Știri România Un bărbat a rămas fără un milion de lei din cont. A apelat disperat Poliția!
Știri România: Un bărbat a rămas fără un milion de lei din cont. A apelat disperat Poliția!
14 May, 2025 09:56
ZIUA de Constanta
291
Marime text



Un bărbat din Botșani a sesizat numărul de urgență 112, după ce un milion de lei i-au dispărut din cont. Bărbatul a fost victima infracțiunilor de înșelăciune, acces ilegal la un sistem informatic și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos.
Potrivit Poliției, a fost contactat telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania și care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacții către platforme online. I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăți neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o țară străină. Bărbatul a verificat contul și a constatat că nu lipseau bani.
A doua zi, a fost apelat din nou, de pe un număr ce părea a aparține Băncii Transilvania, cel mai probabil creat prin metoda 'spoofing'. De această dată, presupusul angajat i-a spus că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al băncii și că este necesară aplicarea unor 'măsuri de securitate.
Poliția face cercetări.
Ce spune Poliția despre caz
În urma verificărilor efectuate de polițiști, a reieșit că bărbatul a fost victima infracțiunilor de înșelăciune, acces ilegal la un sistem informatic și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos.
Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania și care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacții către platforme online. I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăți neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o țară străină. Bărbatul a verificat contul și a constatat că nu lipseau bani', au precizat polițiștii din Botoșani.
A doua zi, a fost apelat din nou, de pe un număr ce părea a aparține Băncii Transilvania, cel mai probabil creat prin metoda 'spoofing'. De această dată, presupusul angajat i-a spus că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al băncii și că este necesară aplicarea unor 'măsuri de securitate'. Sub acest pretext, victima a fost convinsă să instaleze pe telefon mai multe aplicații de tip remote-control, care i-au permis infractorului accesul la telefon și autorizarea unei plăți în valoare de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.
În momentul efectuării tranzacției, victima a fost contactată de reprezentanții reali ai băncii, însă autorul, aflat încă în apel cu victima, i-a spus să nu răspundă, susținând că este vorba despre un robot automat. Apelul telefonic cu autorul a durat aproximativ trei ore și abia după acest timp timp victima a realizat că este înșelată.
Citește și:
Banca Transilvania avertizează clienții cu privire la o nouă modalitate de fraudă
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii