Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
20:14 20 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

În aşteptarea Zilei „Z“... 23 decembrie, data stabilită pentru redeschiderea podului de la Agigea?

ro

16 Dec, 2013 00:00 1019 Marime text
La mai bine de două luni de la restricţionarea traficului pe podul de la Agigea pentru maşinile de mare tonaj, iată că se apropie cu paşi repezi data stabilită iniţial pentru încheierea lucrărilor şi pentru reluarea în condiţii normale a traficului rutier. Mai exact, peste o săptămână, lucrările care afectează grav circulaţia spre sudul judeţului ar fi trebuit să fie încheiate, conform planului iniţial. Mai mult, este de menţionat că graficul afişat pe site-ul oficial al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu prevede închideri ale podului de la Agigea decât până la data amintită: 23 decembrie.

„De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule - camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun - urmând să fie oprită“, ne anunţa la sfârşitul lunii septembrie premierul Victor Ponta, cu doar câteva zile înainte de data la care podul ar fi trebuit să fie închis complet, potrivit unora. Nu mai reiau modul în care s-a făcut iniţial anunţul privind închiderea podului, nu mai amintesc faptul că reprezentanţii CNADNR ne-au anunţat abia în ultima săptămână din septembrie că vor să închidă total podul de la 1 octombrie până la 23 decembrie. Ulterior, s-au făcut demersuri, iar podul a rămas deschis traficului uşor, cu excepţia mai multor ore pe zi, când circulaţia urma să fie complet închisă, iar situaţia monitorizată. Iată însă că ne apropiem de data stabilită iniţial pentru redeschiderea podului, şi anume 23 decembrie. În tot acest timp, vorbim de aproape trei luni de coşmar pentru mii de navetişti, oameni care merg dimineaţa la muncă, liceeni care se duc la şcoală şi chiar copii cu dizabilităţi care vin la şcolile speciale din Constanţa. Pentru toţi aceştia, trecerea podului şi implicit drumul până acasă presupunea schimbul a trei microbuze: unul mare, care îi duce din sudul litoralului până la podul de la Agigea, un al doilea cu tonaj sub 3,5 tone, pentru a putea trece podul, iar cel de-al treilea - mare ca tonaj, dar încăpător pentru numărul navetiştilor care au nevoie să ajungă în Constanţa şi de acolo înapoi acasă, în sudul judeţului. Deşi programul oficial afişat de CNADNR nu prevede (cel puţin deocamdată) închideri ale podului decât până la data de 23 decembrie şi deşi autorităţile spun că fac demersuri pentru ridicarea restricţiei de trafic la 5 tone măcar de la începutul lunii ianuarie, eu mă tem că podul nu se va deschide şi că nici restricţia nu va fi ridicată. Şi, fireşte, ni se va spune că este vina noastră, a constănţenilor, căci am ţinut morţiş ca podul să rămână măcar parţial deschis, aşa că nu s-au putut face lucrările de reabilitare conform planului. Şi că, dacă am fi fost de acord ca podul să fie închis complet de la 1 octombrie, la 23 decembrie am fi avut, cu siguranţă, o inaugurare a unui pod reabilitat...

Ti-a placut articolul?

Comentarii