Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
21:20 16 04 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#ConstanțaEsteBine Olimpicul constănțean Vlad Popescu despre școala online – „Se observă ambiția, voința fiecăruia de a învăța pe cont propriu”

ro

24 Mar, 2021 00:00 1598 Marime text

Luna viitoare, pe 10 aprilie, va avea loc o importantă competiție internațională -  Asia Pacific Linguistics Olympiad (APLO), la care România va participa în calitate de invitată, din lotul internațional făcând parte și elevul Vlad Popescu, din clasa a XI-a a Liceului Teoretic Internațional de Informatică din Constanța.

 
Vlad Popescu a reușit această performanță în urma participării la Concursul Online de Lingvistică organizat de Institutul de Lingvistică al Academiei Române „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti", împreună cu Comisia Națională a Olimpiadei de Lingvistică, unde a obținut medalia de aur la categoria Performanță.
 
APLO nu este un concurs în care elevii din diferite țări se întâlnesc fizic într-un singur loc pentru a participa la competiții. În schimb, toți concurenții vor concura în țara lor de origine în aceeași zi, pe data de 28 martie.
 
Vlad Popescu a terminat cursurile gimnaziale la Liceul Teoretic „Traian", iar alegerea de a-și continua studiile la Liceul Teoretic Internațional de Informatică se datorează dorinței și pasiunii sale pentru informatică. „Mulțumită profesorului de informatică, am reușit să descopăr adevărata frumusețe a informaticii, flexibilitatea pe care mi-o oferă această materie. Majoritatea problemelor pot fi rezolvate în mai multe feluri și astfel poți analiza și modul de gândire. Am participat în fiecare an de liceu, la Olimpiada de informatică, însă sunt cel mai atras de concursurile de tip «hackathon», în cadrul cărora trebuie să realizezi o aplicație în maximum 48 de ore, dezvoltându-ți atât creativitatea, cât și abilitatea de muncă în echipă”.
 
  • Cine sau ce ți-a influențat pasiunea pentru limba română?
  • În clasa a V-a, am participat, pentru prima oară, la un concurs de lingvistică, „±Poezie”, varianta veche a actualei olimpiade. Subiectele erau diferite de cele actuale, primele două fiind de matematică, respectiv limba română. Am continuat să particip la acest concurs în anii ce au urmat, deoarece rezolvam cu mare plăcere problemele propuse de organizatori - probleme bazate pe logică, perspicacitate, algoritmizare și găsire a tiparului, calități pe care mi le-am dezvoltat după ani de practicare a șahului, iar în clasa a IX-a, am reușit să mă calific la etapa națională. Pasiunea pentru lingvistică s-a format mulțumită și devotamentului profesoarelor de limba română, deoarece ele s-au implicat în pregătirea pentru olimpiadă.
 
  • Cum te descurci de un an încoace cu acest învățământ online? Care consideri că sunt tarele acestei forme de educație?
 
  • Consider că școala online are multe părți negative, însă prin această formă de predare-învățare putem observa ambiția, voința fiecăruia de a învăța pe cont propriu, calități care vor fi necesare la facultate. Personal, am tratat cu foarte multă seriozitate orele online, iar datorită majorării timpului liber am putut să studiez și mai mult la alte discipline care mă fascinează, printre care și lingvistica.
 
  • După cum se știe, în acest an pandemic Ministerul Educației a decis să nu se mai organizeze alte competiții. Consideri oportună reluarea lor?
  • Sunt de părere că ar trebui reluată organizarea tuturor competițiilor școlare, deoarece avem nevoie de un mediu competitiv, stimulativ și de  noi provocări. Vrem să învățăm tot timpul altceva nou, să fim puși în diverse situații, astfel încât să învățăm și cum să ne gestionăm adecvat timpul, emoțiile și gândurile. Nu cred că elevii care participă la astfel de concursuri au intenția de a trișa.
 
  • Ești de acord cu afirmația conform căreia voi, olimpicii, sunteți o elită de care se „folosește” statul român pentru a ascunde sub preș o majoritate analfabetă funcțional?
 
  • Performanțele olimpicilor se bazează, în primul rând, pe foarte multă muncă individuală, pe sacrificii și pe o voință imensă. Ar trebui să fie încurajați, motivați și stimulați cât mai mulți elevi să învețe, să-și descopere pasiunile, fiindcă sunt convins că un număr mare de elevi își dorește acest lucru. De aceea, nu pot fi de acord cu afirmația că „statul se folosește de olimpici pentru a masca o majoritate de analfabeți funcțional”.
 
  • Unde alegi să-ți continui studiile la finalul liceului?
  • Inițial, m-am gândit să urmez cursurile la o facultate din țară, preferabil din Cluj-Napoca sau București, dar odată ce am analizat variantele din afara României, am constatat că am mai multe opțiuni acolo. Pe de o parte, în străinătate există mai multe secțiuni pentru facultățile de IT, iar dotările sunt pe măsura așteptărilor. Pe de altă parte, distanța față de familie și față de prieteni este destul de mare pentru variantele alese de mine. Voi analiza mai bine variantele și voi lua o decizie care să-mi aducă atât satisfacție profesională, cât și personală.
Citește și:

#ConstanțaEsteBine: Palmaresul constănțean la Concursul Online de lingvistică. Școala gimnazială „George Enescu” Năvodari, în top
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii