Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
23:37 05 12 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Au devenit sindicatele din învățământ portavocea ministrului Educației?

ro

24 Oct, 2020 00:00 5330 Marime text

La începutul acestei săptămâni, Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, a avut o întâlnire de lucru cu Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, și cu Simion Hancescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.
La aflarea subiectelor puse în discuție, mulți cotizanți s-au întrebat ale cui interese le reprezintă acești lideri sindicali, întrucât lor li s-a părut că au dat-o la pace cu ministra, ba mai mult...

Trebuia să vedem negru pe alb că sindicatele nu abordează nicio problemă cu adevărat serioasă pentru profesori. Dureros!” este comentariul unui profesor dezamăgit de modul cum au tratat liderii sindicali întâlnirea cu ministrul. „Nu mai bine ieșim toți din sindicat? Ce mi-a dat mie sindicatul sau ministerul ca să pot desfășura activitatea on line? Doar niște coduri să intru pe platformă”, sună îndemnul altui nemulțumit. „Ce-mi place mie când sindicatele devin portavocea ministresei. Niște bufoni care în loc să apere drepturile celor care le umplu buzunarele cu bani grei, devin instrument de represiune. Adică șeful sindicalist nu a venit niciodată să mă întrebe ce probleme am, dar vine să mă inspecteze cum îmi țin activitățile online”, comentează un alt profesor.

Indignarea membrilor de sindicat a plecat de la faptul că reprezentanții sindicatelor și-au asumat ca, împreună cu inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ, să monitorizeze desfășurarea activităților didactice atât în sistem online, cât și față-n față.

Dar iată ce alte decizii s-au mai luat la întâlnirea de la care cotizanții aveau alte așteptări: angajamentul celor două federații reprezentative din învățământul preuniversitar de a susține demersurile Ministerului Educației și Cercetării, astfel încât toate cadrele didactice să utilizeze cu încredere tehnologia în activitățile de predare-învățare-evaluare în sistem online; realizarea unei declarații-angajament ce urmează a fi asumată de cadre didactice, elevi și părinți, declarație care va veni în completarea prevederilor Metodologiei-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Prin această declarație este vizată protejarea dreptului la imagine atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi; simplificarea/eliminarea unor standarde ARACIP și promovarea lor prin hotărâre de guvern; continuarea procesului de debirocratizare a activității cadrelor didactice; acordarea posibilității cadrelor didactice de a oferi feedback, sub forma unui chestionar, pentru activitatea desfășurată de către conducerea unității de învățământ, pentru activitatea desfășurată la nivelul inspectoratului școlar și pentru activitatea elevilor; elaborarea de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a chestionarului de feedback pentru activitatea cadrelor didactice.

Cu aceste angajamente de susținere a activității ministerului, liderii sindicali nu au făcut altceva decât să dovedească o dată în plus că una vorbesc la ședințele cu cotizanții și alta este atitudinea lor când sunt față-n față cu „șefa”. Oare chiar niciuna din nenumăratele nemulțumiri care îi frământă zilele acestea pe colegii lor să nu fi fost necesar a se discuta, cu atât mai mult cu cât promisele măriri de salariu s-au „tăiat” și gata!, că doar nu o să facă grevă profesorii..

Am văzut și „respectuoasa rugăminte” adresată, zilele acestea, excelenței sale președintele pentru a promulga acordarea stimulentelor de risc, în valoare de 2.000 lei/luna pentru cadrele didactice și 1.500 lei/luna pentru cadrele nedidactice, dar oare să fie de ajuns lansarea în spațiul public a unei banale adrese? Întreb pentru un prieten sătul de promisiuni deșarte...


Citește și:


Prof. Sorin Mihai „Avem foarte multe unități de învățământ în mediul rural care funcționează sub efective”


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii