Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
11:14 24 05 2022 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Opt elevi eliminați pentru fraudă de la simularea bacalaureatului. Ce subiecte au avut elevii de rezolvat (DOCUMENTE)

ro

28 Mar, 2022 17:14 886 Marime text
Simularea examenului de bacalaureat. Foto PixabayPregătirea examenelor de la finalul învățământului gimnazial și liceal, organizată la nivel național de Ministerul Educaţiei în anul școlar 2021 - 2022, a început luni, 28 martie, cu simularea probei scrise de Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat 2022.

Potrivit informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene (ora de referință: 16:00), la această probă au fost prezenți 119.486 de elevi din cei peste 150.000 de elevi înscriși la începutul anului școlar curent în clasele a XII-a/zi și a XIII-a seral/frecvență redusă.

Pentru tentativă de fraudă au fost eliminați 8 elevi.

Calendarul probelor programate în zilele următoare:

 29 martie 2022: proba E)c) - probă scrisă - proba obligatorie a profilului
 30 martie 2022: proba E)d) - probă scrisă - proba la alegere a profilului şi specializării
 31 martie 2022: proba E) b) - probă scrisă - Limba şi literatura maternă.

Comunicarea rezultatelor va avea loc în data de 14 aprilie 2022.

Disciplinele la care se organizează simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat 2022 sunt: limba și literatura română, limba și literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie și filosofie.

Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor şi competenţelor asociate acestora, conform programelor aprobate de minister.

Obiectivele urmărite prin organizarea simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimaziale/liceale.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Notele obținute nu se trec automat în catalog. Prin excepție, în baza unei cereri scrise, depusă de elevi, se poate aproba consemnarea acestor note în cataloage.

Informații suplimentare despre simularea examenelor sunt publicate pe site-ul Ministerul Educației, în timp ce subiectele și baremele se publică zilnic, la ora 15:00. 

La primul subiect al probei de Limba şi literatura română elevii au avut de rezolvat cerinţe pe baza unui fragment din volumul "Destăinuiri" de Profira Sadoveanu.

De asemenea elevii au avut de redactat un text de minimum 150 de cuvinte, pe baza informaţiilor dintr-un fragment din volumul "Destăinuiri" de Profira Sadoveanu. În plus, elevii s-au putut raporta şi la experienţa personală sau culturală.

Pentru cel de-al doilea subiect, elevii au avut de prezentat în minumum 50 de cuvinte rolul notaţiilor autorului dintr-un fragment din "Idolul şi Ion Anapoda" de George Mihail-Zamfirescu.

La următorul subiect elevii de la profil umanist au avut de redactat la subiectul al treilea un eseu de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinte particularităţi ale unui text poetic studiat, aparţinând lui Ion Barbu.

Nu în ultimul rând, la ultimul subiect, atât elevii de la profilul real, cât și cei de la filiera tehnologică au avut de redactat un eseu de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinte particularităţi ale unui text poetic studiat, aparţinând lui Tudor Arghezi.

Subiectele pot fi studiate în secțiunea Document a materialului. 
Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

Comentarii