Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:41 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Operatorii şi sindicaliştii portuari reiau protestele împotriva conducerii CNAPMC

ro

05 Feb, 2015 00:00 2174 Marime text
Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ Constanţa atrage atenţia asupra faptului că „varianta prefinală a Master Plan-ului Portului Constanţa, publicată pe site-ul Agenţiei Naţionale a Protecţiei Mediului (ANMP), în data de 19 decembrie 2014, nu ţine cont de premisele şi principiile de bază ce se regăsesc în varianta finală a Master Plan-ului General de Transporturi al României, dată publicităţii pe site-ul AMPM, în data de 15 martie 2014“. Mai exact, reprezentanţii organizaţiei susţin că Master Plan-ul Portului Constanţa ar fi fost întocmit fără consultări prealabile între Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi comunitatea portuară şi, „prin urmare, strategiile şi soluţiile investiţionale propuse nu au avut în vedere realităţile existente la nivelul Portului şi nici necesităţile reale de dezvoltare ale celui mai mare port al României la Marea Neagră“.

Nu este pentru prima dată când Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ atrage atenţia asupra acestui aspect. Spre finalul lunii ianuarie, „Operatorul Portuar“ aştepta o întâlnire, pentru a discuta această problemă, cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus, întâlnire care, până la momentul actual, nu s-a concretizat.

„Informaţii false“

Despre acelaşi Master Plan al Portului Constanţa „Operatorul Portuar“ apreciază „că elementele, datele şi informaţiile pe care consultantul le-a avut la baza întregii strategii propuse au fost eronate şi false, iar soluţiile identificate sunt lipsite de fundamente economice, tehnice şi legale“. De aceea, „Operatorul Portuar“ a formulat şi a transmis Ministerului Transporturilor, în numele membrilor pe care îi reprezintă, observaţii pe marginea acestui Master Plan şi, de asemenea, a solicitat clarificări, precum şi stoparea punerii în aplicare a strategiei. Nu mai puţin important, organizaţia cere supunerea Master Plan-ului Portului Constanţa unei dezbateri publice, prin publicarea acestuia pe site-ul CNAPMC.

FNSP, faţă în faţă cu „Operatorul Portuar“

Problemele dintre Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ şi actuala conducere a CNAPMC nu sunt noi. Poziţia „Operatorului Portuar“ este împărtăşită şi de Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), condusă de Mircea Burlacu, ambele entităţi adresându-se, încă de anul trecut, Ministerului Transporturilor pe acest subiect şi solicitând schimbarea conducerii companiei.

Pentru că problema Master Plan-ului nu a fost încă clarificată, reprezentanţii FNSP şi cei ai Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar“ se vor întâlni din nou în cursul acestei zile. Conform declaraţiilor lui Mircea Burlacu, preşedintele FNSP, în contextul discuţiilor de azi, va fi stabilit un nou calendar de proteste împotriva actualei conduceri a CNPMC Constanţa.

Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ reuneşte 34 de companii care îşi desfăşoară activitatea în domeniul portuar. Potrivit informaţiilor date publicităţii de organizaţie, în cadrul companiilor membre îşi desfăşoară activitatea peste 6.000 de salariaţi, „ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar“.

Amintim că am solicitat un punct de vedere privind tensiunile pe marginea Master Plan-ului Portului Constanţa directorului general adjunct al companiei, Decebal Şerban. Acesta din urmă a răspuns însă în stilul caracteristic: „Nu pot să comentez lucruri spuse de alţii. Vreau solicitare în scris.“ Nu este pentru prima dată când Decebal Şerban afişează o astfel de atitudine faţă de presă atunci când vine vorba despre informaţii de interes public legate de instituţia pe care (încă) o conduce.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii