Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:59 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

În acest weekend, la Teatrul „Oleg Danovski” Constanța Opereta „Liliacul” și divertismentul muzical – coregrafic „Magic Swing”, propunerile de spectacole

ro

19 Jan, 2024 17:00 887 Marime text
  • În weekend-ul 20 – 21 ianuarie 2024, Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța a pregătit pentru iubitorii de cultură opereta „Liliacul” și divertismentul muzical – coregrafic „Magic Swing”
 
În weekend-ul 20 – 21 ianuarie 2024, Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța a pregătit pentru iubitorii de cultură opereta „Liliacul” și divertismentul muzical – coregrafic „Magic Swing”.
 
Ambele spectacole vor începe la ora 18:30.
 
„Liliacul”
 
„Liliacul (în germană Die Fledermaus) este o operetă în trei acte de Johann Strauss-fiul cu libretul realizat de Karl Haffner și Richard Genée, după nuvela „Le Reveillon” de Henri Melhac și Ludovic Halévy. Premiera a avut loc la Viena, la „Theater an der Wien“, pe data de 5 aprilie 1874. În România, prima reprezentație a ”Liliacului” a avut loc pe 20 martie 1891, la Teatrul Național din București, sub conducerea artistică a lui George Stephănescu. De atunci, a fost reprezentată de principalele companii de operă și operetă din România. Acțiunea se petrece în ultima zi a anului 1870 și în noaptea de revelion 1870-1871, în castelul austriac Weinberg”, se arată pe site-ul Teatrului „Oleg Danovski” Constanța.
 
Spectacolul va avea loc mâine, 20 ianuarie 2024, în Sala Teatrului.
 
„Liliacul” are o durată de aproape trei ore, cu două pauze.
 
Soliștii din distribuție sunt: Nicoleta Ardelean, Doru Iftene, Silvia Simionescu (debut), Cristian Caragea, Maria Cernat, Mădălin Băldău, Marius Eftimie, Adrian Pîrlea, Constantin Acsinte, Gabriela Dobre, Robert Safta. Ei sunt acompaniați de Orchestra, Corul și Baletul Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”. Conducerea muzicală este asigurată de Adrian Stanache.
 
În echipa de producție se află: Ognian Draganov (regie artistică), Cătălin I. Arbore (scenografie) și Fănică Lupu – Liești (coregrafie).
 
Redăm mai jos rezumatul operetei.
 
Actul I
 
În casa familiei Eisenstein se întâlnesc câteva din personajele principale. Dr. Falke, prietenul domnului Gabriel Eisenstein, pune la cale o farsă, pentru a se răzbuna pe Gabriel, pentru o poveste mai veche, când acesta, după un bal mascat, l-a lăsat pe Falke beat într-o grădină publică, îmbrăcat în costum de liliac, spre batjocura mulțimii, motiv pentru care lui Falke i-a rămas porecla de „Dr. Liliac”. Ca urmare, face să parvină câte o invitație la balul Prințului Orlofsky, lui Gabriel, soției acestuia, Rosalinda și Adelei, nostima subretă a familiei, din partea surorii sale, balerina Ida. Dar, începând cu noaptea Anului Nou, Gabriel are de ispășit o pedeapsă de pe urma unui proces de ultragiu, pierdut de bâlbâitul avocat Blind. Falke îl convinge însă să se îmbrace elegant, pentru întâlnirea cu „șoriceii” (cum numea Gabriel, cândva, balerinele), de la pușcărie, de fapt de la balul prințului. Adela, la rându-i, după câteva minciuni, nu tocmai bine ticluite, reușește să plece la bal, mai ales că, Rosalinda trebuia să rămână singură, pentru a face față insistențelor lui Alfred, un prieten mai vechi. După plecarea zgomotoasă a lui Gabriel, cu toate încercările Rosalindei de a nu-l primi, Alfred pătrunde în salon și se instalează ca stăpân al casei. Când vine Frank, directorul închisorii, să-l ia pe Gabriel pentru ispășirea pedepsei, confuzia este creată: Alfred trece drept Gabriel și este de acord, pentru a salva reputația Rosalindei, să meargă la pușcărie. Rosalinda, la rându-i, găsește invitația la balul lui Orlofsky, lăsată de Dr. Falke. Hotărârea este luată: va merge la bal, cum i se sugerează în scrisoare, pentru a vedea unde-și petrece Gabriel prima noapte de arest.
 
Actul II
 
La balul Prințului Orlofsky, în noaptea de revelion, încep să apară personajele din farsa organizată de Falke, care-l asigură pe prinț că se va distra copios. Adela, îmbrăcată cu rochia stăpânei, află de la sora ei Ida că nu aceasta a invitat-o la bal. Eisenstein, prezentat ca Marchiz de Renard, trebuie să facă față numeroaselor pahare oferite de prinț. O recunoaște pe Adela, dar Falke încearcă să-l convingă că aceasta este domnișoara Olga. Frank, directorul închisorii, este prezentat drept contele Chagrin. La petrecere apare și Rosalinda, mascată în prințesă maghiară. Eisenstein încearcă asupra ei efectul „ceasornicului”, cu care a cucerit atâtea femei. Rosalinda îi reține ceasul, din dorința de a avea argumente împotriva lui Gabriel, pe care l-a recunoscut. În zori, directorul închisorii, Frank dar și Gabriel, își reamintesc că trebuie să se prezinte, fiecare pentru alt motiv, la pușcărie.
 
Actul III
 
Ultimul act se petrece la pușcărie, unde facem cunoștință cu un personaj plin de culoare, Frosch, gardianul-șef, care repetă în replicile sale „Veselă pușcărie, domnule !”. Alfred este amuzat de postura sa de arestat. La închisoare sosesc, pe rând, Frank, directorul, apoi Adela și Ida, care-i mărturisesc adevărul că Adela nu este artistă, dar e plină de talent. Apare și Eisenstein, despre care Frank află că nu este Marchizul de Renard. Surprizele continuă: Gabriel, la rându-i află cine a fost arestat în locul său și îl întâlnește pe avocatul Blind, chemat de Alfred. Dorește să se răzbune pentru infidelitatea Rosalindei, dându-se drept Blind. Însă mare îi este surpriza când prințesa maghiară, pe care a curtat-o toată noaptea, la balul Prințului Orlofsky își dă masca jos: este soția sa. Dar totul e bine când se termină cu bine: cei doi soți se împacă, iar prințul Orlofsky îi promite Adelei că va ajunge artistă. „Vesela pușcărie”, în care se bea șampanie și toata lumea cântă!
 
„Magic Swing”
 
Conceptul spectacolului este unul bazat pe sincretismul artelor, în strădania de a pava cu sensibilitate și atitudine solară drumul dinspre scenă catre spectatorul dornic de experiențe noi, frumoase, capabile de a-l smulge din cenușiul cotidian.
 
„Magic Swing” este programat duminică, 21 ianuarie 2024, pe Terasa Teatrului.
 
Divertismentul muzical – coregrafic are o durată de o oră și 30 de minute, fără pauză.
 
„În povestea noastră este vorba despre puterea magică a muzicii de a ne transporta în timp, mai exact în timpuri mai romantice decât cele pe care le trăim în prezent. Cum muzica este cea care adaugă forță cuvintelor uneori prea sărace, dansul este cel care creează poezie fără vorbe, iar împreuna alcătuiesc formula magică a sentimentelor dincolo de vreme.
Conceptul spectacolului este unul bazat pe sincretismul artelor, în strădania de a pava cu sensibilitate și atitudine solară drumul dinspre scenă catre spectatorul dornic de experiențe noi, frumoase, capabile de a-l smulge din cenușiul cotidian. 
Melodiile daruite publicului sunt șlagăre retro, din anii ’30, ’40, ’50, ’60, evergreen-uri care transced temporalitatea, care au insuflețit generațiile trecute și își păstrează și azi valoarea și frumusețea”, precizează TNOB.
 
Soliștii spectacolului sunt: Veronica Răceală, Raluca Dărăban, Daniela Vlădescu, Gabriela Dobre, Adrian Pîrlea, Cristian Parmac, Octavian Minea, Iulian Bratu.
 
Echipa de producție este formată din: Gabriela Dobre – concepție spectacol; Iulian Ghencea – coregrafie; Petronela Iordache – asistent coregrafie; Ștefan Sterian – light design; Bogdan Costea – sunet; Adrian Renea – regie tehnică.
 
Citește și:
Ce spectacole pregătește Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța în prima lună a anului
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii