Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:11 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Daniela Vladescu "Nu-mi plac vorbele goale si vulgaritatea gratuita"

ro

11 Jan, 2007 00:00 541 Marime text

# Directorul Teatrului Oleg Danovski, solista la teatrul Ion Dacian, doreste sa readuca opereta in repertoriul institutiei de cultura * La aceasta intentie se adauga si aceea de a crea un repertoriu diversificat, tinand cont de preferintele publicului

Peste o luna se implineste un an de cand Daniela Vladescu a venit la conducerea Teatrului National de Opera si Balet Oleg Danovski. Carierea artistica a sopranei a inceput in 1979 la Teatrul Muzical din Brasov. In urma unui concurs din 1985, a devenit solista la Opera din Bucuresti timp de opt ani. De atunci este solista la Teatrul National de Opereta "Ion Dacian".Rezumati in cateva cuvinte cariera dinaintea acestui moment.Cariera mea artistica a cunoscut de-a lungul anilor multe coborasuri vertiginoase si multe urcusuri. Recunosc ca am pornit de la zero de multe ori. M-am straduit sa nu dispar din viata artistica. Nu am reusit sa stralucesc, dar am reusit sa ma mentin.Cum ati gasit viata culturala din orasul de la malul marii?Viata culturala este bogata in Constanta, insa teatrele au trecut prin schimbari si momente de cumpana si este foarte greu sa ne repunem total in drepturi in fata publicului. Faptul ca opera, filarmonica si Compania de balet au ajuns sa functioneze sub acelasi acoperis este un semnal de alarma. Nu din punct de vedere administrativ, ci din cauza mentalitatii artistilor. Nu doresc toti sa traiasca impreuna si asta aduce neajunsuri in viata culturala.Ati avut contracte si in Japonia. Intentionati sa-i aduceti pe artisti niponi aici?Am avut zece contracte in Japonia, din 1999. Anul trecut am intreprins turnee la Osaka, am sustinut concerte de Craciun. Am avut onoarea sa cunosc o serie de artisti japonezi, care doresc sa aduca aici companii intregi de balet japonez. Arta este universala si trebuie sa circule.Exista totusi niste diferente intre cele doua culturi.Exista in primul rand niste diferente de mentalitate. Romanii au inteles gresit democratia. Japonezii au o cultura si o educatie de mii de ani pe care nu au schimbat-o. Respect pentru munca, pentru cei care traiesc si cu care traiesc, lucruri pe care nu le-am vazut la europeni. Faptul ca esti pretuit pentru ceea ce faci iti face viata mai linistita. De aceea m-as intoarce in Japonia, oricand, cu mare drag. La concertele de anul trecut, de acolo, am avut intre 25.000 si 80.000 de spectatori. Spectacolele erau in aer liber si indiferent de vreme, oamenii stateau chiar cu trei ore inaintea reprezentatiei ca sa prinda un loc in fata.Intentionati sa puneti accent pe spectacolele contemporane?Inainte, Compania de balet a avut aceasta directie, de a face spectacole contemporane. Nu vreau sa generalizez, dar este bine sa promovam toate genurile, pentru ca publicul nu este omogen. Fiecare are preferinte. Am dori sa-i respectam pe toti. De aceea, am vrea sa ne intoarcem un pic si la dansul contemporan.Anul trecut la Festivalul de Opera, Balet si Simfonic a participat si Teatrul de Opereta "Ion Dacian". Doriti sa continuati colaborarea cu aceasta institutie?As dori, dar e greu sa aducem acest teatru pe cheltuiala lor. Stiu ca lumea iubeste opereta, pentru ca si eu am venit pe scena acestui teatru. Nostalgia operetei v-a determinat sa relansati "Vaduva vesela" de Lehar?Da, am dori sa refacem piesa ca prim titlu. Pana cand ne completam repertoriul si cu titluri de opera, dorim sa mentinem acest gen care aduce un pic de bucurie. Opera e foarte frumoasa, insa, in general, este trista. Foarte putini oameni pleaca de la opera cu zambetul pe buze. Aceasta trebuie sa atraga si generatiile tinere. Din pacate, astfel de genuri muzicale profesioniste nu au fost promovate prea mult.La un moment dat ati cantat cu Adrian Copilul Minune. Cum s-a ajuns la acest amalgam neobisnuit de genuri?A fost un concert organizat de impresarul care organiza deplasarile artistilor in Japonia. A fost un fel de duplex. Au fost invitati artisti de muzica usoara, populara si fiecare a cantat in direct cu Adrian Minune. Nu m-am simtit umilita si nici dezonorata. Eu nu mi-am incalcat juramantul fata de muzica de buna calitate.Cum vedeti inclinatia spre cultura a tinerei generatii?Publicul tanar a pierdut obisnuinta artei adevarate. Si nu este vina lui. Acesta trebuie sa fie educat. Acum primeaza muzica moderna. O ascult si eu cu placere. De exemplu, imi place Corina, Anda Adam, chiar si Animal X, caci sunt haiosi. Nu-mi plac vorbele goale si vulgaritatea gratuita. Nu pot spune ca sunt invechita. Sunt foarte multe melodii proaste. Neparticiparea la adevarata arta presupune lipsa de educatie. Lipsa de cultura duce la un comportament din ce in ce mai violent, delasator, arogant si lipsit de responsabilitate. Si ma intreb cum vor fi ajunge acesti copii oameni mari. Asa cum cresti, asa vei fi ca om matur. Rolul unei institutii de arta este sa ajute oamenii sa devina mai buni, mai responsabili. Totusi este greu sa avem trecere la public. Acest vid de arta si de educatie se va reflecta in comportamentul tinerilor de maine.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii