Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
16:32 18 01 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Debirocratizarea învăţământului românesc atrage solicitările elevilor, care cer scoaterea materiilor inutile

ro

14 Jan, 2020 00:00 1684 Marime text

Ministrul Educaţiei, prof. Monica Anisie, a reuşit ieri, într-un foarte scurt timp, să-şi atragă simpatia a sute de profesori, încântaţi că debirocratizarea s-a concretizat atât de repede.
Iată mesajul adresat de ministru în spaţiul virtual: „Dragi colegi, începem semestrul al doilea cu o veste bună:
- prima etapă pentru debirocratizarea procesului didactic cuprinde următoarele măsuri care se vor aplica chiar de astăzi, 13 ianuarie: portofoliul profesorului conţine, în format digital sau/şi letric, doar planificările calendaristice anuale ale materiei, un proiect al unităţilor de învăţare şi instrumente de evaluare. Este exceptat de la această precizare portofoliul profesional reglementat de Metodologia – cadru de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ, aprobată prin OMEN nr. 5211/2018;
 
- procesele-verbale care nu necesită probarea modului de luare a deciziei, de la activităţile cadrelor didactice sau din cadrul anumitor activităţi cu părinţii nu sunt obligatorii şi pot fi înlocuite cu liste de prezenţă;
 
- rapoartele şi statisticile solicitate de instituţii ierarhic superioare sau alte instituţii din afara sistemului educaţional, care nu sunt prevăzute în mod expres în acte normative, nu se întocmesc la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar prin implicarea cadrelor didactice. Extragerea datelor statistice necesare se face prin interogarea Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR) sau a altor aplicaţii specifice;
 
- aplicarea testelor iniţiale nu este obligatorie pentru niciun nivel de învăţământ sau clasă. Cadrele didactice pot decide folosirea lor pentru clasele de început de ciclu sau la preluarea unei clase noi, la disciplina pe care o predau, pentru a cunoaşte nivelul atingerii competenţelor de către elevi;
 
- portofoliul dirigintelui va conţine numai planificarea activităţilor specifice funcţiei de diriginte, calendarul activităţilor educative extraşcolare ale clasei şi fişele psihopedagogice ale elevilor din clasa respectivă.
 
Pe lângă acestea, sunt în curs de modificare actele normative care vizează următoarele documente propuse pentru eliminare sau simplificare: eliminarea portofoliului dirigintelui; simplificarea condicii de prezenţă; eliminarea comisiilor metodice/comisiei pentru curriculum; eliminarea sau, după caz, simplificarea raportărilor situaţiei sociale a elevilor şi raportărilor programelor de sprijin; simplificarea documentelor necesare pentru excursiile şcolare/activităţile extraşcolare; simplificarea procesului de evaluare a calităţii (ARACIP).
Am trimis o notă Inspectoratelor Școlare prin care am cerut aplicarea acestor măsuri imediat!”.
 

„Generaţia mea se distruge din cauza educaţiei de prost gust şi a dezinformării”
 

Cum era de aşteptat, nu au întârziat să apară şi solicitările care îi privesc pe elevi:
„Ceva pentru copii aveţi? Iar se simplifică, dar doar în relaţia cadru didactic/şcoală. O programă suplă, care să permită şi să susţină dezvoltarea aptitudinilor fiecărui copil nu gândim? Pe bune, înţeleg că aţi mizat pe un impact al comunicării accentuat de prima zi de şcoală, dar vă spun cu toată simpatia, eu cred că era un bun moment să ne comunicaţi ceva care să fie în folosul copiilor, nu al profesorilor”.
 
„Şi, doamna ministru, scoateţi şi numărul de note obligatoriu în funcţie de câte ore, şi asta ajută cadrele, nu ajută la nimic pentru a face o medie ajung două sau trei note; se reduce stresul de a avea copiii note şi atâtea teste, şi rămâne mai mult timp pentru aprofundarea materiei în clasă, nu în particular!!!”.
 
„Ar trebui eliminate şi evaluările naţionale de la clasele a doua, a patra şi a şasea, pentru că se ştie foarte bine de ce”.
 
„În loc să vă ocupaţi de hârtii mai bine scoateţi materiile inutile şi adăugaţi ore pentru educaţie şi dezvoltare (ore în care se pot purta discuţii despre subiecte gen droguri sau problemele adolescenţei. Nu ştiu dacă vă interesează, dar... generaţia mea se distruge din cauza educaţiei de prost gust şi a dezinformării). Sper să veniţi în şcoli să ne ascultaţi părerile”.
 
Sursa foto: Facebook Monica Anisie
 
Citeşte şi:
 
Propunerile Comisiei de „tăiat hârtii”, în războiul cu birocraţia din învăţământul românesc. Vor dispărea comisiile metodice şi portofoliul dirigintelui

 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii