Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:52 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Aeroportul Kogalniceanu, tinta unor interese imobiliare

ro

15 Aug, 2006 00:00 1007 Marime text

Ministrul Radu Berceanu nu cedeaza

# Ministrul democrat Radu Berceanu spune ca este imposibila trecerea Aeroportului Mihail Kogalniceanu "in curtea" Consiliului Judetean * In opinia lui Berceanu, CJC "nu ar avea bani nici pentru scobitori" * Ministerul Transporturilor finanteaza activitatea aeroporturilor Henri Coanda, Otopeni, Kogalniceanu si a celui din Timisoara

In repetate randuri, presedintele Consiliului Judetean, Nicusor Constantinescu precum si vicepresedintele aceleiasi institutii, Radu Comanici, si-au aratat nemultumirea fata de faptul ca, desi judetul nostru este pe locul doi in ce priveste contributia la bugetul central, el ocupa abia locul 37 la sumele care ii sunt returnate. Pentru a inlatura o asemenea situatie, dupa ce au sustinut trecerea portului Constanta in administrarea autoritatilor locale, idee neagreata pana acum de guvern, cei doi au venit cu o noua propunere: trecerea Aeroportului Mihail Kogalniceanu in subordinea Consiliului Judetean, aducand ca argument faptul ca asa s-a procedat si in cazul altor judete. Cei doi sunt convinsi ca, daca s-ar aproba o asemenea cerere, aeroportul ar putea fi folosit mult mai bine (dupa parerea acestora, desi Aeroportul are o capacitate de un milion de pasageri pe an, in prezent ruleaza doar 50.000), ceea ce ar contribui la dezvoltarea turismului pe litoral. In consecinta, sefii CJC au incercat sa faca diligentele necesare pentru a obtine aprobarile de rigoare. Daca o vreme acest subiect a fost ignorat de oficialii Ministerului Transporturilor, ieri, ministrul Radu Berceanu a dat o replica intentiilor celor doi reprezentanti ai CJC. In opinia acestuia din urma, Aeroportul nu poate trece in administrarea institutiei constantene deoarece "nu vor fi bani nici macar pentru achizitionarea unor scobitori". Pe de alta parte, oficialul Guvernului a scos in evidenta ca aceste aeroporturi sunt supuse la presiuni din partea unor grupuri care au interese imobiliare, acestea incercand prin diverse metode sa intre in proprietatea unor active cu potential imobiliar. "Cum este si in cazul Mihail Kogalniceanu, aeroporturile sunt situate in aproprierea unor orase mari, ceea ce le face foarte interesante pentru investitorii imobiliari", a concluzionat Berceanu.Ministrul a mai spus ca in cazul acelor administratii judetene care au luat "sub aripa" aeroporturile, acestea fac acum diligentele necesare pentru ca acestea sa revina la Minister. Berceanu a mai spus ca Ministerul mai are la aceasta data in subordine Aeroportul Mihail Kogalniceanu, Otopeni, Henri Coanda si cel din Timisoara.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii