Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
20:08 23 09 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Navă de vânzare în Portul Constanţa. La cât este evaluată şi cine este armatorul (document)

ro

21 Dec, 2017 00:00 4652 Marime text
Biroul Executorului Judecătoresc Adrian Stoica Constantin anunţă organizarea unei licitaţii în cadrul căreia va fi valorificată nava „Geo Star“, aflată în Portul Constanţa.
 
Procedura publică va avea loc pe data de 12.01.2018, ora 12.00, în dana PL2 a Portului Constanţa, la bordul navei „Geo Star“, pavilion Republica Togo, număr IMO 7833107, tip general cargo, construită în anul 1980, în Rusia, tonaj brut 2478, tonaj net 999, deplasament 4624. Viteza maximă de manevrare este 8,5 knt, înălţimea maximă - 25,3 m, înălţime totală - 15,85 metri.
 
Proprietarul navei este compania Nicky Shipping Ltd. Licitaţia va porni de la preţul de 293.423 de dolari. În conformitate cu dispoziţiile art. 769, alin. (8) din noul Cod de Procedură Civilă, dacă nu se obţine preţul de începere a licitaţiei, la acelaşi termen, bunul va fi scos din nou la vânzare, caz în care licitaţia va începe de la preţul de 75% din cel prevăzut şi va fi vândut celui care va oferi cel mai mult.
 
Executarea silită se face în baza titlului executoriu sentinţa civilă nr. 1629104.08.2017 a Judecătoriei Constanţa, în dosarul nr. 2793/118/2017, executare silită încuviinţată de Judecătoria Constanţa prin încheierea nr. 15768102.10.2017, în dosarul nr. 26061/212/2017.
 
Părţile dosarului sunt: Tsaruk Yuriy – comandant, Korolkov Maksym – ofiţer-şef, Bereslavskyy Kostyantyn - ofiţer II, Karpenko Andrei - şef mecanic, Zvonov Andriy- ofiţer II mecanic, Kozub Vadym -ofiţer III mecanic, Bondar Sergii - şef de echipaj, Kyl'chyk Mykhaylo - marinar, Velychko Yevhenii - marinar, Temnuk Denis - marinar, Marchenko Pavel - electrician, Kryvohubenko Viacheslav - bucătar, membri ai echipajului M/N „Geo Star“, ce a navigat sub pavilion Republica Togo. În prezent, nava se află în Portul Constanţa. Ea aparţine societăţii Nicky Shipping Ltd, cu sediul în Seychelles. Bunul mobil se scoate la licitaţie în vederea recuperării sumei totale de 133.192,70 de dolari + 6.000 de lei (133.192,70 de dolari), reprezentând drepturi salariale restante prestate în perioada ianuarie-iulie 2017.

Povestea arestării navei

Reamintim că membrii echipajului navei „Geo Star“ au fost repatriaţi pe 5 octombrie 2017 din dana în care se află acostată nava. Potrivit reprezentanţilor Sindicatului Liber al Navigatorilor, aceştia şi-au primit la acel moment salariile pentru patru luni de la Asigurarea de Securitate Financiară, făcută în baza convenţiei MLC 2006, iar restul de bani până la data repatrierii îi vor primi din preţul care se va încasa din vânzarea navei.
 
Nava „Geo Star“ a fost reţinută din luna Ianuarie de autorităţile portuare pentru condiţii neconforme în baza convenţiei MLC 2006. După data reţinerii, armatorul navei a dispărut şi a lăsat nava şi echipajul în abandon. ITF România alături de Sindicatul Liber al Navigatorilor au luat măsurile necesare pentru întreţinerea echipajului şi au iniţiat, la dorinţa echipajului, acţiunea în instanţă pentru recuperarea salariilor restante.
 
În paralel, inspectorul ITF a făcut demersurile necesare pentru executarea Asigurării de Securitate Financiară pe care o avea nava la o societate din Rusia, Rosgosstrakh, făcută în baza convenţiei MLC 2006, asigurare obligatorie începând cu data de 18 ianuarie 2017, pentru toate navele sub orice pavilion.
 
Arestarea navei „Geo Star“, sub pavilion Togo, şi executarea Asigurării de Securitate Financiară sunt făcute în baza convenţiei MLC 2006, ratificată şi de România în anul 2015 şi aplicată corespunzător de Autoritatea Navala Română prin PSC. România se numără printre primele ţări în care se execută Asigurarea de Securitate Financiară. Este un exemplu practic de urmat pentru toţi navigatorii români care se află în situaţia de neplată a salariilor de peste două luni. De reţinut că această asigurare acoperă doar patru luni salarii şi bonusuri pentru navigatorii aflaţi la navă şi, de aceea, este bine ca, în momentul în care s-au acumulat două luni de neplată, să fie informat clubul de asigurare P&I al navei de către navigatorii în cauză şi/sau, firesc, organizaţia sindicală din care fac parte navigatorii, pentru a face demersurile privind plata celor patru salarii şi repatrierea mai rapid către rezolvare.
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta publicaţia de vânzare a navei „Geo Star“.
 
Citeşte şi:
 
Echipajul navei Geo Star, abandonat în Portul Constanţa va fi repatriat. De cât timp nu şi-au primit salariile

Ti-a placut articolul?

Comentarii