Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
17:44 21 10 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Opiniile părinților legate de redeschiderea școlilor în sistem „semafor”, începând din semestrul II

ro

16 Jan, 2021 00:00 1776 Marime text

După cum deja se știe, președintele Klaus Iohannis a anunțat joi, 14 ianuarie 2021, că, începând cu data de 8 februarie 2021, majoritatea școlilor din România se vor redeschide, acest lucru făcându-se, însă, în funcție de trei scenarii – verde, roșu și galben:
  • În localitățile din scenariul verde toate școlile se redeschid fizic, copiii merg la școală.
  • În localitățile care se încadrează în scenariul galben, merg în continuare copiii de grădiniță, copiii din ciclul primar, clasele I-IV, și copiii din clasele terminale – VIII, XII
  • În cazul în care localitatea intră în scenariul roșu, continuă pentru un timp să meargă la școală și la grădiniță copiii de grădiniță și de ciclu primar, dar ceilalți nu mai merg la școală.
Atunci când rata de infectare e peste 6, localitatea se carantinează și toată lumea stă acasă, școlile se închid, se merge în on-line.
În ceea ce privește mediul universitar, având în vedere că fiecare universitate are specificul ei, decizia va fi luată la nivelul fiecărei instituții, având în vedere autonomia universitară.
Șeful statului a precizat că se va face o reevaluare pe 2 februarie, dată la care se va lua și decizia definitivă.
 
Ce înseamnă cele trei scenarii, în funcție de incidența cazurilor de infecție cu coronavirus: scenariul verde – incidența sub 1 la mia de locuitori; scenariul galben – incidența de sub 3 la mia de locuitori; scenariul roșu – incidența de peste 3 la mia de locuitori; carantină – incidența de peste 6 la mia de locuitori.
 
„În mediul rural, unde sunt clase cu puțini elevi și incidență foarte mică, nici nu trebuiau închise”
Și pentru că agora s-a mutat în mediul online, vă prezentăm în continuare câteva dintre comentariile părinților de pe pagina lui Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți- Învățământ Preuniversitar.
 
„Măsura este luată, în prezent, ca urmare a gradului de infectare, mai scăzut, măsurilor de vaccinare, cât și presiunii venite din partea părinților și a altor factori! Însă o serie de țări, care au procedat astfel, au trebuit să prelungească activitatea online! Spre exemplu, în Olanda, școlile trebuiau deschise în 4 ianuarie, însă urmare a gradului crescut de infectare, au prelungit vacanta, până la sfârșitul lunii ianuarie! Așa cum i-am transmis președintelui, riscul este în continuare și trebuie să existe scenarii foarte clare! Pe de altă parte, cadrele didactice vor fi supuse unor riscuri mari, indiferent ce comentează tot felul de haidamacii, care habar nu au de condițiile materiale existente în școlile din România!”.
 
„Din nou, ca în România, decizia politică este luată la presiune și nu funcție de situația epidemiologică. Hai la școală pentru 3 săptămâni ca să închidem din nou școala și să se treacă ori on-line ori în și mai dezastruosul de hibrid. Dacă ar trebui deschise școlile ar trebui făcute DOAR pentru ciclul primar și cei din anii terminali, nu pentru toți și când vin la școală să fie aduși copiii, nu de bunici, ci de autobuze de către școli. Dar am uitat. Toți au mașini!”.
 
„Așa trebuia de mult. În mediul rural unde sunt clase cu puțini elevi și incidență foarte mică, nici nu trebuiau închise. Acolo școala on-line a fost oricum de formă, iar copiii au rămas mult în urmă!”.
 

„Piețele, băncile, magazinele sunt pline de oameni în vârsta! La orice oră ei au de făcut cumpărături, eu înțeleg că trebuie să facă mișcare, dar să folosească parcurile! Ne pierdem locurile de muncă, intră țara în criză pentru că nu mai sunt bani să plătim pensiile!
Trebuie făcută o educație socială în primul rând!”.
 
„Da, am înțeles, începem! Foarte bine! Dar, dacă tot țipau unii că nu se vaccinează profesorii, eu personal doresc, când va fi timp până în 8 februarie, când ei nu sunt in stare sa amenajeze niște centre? Nu era mai potrivit să se înceapă când profesorii erau vaccinați, cei care doresc, desigur!?”.
 
„Cea mai mare prostie! Se știe foarte clar că se izolează doar elevul dacă a fost contact cu un confirmat, nu și familia acestuia, parintii merg la serviciu, frații la școala, soții profesorilor care sunt contacti direct ai unui confirmat iar nu se pot izola. Iar se umple orașul si sunt mijloacele de transport în comun pline de bunici si nepoți.
O să ajungem de unde am plecat”.
 
„Pentru elevii din clasele terminale va fi discriminare! Deja este o discrepanță uriașă între unii și alții din cauza online-ului de un an, dar acum unii vor merge, alții nu, DAR TOȚI VOR DA ACELAȘI EXAMEN! Este asta oare corect? Părerea mea e că examenele sunt singurele care îngreunează și MAI TARE situația aceasta NOUĂ ȘI DIFICILĂ”.
 
Citește și:

Jumătate dintre profesorii constănțeni și-au exprimat intenția de a se vaccina. Controversata vaccinare naște dispute aprige între părinți și cadrele didactice
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii