Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:01 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proiecte pentru siguranta navigatiei

ro

27 May, 2003 00:00 674 Marime text

Verificari la sange ale vaselor romanesti

Comisia Europeana investeste pentru un transport naval mai sigur in Romania * Ieri, in prezenta ambasadorului Suediei la Bucuresti, a fost demarat proiectul "Twinning in Action", al carui cost total va fi de peste sase sute de mii de euro * Acesta constituie o a doua componenta a unui alt proiect, in valoare de peste patru sute de mii de euro

La sediul Autoritatii Navale Romane a avut loc, ieri, prezentarea proiectului "Twinning in Action", implementat de Comisia Europeana, privind imbunatatirea nivelului de siguranta maritima si pe caile domestice de navigatie. La prezentarea proiectului au fost prezenti Excelenta Sa Svante Kilander, ambasadorul Suediei la Bucuresti, Marin Chintoan, inspector sef al Autoritatii Navale Romane, alte personalitati in domeniu din cadrul marinelor civile suedeza si romana. Implementarea proiectului a fost demarata in urma cu doi ani, cand a inceput armonizarea legislatiei navale, la nivelul celei europene, in prezent mai mult de 90% din actele normative in domeniu fiind deja aplicabile, printre cele mai importante fiind dotarea Portului Constanta cu nave de cautare si salvare, precum si infiintarea Autoritatii Navale Romane, ca unica institutie de coordonare a activitatii de profil. Proiectul, care cuprinde doua etape, dintre care una deja finalizata, se bucura de o finantare europeana nerambursabila, in valoare totala de peste un milion de dolari, si are ca obiectiv imbunatatirea nivelului de siguranta maritima, avand la baza rezultatele programului de infratire institutionala pentru siguranta maritima, prin masuri care sa asigure un sistem mai bun de comunicare cu si catre navele si echipamentele de cautare si de combatere a poluarii cu petrol. Acesta are in componenta Proiectul de infratire institutionala pentru imbunatatirea capacitatii autoritatilor romane de a transpune si implementa normele internationale, in special in domeniul controlului Pavilionului. In acest sens, Marin Chintoan a declarat ca "in baza invatamintelor acumulate, prin masurile drastice luate, numai in primele cinci luni ale anului, am interzis ridicarea dreptului de a naviga la un numar de zece nave romanesti, iar daca va fi nevoie, vom ridica in continuare acest drept atata timp cat se incalca legislatia in domeniu". Tot Chintoan a mai declarat ca, la ultimele inspectii intreprinse de angajatii ANR in porturi straine, nici una dintre nave nu mai avea deficiente tehnice grave, ceea ce inseamna ca s-a inteles totusi ceva din inspectiile anterioare. Proiectul, care se va derula pe parcursul a doi ani, va fi evaluat de un grup de specialisti din cadrul Comisiei Europene, raportul fiind prezentat de experti in domeniu agreati de UE.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii