Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:31 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Olandezii pun umarul la construirea terminalului marin

ro

21 Mar, 2008 00:00 1666 Marime text
1206045154.jpg

Midia Marine Terminal - compania Grupului Rompetrol care construieste terminalul marin pentru titei din largul Portului Midia, la Marea Neagra, si-a ales antreprenorul general, firma olandeza Van Oord Offshore B.V., si furnizorul echipamentului de baza, o companie din Olanda: Bluewater Energy Services B.V.

Valoarea proiectului de realizare a terminalului marin plutitor de la Midia este estimata, in acest moment, la 90 de milioane USD. Proiectul a fost demarat in iunie 2006 si se va incheia in toamna acestui an. "Am finalizat proiectul tehnic, urmand ca primele echipamente sa fie furnizate in luna aprilie. Au fost obtinute, de asemenea, toate autorizatiile pentru inceperea investitiei si au fost elaborate studiile geotehnice si geofizice referitoare la zona de amplasare a conductei, atat pe mare cat si pe uscat, studii bazate pe un volum mare de cercetari ale companiei Midia Marine Terminal. Am analizat minutios toate datele de mediu disponibile, referitoare la regimurile vanturilor, valurilor, temperaturii apei si cutremurelor. Pot spune ca proiectul beneficiaza de cel mai complet studiu de mediu si de cei mai buni profesionisti in domeniu", declara Tudorel Dumitrascu, directorul general al companiei Midia Marine Terminal. Terminalul marin plutitor pentru descarcarea titeiului este situat la 8,7 kilometri in largul Marii Negre, in zona rafinariei Petromidia. Terminalul poate primi nave petroliere de pana la 160.000 DWT, din clasa Suezmax, capacitatea maxima de transfer urmand sa fie de 14 milioane de tone de titei pe an. In momentul finalizarii proiectului, navele vor putea sa descarce titei folosind un sistem plutitor de acostare conectat la o conducta submarina si de uscat, ce va face legatura cu parcul de rezervoare de titei al rafinariei Petromidia. Fata de traseul prin Portul Constanta, acest proiect scurteaza cu aproximativ 33 de kilometri drumul de acces al titeiului pe conducta dintre petrolier si rafinarie, realizand in acelasi timp importante reduceri de cost, de cel putin 4-5 USD/tona. Titeiul va fi pompat prin conductele terminalului marin cu un debit de 7000 de metri cubi pe ora. Acest proiect va permite Grupului Rompetrol sa devina o componenta semnificativa a lantului logistic de aprovizionare cu titei care se va intinde de la Marea Caspica pana la instalatiile de la Petromidia, putand asigura un flux de titei semnificativ, atat pentru piata romaneasca, cat si pentru cea a Europei Centrale.

Scris de: {autor}DRPC{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii