Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:18 13 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Bariera dintre agentii economici si presa

ro

01 Oct, 2002 00:00 1141 Marime text

Mediul de afaceri nu este destul de dezvoltat pentru o relatie directa cu mass-media

Exista necesitatea promovarii afacerilor de succes * In multe cazuri, oamenii de afaceri se tem sa-si etaleze reusitele pentru a nu "beneficia" de atentia organelor de control * In acest moment, legaturile intre mediul de afaceri si presa nu pot fi dezvoltate la maniera dorita

MILLENIUM - Business Centre a gazduit prima zi din "Saptamana Afacerilor de Succes din judetul Constanta", eveniment organizat de "Invest Romania" si publicatia "Banii Nostri", cu sprijinul Prefecturii judetului Constanta, Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta. Printre oficialitatile prezente la manifestare s-au numarat: Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, Diane Vancea, din partea Consiliului Judetean, Sergiu Oprescu, vicepresedinte Alpha Bank, Aurel Golea, director sucursala Constanta al societatii de asigurare ASIBAN. Au luat, de asemenea, cuvantul alti reprezentanti ai organizatorilor si sponsorilor evenimentului.

Publicitatea nu e vazuta ca o investitie

"Publicitatea e vazuta, din contra, ca o reglare de conturi intre agentii economici si presa", a declarat Mihai Daraban in alocutiunea la conferinta prilejuita de eveniment. "Judetul Constanta reprezinta un potential, o complexitate economica deosebita; devansam Bucurestiul in acest domeniu. Sunt insa dezamagit de cum raspunde mediul de afaceri constantean la initiativele CCINA. Noi incercam sa construim baza unui parteneriat pentru a deveni persoane juridice intr-o comunitate europeana". Pe locul doi dupa Bucuresti, Constanta are inregistrati 29.000 de agenti economici. Este de mentionat, de asemenea, ca 42 procente din capacitatea turistica a Romaniei este acoperita de judetul Constanta.

Am invatat sa pulsam banii in economia reala

Sergiu Oprescu a luat cuvantul expunand pe scurt "destinul local al unei banci internationale", in speta Alpha Bank, sucursala Constanta. Vicepresedintele Alpha Bank a mai declarat: "De curand, Mugur Isarescu a scos in evidenta faptul ca suntem prima banca infiintata de o institutie financiara straina. De asemenea, noi suntem primii care am lansat primul credit de locuinte din Romania, la segmentul de retail. In concluzie, noi suntem optimisti. Trebuie sa avem mai multa incredere in mediul de afaceri".

Parteneriat intre mediul de afaceri si presa

Masa rotunda la care agentii economici au stat fata in fata cu presa a dat posibilitatea ambelor parti de a-si spune problemele si de a incerca sa creeze punti de legatura intre cele doua parti. Una dintre chestiunile abordate a fost cea a lipsei promovarii afacerilor de succes, fapt care agentii economici l-au reprosat presei. Explicatia a venit logic, intrucat exista si agenti economici care, din varii motive (lipsa necesitatii unei reclame pentru un anumit mediu de afaceri in care contractele sunt asigurate sau teama de controale), nu ofera informatii presei. Totusi, punctul comun al discutiei l-a constituit necesitatea stabilirii unei legaturi reale bazate pe o necesitate reciproca intre mediul de afaceri si presa. Imposibilitatea realizarii la acest moment a unui astfel de deziderat consta, in viziunea unui agent economic, in "insuficienta dezvoltare a mediului de afaceri pentru o legatura directa cu mass-media".
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii