Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:41 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Baritonul din scena, la pupitrul orchestrei

ro

21 Apr, 2007 00:00 933 Marime text
1177096345.jpg

In cadrul celei de-a XXXIII-a editii a Festivalului International de Opera si Balet, baritonul Ionut Pascu va putea fi vazut in calitate de dirijor, intr-un concert in premiera

Pe baritonul constantean Ionut Pascu, publicul meloman il vede si il asculta in rolurile pe care acesta le joaca in spectacolele de opera. Dupa ce si-a terminat studiile de specialitate la Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti, sectia Canto, in iunie 2001, se alatura echipei de solisti din cadrul Operei Constanta, unde, timp de trei ani, a dat viata multor roluri din repertoriul institutiei, prezentandu-le atat pe scena teatrului, cat si in turnee peste hotare. De curand, a devenit bursier al CEE Musiktheater Wien, context in care prezinta la nivel international noi productii de opera si concerte alaturi de alti tineri talentati din intreaga Europa Centrala si de Est. In acest moment, este solist angajat atat al Operei Nationale Bucuresti, cat si al Teatrului National de Opera si Balet Oleg Danovski. In vara acestui an, baritonul Ionut Pascu va avea de sustinut a doua licenta in cadrul Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti, unde in ultimii patru ani a urmat si cursurile Facultatii de Dirijat de Orchestra. - Publicul v-a putut vedea si asculta, saptamana trecuta, in rolul lui Georgie Germont din "Traviata", de Verdi. Sunteti la debut in acest rol. Da. Rolul nu-mi era necunoscut. Am mai jucat alte doua roluri din "Traviata", baronul si marchizul. Dar suntem tineri si trebuie sa ne jucam cu machiajul. - Sunt roluri in care nu ati evoluat si in care ar ati vrea sa jucati? Inca nu. Cam tot ce mi-am propus, s-a realizat. Nu tanjesc acum dupa ceva anume. Astept sa vina vremea si oportunitatea. Trebuie sa fie nevoie sa joc. Unele roluri asteapta varsta, maturizare dramatica si experienta de viata pentru a fi jucate. "Macbeth", de Verdi, "Scarpia", din Tosca, multe roluri din Wagner. - Aveti un rol de care v-ati atasat mai mult? Eu, de obicei, nu-mi fac un top al rolurilor. Nu pot gandi asa. Toate imi plac. Toate trebuie sa-mi placa si imi si plac, din fericire. Ceea ce nu-mi place, refuz. Dar nu s-a intamplat lucrul acesta. - Ce presupune sa fii un profesionist? Inseamna sa-ti dedici viata operei, de la ora 00.00 pana la ora 24.00. Ne trezim dupa un vis in care am fost pe scena. Sunt si cosmaruri multe, in care esti pe scena si nu stii rolul, nu l-ai stiut niciodata si nici nu stii despre ce este vorba. Esti acolo imbracat, pregatit si trebuie sa joci. Asta se intampla la multi cantareti. Lucram si in timpul noptii, in somn. La acest lucru, se adauga pregatirea rolurilor care asteapta. Acum sunt in "Samson si Dalila", la Bucuresti, "Trubadurul", aici si "Manon Lescaut", la Bucuresti. - In curand, opereta "Vaduva vesela", de Strauss, va reveni in repertoriul teatrului Oleg Danovski. Cred ca va prinde bine publicului constantean. Este un spectacol in limba romana, accesibil, cu multe hituri pe care lumea le indrageste. Probabil ca nici nu stiau ca fac parte din "Vaduva vesela". E o opereta care abunda de hituri. - Vi s-a intamplat sa fiti confundat cu Pepe (Ionut Pascu)? Este o potrivire de nume. Mult timp nu am stiut despre chestia asta. Am aflat de prin mondenitatile din mass-media. E o coincidenta. Bine, mai este si Ioan Gury Pascu si, daca scoatem Gury, ramane Pascu. Si mai este si Alfredo Pascu la opereta si ne intreaba lumea daca suntem frati. Si lista continua in domeniul acesta artistic. - In Occident se acorda o alta importanta vietii culturale. Este vorba despre programe cu caracter educational care pregatesc publicul inaintea spectacolelor. In Zilele portilor deschise ale operei, publicul face un traseu al productiilor de opera. Intelege cum se creeaza decorurile, ce inseamna machiaj. In acest fel, apare o legatura vie intre public si scena. A sti, a cunoaste spectacolul presupune sa ai o cultura. - Publicul de la noi nu face un obicei din a veni la opera sau la concerte simfonice. Credeti ca e de vina slaba mediatizare? Eu pot sa spun ca reclama lipseste in toata povestea cu viata culturala din Constanta. Trebuie sa fie o alta orientare a publicitatii. Atractiva, nu doar de informare si publicitate interactiva. Un afis sau un anunt facut intr-o maniera atractiva, vandabila, pentru ca noi prezentam un produs al muncii unui colectiv. Fara publicul care aplauda, noi nu putem exista. Nu am avea nicio noima.

Scris de: {autor}Mirela STINGA{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii