Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:54 16 06 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A contestat în instanță Regulamentul de Gospodărire a municipiului Constănțeanul se consideră victima unui abuz al unui angajat al Poliției Locale a Municipiului Constanța!(DOCUMENTE)

ro

16 Jun, 2025 17:00 492 Marime text
  • Un constănțean, Cornel Marian Cincă, a dat în judecată Consiliul Local Constanța, solicitând anularea Hotărârii Consiliului Local (HCL) nr. 77/2021, prin care a fost adoptat Regulamentul privind îmbunătățirea activității de 0gospodărire, protecția mediului, întreținerea și înfrumusețarea municipiului Constanța, ce include și sancțiuni rutiere
  • Demersul constănțeanul are la bază interacțiunea pe care acesta a descris-o ca pe una nefericită cu Poliția locală Constanța - „Mușamalizarea de către poliția locală Constanța a  abuzului comis asupra mea de către agentul Belea”, susține Cornel Cincă
  • Petiții depuse la Poliția Locală, Prefectură și Agenția Națională a Funcționarilor Publici
  • Ce spune directorul Poliției Locale despre acest caz!
 
 


Un constănțean, Cornel Marian Cincă, a dat în judecată Consiliul Local Constanța, solicitând anularea Hotărârii Consiliului Local (HCL) nr. 77/2021, prin care a fost adoptat Regulamentul privind îmbunătățirea activității de gospodărire, protecția mediului, întreținerea și înfrumusețarea municipiului Constanța, ce include și sancțiuni rutiere.
 
Dosarul cu nr. 8726/118/2024 a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Constanța, Secția de Contencios administrativ și fiscal, în noiembrie 2024, iar instanța este așteptată să se pronunțe pe 26 iunie 2025.


Un aspect esențial al procesului este faptul că, potrivit unei decizii a Curții de Apel Constanța din 2024, la adoptarea HCL 77/2021 nu a fost emis un aviz de către Poliția Municipiului Constanța sau Inspectoratul de Poliție Județean Constanța, aspect considerat relevant pentru validitatea sancțiunilor rutiere incluse în regulament, vezi secțiunea „citește și”.

Curtea a subliniat necesitatea analizării dacă acest aviz era obligatoriu pentru adoptarea regulamentului.

Prin urmare, procesul vizează atât legalitatea adoptării HCL 77/2021, cât și validitatea sancțiunilor rutiere prevăzute în regulament, în contextul lipsei unor avize obligatorii, ceea ce poate conduce la anularea acestei hotărâri și, implicit, a sancțiunilor aferente.


Părți în proces sunt reclamantul Cornel Marian Cincă și pârâtul Consiliul Local Constanța.

Prin HCL 77 din 26 martie 2021, atacată în proces, Consiliul Local Constanța a adoptat Regulamentul privind îmbunătățirea activității de gospodărire, protecția mediului, întreținerea și înfrumusețarea municipiului Constanța.

A fost amendat de un agent al Poliției Locale Constanța!
 
Demersul constănțeanul are la bază interacțiunea pe care acesta a descris-o ca pe una nefericită cu Poliția locală Constanța. „Musamalizarea de către poliția locală Constanța a  abuzului comis asupra mea de către  agentul Belea nu constituie un răspuns legal”, susține Cornel Cincă.
 
În data de 22.07.2024, Cincă a fost amendat, deoarece avea una din mașinile proprietate a familiei, „parcată de mine , regulamentar pe o porțiune de carosabil din proximitatea domiciliului, Intrarea Smardan nr. 5, unde nici un indicator rutier sau marcaj existent nu interzic oprirea, parcarea și staționarea conform legislației naționale în vigoare.


Pe acel sector de carosabil s-a parcat tot timpul cât se poate de legal și se parchează în continuare la fel de legal, ca pe toate porțiunile de carosabil din Municipiul Constanta unde, deși nu s-au făcut marcaje pentru locuri de parcare, se poate parca absolut legal, neexistând nici o prevedere în legislația națională care să interzică sau sa sancționeze oprirea, parcarea și staționarea pe acele porțiuni de carosabil.

Acest lucru poate fi constatat oricând de către orice cetățean care are minim de informații juridice sau licența de șofer auto”, ne-a declarat constănțeanul. Toate aceste informații se regăsesc și în petițiile formulate către autorități.

Cincă  povestește că a observat, după ziua de 23 .07.2024, că, pe mașină a fost lasată, pe parbriz, o bucată de hârtie purtând antetul Primăriei Municipiului Constanța, Direcția generală a Poliției locale, Direcția Rutieră.



Prin acea bucată eram însțiintat că voi fi sancționat cu amendă între 400 si 800 lei pentru niște abateri enumerate în ceea ce se voia a fi un tipizat”.

Când am văzut hârtia făcut la fotocopiator, fără număr de înregistrare, am crezut ca este o glumă.

Tipizatul era completat olograf, nu avea număr de înregistrare, nu avea cod document, nimic. Nici o clipă nu m-am gândit ca o instituție publică a statului român cu atribuții în aplicarea legii poate trimite salariații în uniformă  să împartă tipizate ale instituției respective, tipizate care anunță cetățenii orașului că vor fi amendați fără a avea un sistem certificat de evidența a acestor somații în condițiile în care instituția avea sistemul de certificare a calitatii implementat cu Sun Cert!”, mai spune bărbatul.

În aceste condiții, Cincă întreabă cum se face gestiunea acestor date la nivelul instituției dacă „înștiințarea” găsită pe parbrizul mașinii nu este înseriată !?

Și întreabă autoritățile dacă există posibilitatea ca „agenții poliției locale, să facă pe blat “înștiințări” la fotocopiatorul instituției?”.
Sau „dacă există diferențe între numărul de „înștiințări” lăsate în teren și gestionate pe foi volante sau în agendele personale ale agenților de poliție și amenzile scrise ulterior de aceștia la sediul instituției?”.

Cincă mai adaugă că nu a fost citat la sediul poliției locale pentru stabilirea făptașului și emiterea amenzii așa cum procedează alte instituții ale poliției din statul roman.

Acesta spune că a formulat cel puțin două reclamații și în atenția primarului Constanței, Vergil Chițac (n.r. 187088 / 30.09.2024 și  11 /12.07.2024) la care nu a primit niciun răspuns conform legislației în vigoare.

Cincă este hotărât și afirmă că „nu voi înceta să vă solicit răspuns la pețitiile mele până nu voi primi un răspuns”.


Petiții depuse la Poliția Locală, Prefectură și Agenția Națională a Funcționarilor Publici







 
Cornel Marian Cincă ne-a pus la dispoziție petițiile înainte pe parcursul anului trecut atât către conducerea Direcției Poliția Locală Constanța, dar și Prefecturii și Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

Obiectul acestor petiții o reprezintă cererea de sprijin în soluționarea „reclamației de abuz în serviciu având ca obiect tentativa de impunere de taxă de protecție la care am fost supus de către angajatul poliției locale Constanța, agentul Belea Răzvan și mușamalizarea acestei acțiuni de către șefii lui”, notează constănțeanul.

Pe scurt, Cincă susține că nu a contestat amenda în a cărei proces verbal seria DPLC nr. 39640 întocmit de agentul Belea în data de 23.07.2024 se rețin în culpa sa două contravenții pe care le-a constatat: una ține de o prevedere din HCL 77, prevedere confuză și fără norme de aplicare și a doua de o presupusă obturare a traficului constatată de agentul care s-a prezentat la fața locului la 7.30 dimineața.

Amenda a fost aplicată fără însă ca mașina să fie ridicată, conform procedurii operaționale valabile, dacă obtura traficul.


Procedura oficială privind identificarea corectă a persoanelor care dețin în proprietate sau care utilizează autovehicule depistate pe domeniul public, cu care săvârșesc diferite fapte contravenționale
 



Constănțeanul mai arată că nu a primit nici în urma reclamațiilor fotografiile făcute la data descinderii din care să reiasă obturarea circulației constatată în amendă.

Se pare că polițistul local l-ar fi amendat, în urma unei reclamații, dar nici acest lucru a putut fi dovedit de Poliția locală:

„Am cerut să mi se spună dacă a fost o reclamație în dispecerat și dacă există toate elementele procedurale îndeplinite?

Pot presupune, în lipsa informațiilor clare din partea celor către care am petiționat, că domnul agent aștepta să îl caut direct sau prin interpuși pentru a negocia o taxa de protecție pe care sa o achit în vederea anulării amenzii.

Altfel cum se explică modul total neconform de acțiune la acea oră și refuzul șefilor lui de a explica acțiunile acestuia. Atâta timp cât mi se refuză cu obstinație aflarea răspunsurilor la întrebarile mele , pot lua în considerare orice scenariu”, mai afirmă constănțeanul.



Olograf din reclamația lui Cornel Cincă 




În data de 23.09.2024 a depus petiție și către Prefectul Județului Constanta, petiția 52049/19999 și către Agenția Națională a Funcționarilor Publici cu nr. 35292/11.09.204 și a cerut, sprijinul acestor instituții.

„În răspunsul primit de la ANFP nr. 35292/30.09.2024 mi se descrie clar și fără echivoc modul cum trebuia tratata reclamația mea. În mod total diferit față de cum a fost tratată de către Primăria Municipiului Constanța.

Există în legislația unitară a statului roman descrierea și instrumentele legale cu care se tratează acest tip de reclamație, abuzul în serviciu”, conchide Cornel Cincă.


Ce spune directorul Poliției Locale despre acest caz!



Ionuț Dumitru, directorul Direcției Poliția Locală Constanța




Ne-am adresat pentru un punct de vedere și conducerii Direcției Poliția locală Constanța.

Ionuț Dumitru, directorul instituției cunoștea foarte bine speța.

Prima întrebare, cumva legitimă a fost  - de ce petiționarul nu a contestat amenda?

În referire la cele susținute de Cornel Cincă, șeful exexcutiv Direcției Poliția locală ne-a declarat următoarele: „Am primit peste 20 de petiții în care ni se reclamă același subiect. Nu încurajez niciun abuz a niciunui coleg/subordonat, iar în mandatul meu, până în acest moment  nu s-a înregistrat niciun caz de abuz în serviciu în cadrul direcției. Cât privește chestiunea legată de acei fluturași, nu avem nicio obligație să lăsăm aceste înstiințări care nu au decât caracter informative sau de atenționare. Petiționarul a primit la adresa de domiciliu procesul-verbal de contravenție, acela este documentul oficial. În plus, în acest caz, am investigat cele semnalate, inclusiv l-am desemnat pe șeful  serviciului rutier să discute cu petiționarul, în vederea soluționării celor reclamate”.

Dumitru mai spune că : „Procesul-verbal de contravenție, instrument de constatare a faptei săvârșite de către o persoană fizică sau juridică se bucură de prezumția de veridicitate și autenticitate a mențiunilor făcute de către agentul constatator, procesul-verbal făcând dovada deplină până la proba contrară, fiind în sarcina celui care contestă procesul-verbal să facă această dovadă.
Pe această cale vă transmitem faptul că procesul verbal a fost comunicat proprietarului autovehiculului, astfel intrând în circuitul civil și producând efecte juridice, având posibilitatea legală de a-l contesta în termenul prevăzut de articolului 31, alineatul 1 din O.G. numărul 2/2001 „împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia."

Șeful Poliției Locale reamintește pe această cale că orice cetățean are la dispoziție posibilitatea de a sesiza eventuale abuzuri în atenția Comisiei de Disciplină a Primăriei Constanța.


În secțiunea „documente" puteți consulta integral petițiile depuse de Cornel Cincă și răspunsurile primite.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:


Sancțiunile rutiere din Regulamentul de gospodărire Curtea de Apel – „La adoptarea HCL 77/2021 nu a existat un aviz emis de Poliția Municipiului Constanța sau IPJ Constanța“ (MOTIVARE)


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii