Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:32 31 05 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Coronavirus Cum se va înfăptui justiția la Constanța în următoarele săptămâni. Ce interdicții sunt în vigoare de ieri

ro

13 Mar, 2020 00:00 716 Marime text

Instanțele din Constanța au adoptat o serie de măsuri în vederea prevenirii răspândirii infecției cu Coronavirus în cadrul Palatului de Justiție și în rândurile personalului instanței! Ieri s-a decis ca Secția I Civilă a Tribunalului Constanța să își suspende activitatea de judecată, începând cu data de azi, până la data de 31 martie inclusiv. Se vor soluționa doar cauzele având ca obiect ordin de protecție și plasament minori în regim de urgență.
 
Tot în vederea prevenirii răspândirii infecției cu Coronavirus, președintele Curții de Apel Constanța, în exercitarea atribuțiilor manageriale proprii, a emis o decizie prin intermediul căreia s-a stabilit ca începând cu data de ieri, 12 martie 2020, să se suspende programul cu publicul al arhivelor Curții de Apel Constanța, referitor la depunerea de cereri și memorii, acte și înscrisuri, respectiv studiu dosar, în cauzele ce nu au caracter urgent în această perioadă și cu privire la care s-a hotărât de către completurile de judecată că urmează a nu se soluționa neimpunându-se
prezentarea persoanelor implicate.
 
De asemenea, tot începând cu data de ieri și până la data de 1 aprilie s-a suspendat programul cu publicul și în cadrul compartimentelor arhivă-registratură ale Tribunalului Constanța. Actele de procedură (întâmpinări, cereri etc.), precum și înscrisurile în susținerea cauzelor vor fi depuse în format electronic prin mijloacele de comunicare electronică, e-mail, fax, afișate pe portalul instanței, sau prin intermediul serviciilor  poștale. 
 
Tot ca urmare a deciziei președintelui Curții de Apel Constanța, începând de ieri, accesul personalului instanței, cu excepția personalului arhivelor, se va realiza numai prin ușa de acces dinspre Consiliul Județean Constanța, iar accesul personalului arhivelor, al personalului de întreținere, al șoferilor, al membrilor corpului de jandarmi și al publicului se va efectua numai prin intrarea dinspre Judecătoria Constanța.
 
Accesul la arhive al curierilor cu corespondență aparținând unităților de parchet, celorlalte instanțe sau alte instituții care aduc corespondența se va face în mod diferențiat; astfel, curierii poștei speciale organizate la nivelul SRI vor avea acces prin ușa destinată personalului instanței, iar ceilalți curieri, prin ușa destinată publicului urmând ca predarea corespondenței să se facă exclusiv in camerele destinate arhivelor.
 
Mai mult, de ieri-dimineață, s-a interzis intrarea în incinta instanței a comisionarilor comerciali, a celor ce livrează produse alimentare și nealimentare.
 
Personalului instanțelor i s-a recomandat evitarea lansării unor comenzi de livrare având ca adresă sediul instanței. În măsura în care totuși au existat comenzi lansate anterior, primirea expedițiilor se va efectua la intrarea destinată publicului înainte de filtrul organizat de corpul de jandarmi.
 
„În cadrul incintei instanței, accesul altor persoane decât al celor ce au locul de muncă în sediul instituției și al procurorilor de ședință va fi limitat la maximum, fiind supusă permisiunii individuale acordate de către lucrătorii
din posturile de jandarmi dispuse la intrarea în incintă pe baza înscrisurilor care justifică intrarea în incintă la acel moment“, se mai arată în decizia președintelui Curții de Apel Constanța.
 
 
Mai mult, tot de ieri, membrii Baroului de pe lângă Curtea de Apel Constanța vor utiliza camera pusă la dispoziție la parterul Palatului de Justiție numai pentru așteptare înainte de a intra în sala de ședință pe o perioadă scurtă, nefiind permisă utilizarea acestei încăperi pentru întâlniri cu clienții.
 
Președintele Curții de Apel Constanța recomandă personalului implicat în judecata cauzelor deja aflate pe rol în perioada menționată și în special colegilor judecători membri ai completurilor de judecată să fixeze ore distincte pentru judecarea fiecărei cauze cu privire la care, în prealabil, au apreciat că nu poate fi amânată fără prezența părților sau cu privire la care nu au dispus preschimbarea termenului de judecată; la fixarea orelor stabilite distinct se va ține seama de necesitatea suspendării la un interval de timp adecvat a ședințelor de judecată, astfel încât să poată fi posibile aerisirea și igienizarea repetate ale sălilor de ședință.
 
„Fiecare complet de judecată va efectua o analiză a listelor cu cauze ce au termen de judecată fixat până la data de 31 martie 2020 și va stabili, ca măsură de excepție raportat la starea de necesitate generată de răspândirea
infecției, care cauze se vor amâna fără discuție și care vor fi judecate (întrucât există motive temeinice care nu permit amânarea acestora sau preschimbarea termenului de judecată); la preschimbarea termenului de judecată se recomandă a se fixa un nou termen, începând cu luna aprilie 2020, completurile de judecată urmând a fi sprijinite în mod adecvat de
către corpul de agenți procedurali ai instanței, pentru transmiterea citațiilor și comunicărilor în localitățile din circumscripția teritorială a instanței, dar și de către agenții procedurali ai celorlalte instanțe din circumscripția teritorială a curții de apel, urmărindu-se scurtarea termenului de realizare a procedurii de citare/comunicare, astfel încât să se evite prezentarea inutilă a persoanelor implicate în activități judiciare la sediul instanței“, se mai
arată în directiva oficială.
 

Deținuții, informați

 
Completurile de judecată vor comunica în mod procedural la locul de deținere a persoanelor private de libertate asupra recomandării adresate acestora de a opta pentru participarea la judecată în sistem de videoconferință sau, în măsura în care aceștia consideră că nivelul de acces la justiție poate fi asigurat în mod adecvat, doar prin reprezentarea de către
avocat, prin solicitarea judecății în lipsă, formulată în termen util. Completurile de judecată urmează a evalua în concret, raportat la situația analizată, posibilitatea declarării nepublice a ședinței de judecată, urmând a
dispune conform regulilor de procedură.
 

Necesitatea limitării drastice a accesului justițiabililor și al avocaților

 
Completurile de judecată vor avea în vedere necesitatea limitării drastice a accesului justițiabililor și al avocaților în incinta instanței și, ca atare, urmează a fixa ore distincte pentru judecarea cauzelor ce nu se amână și cu
privire la care nu s-a dispus preschimbarea termenului de judecată, astfel încât dispoziția în acest sens să poată fi comunicată procedural
participanților la judecată, procedural și prin mijloace de comunicare publică.
 

Videoconferință sau judecata în lipsă

 
Completul de judecată va dispune limitarea numărului de persoane prezente concomitent, astfel încât să se păstreze o distanță minimă între persoanele prezente, va organiza chemarea în sala de judecată a persoanelor private de libertate, va dispune limitarea timpului alocat dezbaterilor orale și va încuraja părțile/avocații să depună concluzii scrise,
va emite adrese către administrațiile locurilor de deținere prin care va recomanda acestora să informeze persoanele private de libertate că pot
solicita participarea prin videoconferință sau judecata în lipsă și vor acționa în mod direct și individual privind respectarea regulilor de igienă în sălile de judecată suplimentar dezinfectării acestor spații conform programului de lucru al personalului de întreținere aprobat de către conducătorul instanței.
 
Citește și
 
Ministrul Costel Alexe, precizări legate de materialele sanitare, în contextul COVID-19

Taximetriștii, măsuri de prevenție privind îmbolnăvirea și limitarea răspândirii noului coronavirus, COVID-19

Soția primului pacient din Constanța cu coronavirus, rezultat negativ la testul COVID-19
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii