Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
11:48 24 05 2022 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, la Constanța Despre reabilitarea căilor ferate din Portul Constanța. De ce nu a putut ministrul să răspundă la o întrebare (VIDEO)

ro

30 Mar, 2022 00:00 1519 Marime text
Sorin Grindeanu, prezent la Constanța. Sursă foto - ZIUA de Constanța
  • „Doresc ca săptămâna viitoare, dacă parcurgem acest lanț, în ședința de Guvern să luăm deciziile de acest tip – legate de finanțare, legate de proceduri, legate de prima etapă a acestui plan”, a spus Sorin Grindeanu
 
Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Sorin Grindeanu și președintele PSD, Marcel Ciolacu au sosit marți, 29 martie 2022, la sediul APC - Administrația Porturilor Maritime Constanța. Cei doi au fost însoțiți de către directorii CFR Marfă și CFR Infrastructură, căci principalul subiect dezvoltat a fost reabilitarea căilor ferate din Portul Constanța, fiind vorba, conform unor surse, de peste 50 de linii de cale ferată. Sorin Grindeanu a pus accentul pe o reabilitare rapidă, pentru a putea crește substantial eficiența portului.
 
„În acest moment este valorificată zona rutieră. Pe zona feroviară, lucrurile sunt la 50% cu generozitate.  Am venit însoțit de directorii generali de la CFR Marfa și CFR Infrastructură. În două zile, trebuiesc un plan de măsuri pentru liniile blocate - cu 700 de vagoane unde au crescut pomii prin ele și vegetația", a spus ministrul Grindeanu în debutul conferinței de presă. Ulterior, a urmat sesiunea de întrebări și răspunsuri unde echipa ZIUA de Constanța a dorit mai multe detalii cu privire la subiectul căilor ferate.
 
L-am întrebat pe ministrul transporturilor câți kilometri de cale ferată, aflată în adminsitrarea CFR Marfă și CFR Infrastructură sunt în Portul Constanța, care este orizontul de timp pentru reabilitare și ce sursă de finanțare intenționează să acceseze pentru implementarea proiectului și ce planuri sunt pentru a conecta Ucraina de Portul Constanța, pe cale ferată.
 
„În primul rând avem o problemă legată de ecartament, să o luăm invers cu răspunsurile. Este diferit la noi față de Ucraina și față chiar de Republica Moldova și de zona de est. motivația vine din trecutul istoric a porții de est a eruopei. Legat de sursa de finanțare, asta le-am cerut colegilor CFR Infrastructură, colegilor de la CFR Marfă, care au altă responsabilitate, sigur, dar trebuie să lucreze împreună, ca în două zile să ne prezinte suma necesară pentru reabilitarea acestor linii. Câte linii rapid, dar rapid putem să le facem pentru că finanțare și efortul bugetar, în acest moment, nu e o problem. Problema este să se miște rapid și pe tot parcursul anului și să îmbunătățim. Cu cât să începem? Cu 25 că era o discuție mai devreme, 25 de linii. Nu sunt specialist în căi ferate, nu vreau să vorbesc înaintea lor și înainte de a ne prezenta această evaluare. Ceea ce vreau și vrem este ca acest lucru să se întâmple repede. E treaba Guvernului, a coaliției să asigure finanțare și să ne mișcăm repede, să facem proceduri rapide, astfel încât Constanța să fie valorificată la maxim. Doresc ca săptămâna viitoare, dacă parcurgem acest lanț, în ședința de Guvern să luăm deciziile de acest tip – legate de finanțare, legate de proceduri, legate de prima etapă a acestui plan”, a răspuns ministrul.
 
Am insistat cu privire la numărul de kilometri de cale ferată, însă ministrul a preferat să aștepte două zile să primească evaluarea de la reprezentanții CFR cu privire la numărul exact de kilometric ce vizează reabilitarea.
 
„Mi-au prezentat, mi-au prezentat relativ. Nu vreau să dezvolt. Ne-au prezentat și o anumită sumă de bani. Nu merge cu aproximativ. Le-am dat două zile să vină cu sume exact, ce poate fi mutat urgent. Sunt 180 de vagoane ce pot fi mutate urgent din cele 700, ce mai poate fi folosit, ce poate fi folosit parțial. Toate aceste lucruri trebuiesc prezentate în două zile”, a conchis Sorin Grindeanu.
 
Totodată, conform unor surse, CFR ar avea aproximativ 250 de kilometri de cale ferată în incinta portului, 11 km sunt ai operatorilor privați, iar 50 de kilometri sunt în administrarea APM Constanța.
 

 

PRECIZĂRI
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 


Citește și:

Constanța. Sorin Grindeanu și Marcel Ciolacu au sosit la sediul APC (GALERIE FOTO și VIDEO)

 
 
Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

Comentarii