Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
03:39 14 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Peştele de la cap se-mpute, iar elevul de la...

ro

23 Jul, 2014 00:00 1630 Marime text
Prima sesiune a Bacalaureatului s-a încheiat demult, examenele de definitivat şi de titularizare au avut loc recent, dar întrebările continuă să curgă. Este oare sistemul de învăţământ din România invalid? Dăunează oare liceenilor prea multă matematică, geografie, limbă română sau istorie? Au fost prea stresaţi elevii care au susţinut examenele de Bacalaureat şi profesorii care au participat la probele de titularizare şi definitivat? Au fost subiectele prea dificile? Camerele video le-au stricat apele? Cum se pot explica miile de reclamaţii privind nivelul subiectelor, şpaga la inspectori şi profesori (în unele judeţe) - tarife pentru fiecare notă de la Bac! Un lucru este clar: toți sunt vinovați, şi elevii, şi profesorii, şi mai-marii învăţământului.
 
La Constanța, prima sesiune a Bacalaureatului a fost promovată de 48,34% dintre elevi. Niciunul nu a reuşit să ia 10 pe linie. Alţi 22 de elevi au fost eliminaţi din examene pentru că au încercat să copieze. Având în vedere aceste date, mă întreb câţi profesori ar promova, dacă ar trebui să susţină un examen de capacitate, cu supraveghere video şi fără posibilitatea de a copia? Probabil tot 48,3%. Dar câţi dintre ei ar lua nota 10? Probabil că niciunul. La fel ca elevii pe care îi instruiesc. Dacă angajaţii Ministerului Educaţiei Naţionale sau cei ai Inspectoratelor Şcolare Judeţene ar trebui să treacă şi ei printr-un astfel de examen? Ar promova 100%? Ar luat toţi 10 pe linie? Probabil că nu! Ducând mai departe exerciţiul de imaginaţie, oare câţi parlamentari şi câţi deputaţi ar promova un examen de capacitate, organizat după cerinţele actuale? Ar obţine măcar unul nota 10? Probabil că nu. Atunci, să ne mai întrebăm de ce învăţământul din România nu funcţionează?
 
Recent, şi unii profesori au demonstrat că nu sunt stăpâni pe cunoştinţele pe care ar trebui să le transmită elevilor. În timpul examenului de definitivat şi al celui de titularizare, doi dascăli nu au putut rezista ispitei de a copia. Luni, alţi 88 de profesori s-au retras din examenul de titularizare. Oare de ce? Răspunsul este simplu. Nu aveau suficiente cunoştinţe pentru a rezolva subiectele. Atunci, mai are rost să ne mirăm că ai noştri copii nu trec examenele de Bacalaureat sau probele Evaluării Naţionale?

Ti-a placut articolul?

Comentarii