Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:39 16 09 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Funcționari publici cu statut special din cadrul IPJ Constanța, cercetați de Agenția Națională de Integritate

ro

23 Jul, 2021 10:41 3598 Marime text
  • Patru funcționari publici cu statut special în cadrul IPJ Constanța sunt cercetați de Agenția Națională de Integritate pentru incompatibilitate

Agenția Națională de Integritate a constatat averea nejustificată, starea de incompatibilitate sau conflictul de interese de natură administrativă în cazul a 16 persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010, după cum urmează: 
MAGHIARI MARIUS,  Fost funcționar public cu statut special în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Generală de Poliție a Municipiului București
 
AVERE NEJUSTIFICATĂ
Agenția Națională de Integritate a constatat existența unei diferențe nejustificate în cuantum de 465.507,27 Lei (echivalentul sumei de 106.554 Euro) între averea dobândită și veniturile realizate de către MAGHIARI MARIUS, în perioada exercitării funcției publice cu statut special (polițist).
Agenția Națională de Integritate a sesizat Comisia de cercetare a averilor din cadrul Curții de Apel  București , în vederea începerii acțiunii de control cu privire la modificările patrimoniale intervenite și veniturile realizate de către  MAGHIARI MARIUS.
 
ZAHARIA LIVIU,  fost Primar al Comunei Stănilești, Județul Vaslui
CONFLICT DE INTERESE ADMINSITRATIV
În calitate de primar a emis acte administrative care au avut ca rezultat un avantaj patrimonial, pentru sine și pentru fiul său, încălcând prevederile art. 70, 71 și 76 din Legea nr. 161/2003, art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004, coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019.
 
GROZA RAUL GICU,  Viceprimar al Comunei Moneasa, Județul Arad
INCOMPATIBILITATE 
În perioada 22 iunie 2016 – 29 octombrie 2020, a exercitat simultan funcția de viceprimar al comunei Moneasa și calitatea de administrator al unei societăți comerciale, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit d) din Legea nr. 161/2003.
 

MEȘCA DARIUS DUMITRU,  fost Consilier județean în cadrul C.J  Prahova
INCOMPATIBILITATE
În perioada deținerii mandatului de consilier județean 2016 – 2020, a exercitat simultan și funcția de membru, respectiv  pe cea de director și ulterior, de director general, în cadrul a două societăți de interes național care au sediul sau filiale în unitatea administrativ-teritorială Ploiești, Prahova, încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
 
SZTRANYAK MELINDA,  Consilier local în cadrul C.L. al Comunei Izvoru Crișului, Judeţul Cluj
INCOMPATIBILITATE
În perioada deţinerii mandatului de consilier local 2016 – 2020, soțul persoanei evaluate, în calitate de titular Întreprindere Individuală, a încheiat 5 contracte de prestări servicii în perioada 2018 – 2020 cu Primăria comunei Izvoru Crișului, fiind astfel încălcate prevederile art. 90 din Legea 161/2003.
 
ALEXA MITICĂ,  fost Consilier local în cadrul  C.L. Țibana, Județul Iași
INCOMPATIBILITATE
În perioada 23 iunie 2016 – 15 octombrie 2020, ALEXA MITICĂ a exercitat simultan atât funcția de consilier local cât și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul aparatului de specialitate al primarului, încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit c) din Legea nr. 161/2003.
 
HARAS IULIANA, fost Consilier local în cadrul  C.L. Sinești, Județul Ialomița
INCOMPATIBILITATE
În perioada exercitării mandatului de consilier local 2016 – 2020, soțul persoanei evaluate, în calitate de persoană fizică autorizată, a încheiat un contract de prestări servicii în valoare de 3.000 Lei cu Școala Gimnazială Sinești, instituție aflată în subordinea  C.L., încălcând astfel prevederile art. 90, alin. (2) din Legea nr. 161/2003.
 
RĂDULESCU FLORIN,  fost Consilier local în cadrul  C.L. al Municipiului Onești, Județul Bacău
CONFLICT DE INTERESE ADMINSITRATIV
În perioada exercitării mandatului de consilier local (mandatul 2016 - 2020), a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Onești din data de 29 noiembrie 2018 privind darea în administrare a unor bunuri imobile către Clubul Sportiv Școlar Onești (la care a deținut în perioada respectivă funcția de director și profesor pe catedra de educație fizică și sport – fotbal), în temeiul căreia clubul sportiv a primit în administrare, pe o perioadă de 10 ani, o sală de sport în baza Contractului încheiat la data de 19 decembrie 2018 între Municipiul Onești și Club.
 
În exercitarea calității de consilier local în mandatul 2016 - 2020, a votat în mod favorabil pentru adoptarea Hotărârii  C.L. privind darea în administrare a unor bunuri imobile către Clubul Sportiv Școlar Onești, unde acesta deținea calitatea de  director, respectiv cea de profesor în cadrul catedrei de educație fizică și sport. În temeiul Hotărârii C.L., Clubul Sportiv Școlar Onești a primit în administrare, pe o perioadă de 10 ani, o sală de sport, în baza unui contract încheiat între Municipiul Onești și Club.
 
Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70, art. 71 și art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46 din Legea nr. 215/2001 și ale art. 75, alin. (1), lit. b) și e) și art. 77 din Legea nr. 393/2004.
 
DAN DANIEL,  Secretar al Județului Hunedoara din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Hunedoara
CONFLICT DE INTERESE ADMINSITRATIV
În calitate de funcționar public în cadrul C.J Hunedoara, în exercitarea atribuțiilor de serviciu a participat la luarea deciziei privind aprobarea componenței comisiilor de evaluare anuală a managementului Teatrului de Artă Deva și a Teatrului Dramatic ”Ion D.Sîrbu” Petroșani, comisii din care a facut parte în calitate de membru.
 
Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70, art. 71 și art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003 coroborate cu prevederile art. 49 din Legea nr. 188/1999 (prevederi aplicabile până la data de 05.07.2019, data intrării în vigoare a Codului administrativ).
  
BUZICĂ ADRIAN,  Funcționar public cu statut special în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța – Poliția Municipiului Mangalia
INCOMPATIBILITATE
În perioada 22 decembrie 2017 – 06 mai 2020, BUZICĂ ADRIAN a deținut și exercitat simultan cu funcția publică cu statut special de agent de poliție rutieră și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul unei societăţi comerciale, activitățile desfășurate de către acesta în sectorul privat fiind în legătură directă cu atribuțiile exercitate în calitate de funcționar public cu statut special.
 
Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
 
IONESCU SORIN,  Funcționar public cu statut special în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța
INCOMPATIBILITATE
În perioada 28 august 2008 – 04 martie 2020, a exercitat simultan cu funcția publică cu statut special de agent de poliție rutieră și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul unei societăţi comerciale, activitățile desfășurate de către acesta în sectorul privat fiind în legătură directă cu atribuțiile exercitate în calitate de funcționar public cu statut special.
 
Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
 
BADEA ANDREI MARIAN,  Funcționar public cu statut special în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța – Poliția Municipiului Mangalia
INCOMPATIBILITATE
În perioada 15 ianuarie 2019 – 01 martie 2020, a deținut și exercitat simultan cu funcția publică cu statut special de agent de poliție rutieră și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul unei societăţi comerciale, activitățile desfășurate de către acesta în sectorul privat fiind în legătură directă cu atribuțiile exercitate în calitate de funcționar public cu statut special
 
Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
 
STAN VIRGIL,  Funcționar public cu statut special în cadrul Inspectoratului de Poliție al județului Constanța – Poliția oraș Medgidia
INCOMPATIBILITATE
În perioada 10 aprilie 2017 – 01 mai 2020, a deținut și exercitat simultan cu funcția publică cu statut special de agent de poliție rutieră și funcții contractuale în cadrul unei societăţi comerciale, activitățile desfășurate de către acesta în sectorul privat fiind în legătură directă cu atribuțiile exercitate în calitate de funcționar public cu statut special.
 
Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 96, alin.(1) din Legea nr.161/2003, coroborate cu prevederile art. 462 din Ordonanţă de Urgenţă nr.57/2019 privind Codul administrativ, prevederile art. 45, alin. (1), lit. i) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului și prevederile art. 23, alin. (6) și (7) Secțiunea a 2-a din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare.
 

FLOREA DANIEL,  Polițist local - Șef Birou Evidența Persoanelor în cadrul Poliției Locale a Municipiului Ploiești
INCOMPATIBILITATE
Începând cu data de 02 aprilie 2019,FLOREA DANIEL exercită simultan cu funcția publică de conducere de șef Birou Evidența Persoanelor și calitatea de membru al Comisiei pentru administrație publică și ordine publică din cadrul Consiliului Economic și Social (instituție publică), încălcând astfel prevederile art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
 
MIHEȘTEAN MIRCEA-IOAN, Funcționar public în cadrul Agenției pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragerea de Investiții ș Promovare a Exportului Cluj Napoca
CONFLICT DE INTERESE ADMINSITRATIV
În exercitarea funcției publice de director executiv în care a fost numit temporar și ulterior prin delegare, din funcția de execuție deținută în cadrul A.Î.M.M.A.I.P.E. Cluj Napoca, a luat decizia de a semna actele administrative în baza cărora s-a organizat și desfășurat concursul de promovare pentru ocuparea unei funcții publice de conducere vacante de șef serviciu în cadrul Serviciului Politici Implementare Programe pentru IMM din data de 21 decembrie 2020, în urma căruia a fost promovat din funcția publică de execuție deținută, în funcția de șef serviciu.
 
Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 79, alin. (1), lit. c) și din Legea nr. 161/2003.
 
STĂNCULESCU ANIȘOARA, Funcționar public în cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului
 
INCOMPATIBILITATE
Începând cu data de 04 octombrie 2020, deține simultan cu funcția publică în cadrul A.N.P.M. și calitatea de președinte interimar al unui partid politic, încălcând astfel prevederile art. 91, alin. (3), teza I și prevederile art. 98, alin. (2) și din Legea nr. 161/2003. 
 
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris.ALEXA MITICĂși MEȘCA DARIUS DUMITRU nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
 
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
 
-art. 90, alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective. alin. (2) Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul în care funcțiile sau calitățile respective sunt deținute de soțul sau rudele de gradul I ale alesului local.”
 
-art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie”.
 
-art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „alin. (1) Calitatea de funcţionar public este incompatibilă cu orice altă funcţie publică decât cea în care a fost numit, precum şi cu funcţiile de demnitate publică. alin. (2) lit. a) Funcţionarii publici nu pot deţine alte funcţii şi nu pot desfăşura alte activităţi, remunerate sau neremunerate, după cum urmează: a) în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice (…)”.
 
-art. 98, alin. (2) și din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcționarilor publici le este interzis să fie membri ai organelor de conducere ale partidelor politice și să exprime sau să apere în mod public pozițiile unui partid politic.”
 
-art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public, funcţionar public parlamentar sau funcţionar public cu statut special, potrivit fişei postului”.
 
-art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative.”
 
-art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitatea, integritatea, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public.”
 
-art. 76 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Primarii (…) sunt obligaţi să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziţie, în exercitarea funcţiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul său ori rudele sale de gradul I. (2) Actele administrative emise sau actele juridice încheiate ori prevederile  emise cu încălcarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută”;
 
-art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia„Funcţionarul public este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaţii: … c) interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei publice (…)”; 
 
-art. 87, alin. (1), lit d) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia„Funcția de primar și viceprimar, (…) este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcții sau calități: d) funcţia de (…) administrator, (…) la societăţile reglementate de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (…)”;
 
-art. 88, alin. (1), lit c) și d) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia„Funcția de consilier local sau consilier județean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcții sau calități: (…) c) calitatea de funcționar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului județean ori al prefecturii din județul respective; d) funcția (…) director general, director(…) membru al consiliului de administrație (…) la (…) societățile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, de interes național care își au sediul sau care dețin filiale în unitatea administrativ- teritorială respectivă, cu excepția reprezentanților în adunarea generală a acționarilor la societățile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a membrilor în consiliile de administrație ale unităților și instituțiilor de învățământ de stat sau confesionale și ale spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale sau a altor reprezentanți ai instituțiilor publice din subordinea unităților administrativ-teritoriale sau la care unitatea administrativ-teritorială respectivă deține participație, în cazul consilierului județean”;
 
-art. 75, lit. a), b) şi e) din Legea nr.  393/2004, potrivit căruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: a) soț, soție, rude sau afini până la gradul al doilea inclusiv; b) orice persoană fizică sau juridică cu care au o relație de angajament, indiferent de natura acestuia. (…)  e) orice persoană fizică sau juridică, alta decât autoritatea din care fac parte, care a făcut o plată către aceștia sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestora”;
 
-art. 77 din Legea nr.  393/2004, potrivit căruia „Conflictele de interese pentru preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene sau consilierii locali și judeţeni sunt prevăzute în (…) Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare”;
 
-art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit căruia „Nu pot lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor”;
 
-art. 49 din Legea nr. 188/1999 (prevederi aplicabile până la data de 05.07.2019, data intrării în vigoare a Codului administrativ), potrivit căruia „Funcționarii publici au obligația să respecte întocmai regimul juridic al conflictului de interese și al incompatibilităților, stabilite potrivit legii”;
 
-art. 228, alin. (1), lit. a) din OUG nr. 57/2019, potrivit căruia „Regimul general aplicabil conflictului de interese pentru aleșii locali (1) Alesul local aflat în conflict de interese în condițiile prevăzute de cartea I titlul IV
din Legea nr. 161/2003, cu modificările și completările ulterioare, are obligația să se abțină de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la încheierea sau participarea la încheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru: a) soț, soție sau rude ori afini până la gradul al II-lea inclusiv (…)”;
 
„Persoana (...) față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică (...) pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
 
Agenția Națională de Integritate își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor legalității, confidențialității, imparțialității, independenței operaționale, celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la apărare.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii