Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:50 18 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Bilantul tragic al accidentelor rutiere nu ii responsabilizeaza pe soferii de microbuze

ro

06 Dec, 2005 00:00 945 Marime text

# Firmele de transport interurban de microbuze reprezinta pentru multi romani simbolul insecuritatii si al mortii * Ne-au fost semnalate numeroase cazuri de incalcari ale codului rutier, orientate, mai ales catre societatea Trace Trans Corporation, care asigura transportul rutier intre Tulcea si Constanta

De o buna perioada de vreme, firmele de transport interurban de microbuze reprezinta pentru multi romani simbolul insecuritatii si al mortii. Exista si o seama de avantaje fata de conditiile oferite de sistemul de transport rutier de stat (daca mai exista), mai ales sub semnul confortului. Pe de alta parte, un asemenea confort dublat de o forma de inconstienta vecina cu nebunia, ii determina pe majoritatea soferilor sa mearga cu viteza exagerata. Aceasta este generatoare de accidente, pigmentate cu scene de un tragism sfasietor. Familii intregi au fost despartite de moartea unor membri dragi, cazand victime nevinovate ale inconstientei soferilor. Saptamana trecuta, opinia publica a fost zguduita de moartea a 16 pasageri ai unui microbuz in judetul Ialomita. Accidentul nu e singular, ci se incadreaza intr-un flux al mortii, pe care doar spaima si constientizarea raului reprezentat de viteza excesiva il pot stopa. Pe aceeasi linie, ne-au fost semnalate numeroase cazuri de incalcari ale codului rutier, orientate, mai ales catre societatea Trace Trans Corporation, care asigura transportul rutier intre Tulcea si Constanta. Afacerea derulata este foarte profitabila, insa datorita monopolului absolut, isi permite impunerea unui sistem de valori care respinge orice opinie a clientului, care plateste un tarif piperat, de 170 mii lei pe intreaga cursa. Acest tip de ignoranta ii duce pe soferi la gesturi dubioase, ce pot genera accidente extrem de grave. Atitudinea enuntata este intregita de o serie de apucaturi gresite evidentiate de folosirea sistemelor antiradar sau de preluarea pasagerilor pe parcurs, ce duce la depasirea numarului de persoane legal acceptat. Fara indoiala, acestea sunt doar o parte din ilegalitatile comise de angajatii societatii respective. Sistemele antiradar sunt utilizate de majoritatea soferilor incriminati pentru a insela vigilenta politistilor si a permite o escaladare a limitei de viteza a microbuzelor, ce pune in pericol securitatea pasagerilor. De asemenea, pericolul este prezent si in perimetrul localitatilor, unde viteza trebuie mult temperata. Cat despre inghesuirea pasagerilor, aceasta a devenit o practica uzuala, incalcand cele mai elementare norme de securitate sau confort. In schimb, veniturile foarte mari rezultate din taxarea clientilor fara eliberarea biletelor de calatorie, constituie o reala problema atat pentru Garda Financiara, cat si pentru patronii firmei respective. Speram ca organele indrituite a rezolva aceasta dramatica stare de fapt se vor sesiza, astfel incat siguranta si confortul pasagerilor sa primeze, iar apucaturile stupide sa ramana subiecte ale trecutului.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii