17:20 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A fost descoperită o planetă cu atmosferă şi gravitaţie (video)

04 Oct, 2010 15:29 2391 Marime text

planetica_01984800.jpgPlaneta extra-solară "potenţial locuibilă", Gliese 581 g, este de aproape trei ori mai mare decât Terra. În urmă cu trei ani, specialiştii NASA spuneau că există o planetă asemănătoare tot pe Calea Lactee.

Şansele ca generaţiile viitoare de pământeni să colonizeze spaţiul extraterestru sunt tot mai mari. O echipă de astronomi americani a descoperit o planetă extra-solară "potenţial locuibilă", de aproape trei ori mai mare decât Terra, potrivit Daily Mail.

Planeta care ar putea fi locuită a fost descoperită, pentru prima dată, în afara sistemului solar. Gliese 581, aflată la 20,5 ani-lumină de Pământ, este o planetă care prezintă condiţiile unei vieţi extraterestre, susţin cercetătorii de la University of California, Santa Cruz.

Planeta, care gravitează în jurul unei exoplanete roşii, ar putea avea pe suprafaţă apă în stare lichidă, iar temperatura înregistrată este între 0 şi 40 de grade Celsius.

gliese_3_22938100.jpgPlaneta este de dimensiuni medii şi se află la o distanţă de aproximativ 120.000 de miliarde de kilometri de Pământ. Însă steaua în jurul căreia gravitează planeta este o pitică roşie, mult mai mică şi cu temperaturi mult mai scăzute decât Soarele nostru.

Gliese 581g are o compoziţie stancoasă similară cu cea a Pământului, diametrul ar fi de aproximativ 1.2-1.4 ori mai mare, iar gravitaţia este posibil să fie similară cu cea a Terrei.

Informaţiile cu privire la corpul ceresc recent descoperit sunt încă puţine, estimările fiind că ar putea exista zeci de astfel de spaţii primitoare în Univer. În sistemul Gliese 581 sunt şase astfel de planete care au o gravitaţie circulară.

Sursa: Realitatea.net