANI
 
Procesul explicat mai sus vine în urma precizării lagate de Menan Samirc că în perioada exercitării mandatului de consilier local, deși avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor, a participat la deliberarea și adoptarea mai multor Hotărâri ale C.L., Hotărâri care ar putea produce un folos pentru o asociație în cadrul căreia persoana evaluată deține funcția de vicepreședinte“, comunicat transmis pe data de 1 aprilie 2024.
 

„Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 70 și art. 71 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozițiile art. 228, alin. (1), lit. f) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019“, conform ANI.

 
Astfel, fostul consilier local din Medgidia a solicitat la Tribunalul Constanța anularea raportului întocmit de ANI în cazul său.
 
Dosarul în care Samir Menan a contestat raportul ANI a fost înregistrat pe rolul Secției de Contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța sub indicativul 2637/118/2024 și are ca obiect „anulare act administrativ/acțiune în constatare/obligația de a face/Raport nr. 9629/G/II/29.03.2024”.
 
În această cauză, la data de 10.01.2025, Tribunalul Constanța a declinat soluționarea cauzei, conform soluiției pe scurt:
 

„Admite excepţia necompetentei material procesuale invocată de instanţă din oficiu. Declina competenţa de soluţionare a cauzei în favoarea Curţii de Apel Constanţa - Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal. Dispune înaintarea de îndată a prezentului dosar Curţii de Apel Constanţa - Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal. Fără cale de atac. Pronunţată astăzi 10.01.2025 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei”.

 
Astfel, la data de 10.04.2025, Curtea de Apel Constanța a respins cererea de anulare a raportului de evaluare emis de ANI:
 

„Sent. civ. - Respinge, ca neîntemeiată, cererea de chemare în judecată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune la Curtea de Apel Constanţa. Pronunţată astăzi, 10.04.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei. (LTP-MDC)”.

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 


Citește și:
Consilierul local din Medgidia Samir Menan, proces la Constanța cu Agenția Națională de Integritate (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii