Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:27 17 06 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Apel al Ministerului Educației pentru școlile care vor să devină unități-pilot în anul școlar 2025–2026!

ro

17 Jun, 2025 15:42 250 Marime text
foto: facebook/MDLPAMinisterul Educației și Cercetării lansează apelul pentru înființarea și funcționarea școlilor-pilot, în cadrul rețelei naționale, pentru anul școlar 2025–2026.

Potrivit unui comunicat oficial, ministrul educației și cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, declară: „În noua lume în care trăim, sistemul românesc de educație are nevoie de schimbări paradigmatice. Dar acestea trebuie făcute cu grijă, folosind mecanisme prin care asigurăm simultan inovația și siguranța! Pilotarea este un astfel de mecanism, astfel că încurajez unitățile școlare să fie ambițioase în a pilota diverse aspecte ale procesului educațional. La fel va face și ministerul, prin pilotări mai sistemice și strategice. În acest acest proces vom învăța împreună lucruri noi, iar bunele practici vor putea apoi să personalizeze educația si/sau să fie generalizate cu încredere în tot sistemul național de educație.”

Unitățile de învățământ preuniversitar care doresc să inoveze și să experimenteze modele educaționale noi pot obține statutul de școală-pilot, în baza Ordinului de ministru nr. 4.575/03.06.2024 și a metodologiei-cadru aprobate.

Calendarul apelului:
[📝] Depunerea aplicațiilor: 23 iunie – 18 iulie 2025 (ora 17:00)
[🔍] Evaluarea proiectelor: 21 iulie – 4 august 2025
[📋] Lista intermediară: 4 august 2025
[📨] Contestații: 5–6 august 2025
[✅] Soluționarea contestațiilor: 7–8 august 2025
[📢] Lista finală a școlilor-pilot: 11 august 2025
[🗓️] Aprobarea rețelei: până la 22 august 2025
[📄] Dosarul trebuie întocmit conform metodologiei disponibile în Ordinul nr. 4.575/2024.
[🎯] Școlile-pilot reprezintă laboratorul viitorului în educație.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii