Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:44 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Beatrice Rancea "Am inceput repetitiile la "Cabaret" fara buget"

ro

26 Jan, 2007 00:00 722 Marime text

De cand a venit la conducerea Teatrului National Constanta, in iunie 2005, directorul Beatrice Rancea a adus pe scena institutiei spectacole de succes, montate de regizori importanti. Situatia actuala prin care trece Nationalul constantean ar putea avea recursiuni asupra vietii artistice, in contextul in care regizorii invitati de Beatrice Rancea ar prefera sa nu se implice in proiecte cu o institutie aflata in proces. In momentul actual, directorul TNC lucreaza la trei proiecte. Unul dintre acestea este coproductia "Cabaret", spectacol realizat impreuna cu Teatrul National de Opereta Ion Dacian.

-De cand ati venit la conducerea teatrului ati realizat multe spectacole de succes.S-a auzit foarte mult despre productiile noastre si de aceea suntem invitati la festivaluri. Spectacolele noastre au fost foarte apreciate. De exemplu "Inimi cicatrizate" este foarte asteptat in capitala. Si nu este singurul spectacol. Despre "Spalam copilul sau facem altul ?" in regia lui Vincent Masterpaul s-a auzit foarte mult. In luna aprilie suntem invitati cu "Dulceamar" la Budapesta, cu doua reprezentatii si in inca trei in alte orase din Ungaria. De asemenea, cu "Dulceamar" si cu "Satra" vom participa la Festivalul de la Sibiu.Am vrea sa avem si propriile noastre turnee. Insa, acestea vor fi realizate mai greu, deoarece nu avem resurse financiare. Legea sponsorizarii este foarte grea.-Lucrati la coproductia "Cabaret". Care este bugetul alocat spectacolului ?Eu am inceput niste repetitii fara sa platesc pe nimeni, pentru ca asteptam sa se aprobe bugetul de la Consiliu. Ceea ce mi se pare extraordinar este ca Teatrul de Opereta va suporta majoritatea cheltuielilor. Este minunat ca inaugurarea salii teatrului de opereta se va face prin acest spectacol. Si mi se pare extraordinar ca teatrul din Constanta sa fie implicat intr-un asemenea eveniment. Cei are vor fi distribuiti nu vor trebui sa cante si sa joace teatru ca la opereta. Trebuie sa cante ca pe Broadway si textele trebuie sa le spuna ca cei mai buni actori de teatru.-"Inimi cicatrizate" de Max Blecher, in regia lui Radu Afrim, a fost desemnat cel mai bun spectacol al anului.Spectacolul "Inimi cicatrizate" este extraordinar. Succesul sau s-a bazat foarte mult pe jocul actorilor. Acestia au facut niste bijuterii din fiecare rol. Nu numai ca este un spectacol bun, dar se bazeaza foarte mult pe actori. Trupa Teatrului National Constanta este extraordinara. Atat cei din generatia tanara, cat si cei din generatia mai veche.-Cum vedeti evolutia artistica din momentul in care ati venit la conducerea TNC?Cand am preluat eu conducerea teatrului se stie ce se juca. Acum avem cel putin cinci productii foarte importante care au reusit sa plece in turnee. Spectacolele noastre au fost printre cele mai importante si au fost invitate la festivaluri.-Cum se reflecta situatia in momentul actual, in contextul in care s-a amanat pronuntarea in cadrul procesului intentat de artisti Consiliului Judetean?Situatia in care se afla la momentul actual teatrul, creeaza o stare de neliniste pentru fiecare angajat. Pentru ca toti stim prin ceea ce am trecut si nu vrem sa o luam de la capat.-Colaborarile cu regizorii importanti vor continua in aceasta situatie ?In momentul in care nu stii ce se va intampla peste trei luni, nesiguranta transmisa ii face pe oameni sa nu stie ce sa faca. Ii avem ca invitati pe Alexandru Dabija, Mihai Manutiu, Alexandru Tocilescu. Sunt niste nume care mi-au promis ca vor veni atunci cand sunt liberi in ceea ce priveste programul. Acum asteptam sa vedem ce se va intampla, pentru ca nimeni nu vrea sa inceapa un proiect cu un teatru care este in proces. Si acesta mi se pare un lucru rau. Pentru ca cei care sunt pe scena si cei care lucreaza in teatru nu au nicio vina pentru ce s-a intamplat acum trei ani.-Cum afecteaza acest proces viata artistica din teatru?Eu nu am fost aici cand s-au desfiintat teatrele. Eu am preluat un teatru national si singura mea motivatie a fost ca toata lumea sa auda de Teatrul National Constanta si sa aduc aici cei mai importanti regizori, despre care am stiut in acel moment ca sunt liberi. In ceea ce priveste procesul, din totdeauna am stiut ca tot raul este spre bine. Eu nu imi fac probleme. Le-am spus si actorilor. Conteaza mai mult ceea ce facem pe scena, nu pe langa. Situatia procesului nu are cum sa afecteze miscarea artistica.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii