Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
11:52 17 10 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

După aproape un secol, stația CF Mangalia va fi modernizată. Ce renovări vor fi făcute

ro

13 Sep, 2021 00:00 1058 Marime text
  • Stația CF Mangalia va fi modernizată
  • Proiectul a primit undă verde de la Mediu
 
Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare a proiectului dezvoltat de către Compania de Căi Ferate „CFR” SA – SRCF Constanța, prin Baicons Impex SRL, reprezentată de Marin Baicu.
 
Decizia APM a fost că „Nu este necesară efectuarea evaluarii impactului asupra mediului” în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: „Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România - SRCF Constanța 4 Stații: Neptun HC, Costinești Tabără, Ciulnița, Mangalia - stația CF Mangalia”, propus a fi amplasat în județul Constanța, municipiul Mangalia, stația CFR Mangalia, Șoseaua Constanței, nr.60.
 
Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului Constanța, str. Unirii nr. 23, în zilele de luni - joi, între orele 9.00-13.30, vineri, intre orele 9-13, precum şi la următoarea adresă de internet http://apmct.anpm.ro.

Comentariile/Observaţiile/Propunerile publicului interesat se pot înainta până la data de 19.09.2021.
Investiția face parte din Master Planul General de Transport al României și este propus pentru finanțare din POIM, „Axa Prioritară 2. Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectivul Specific 2.7 Creșterea sustenabilității și calității transportului feroviar”.
 
În principiu, prezentul proiect prevede consolidarea și reabilitarea, clădirii de călători existente, igienizarea clădirii Wc, montarea unui separator de hidrocarburi la evacuarea apelor meteorice din parcare, demolarea peronului principal și refacerea acestuia, dotarea macazurilor din stația c.f. cu încălzitoare de macaz, amenajarea unei treceri la nivel, amenajarea Pieței Gării prin schimbarea sistemului rutier, amenajarea acceselor din Șos. Constanței, amenajarea stațiilor pentru transport public,trasarea a 37 locuri de parcare, montarea de rastele de biciclete, a rampelor de acces la clădire și peron, lucrări de telecomunicații c.f., de instalare subterană a cablurilor cu fibre optice și a celor din cupru, inclusiv supraveghere video și demontare cabluri și echipamente de interior.
 
Așadar, pentru modernizarea/reabilitareastației c.f. Mangalia, proiectul supus aprobării prevede următoarele lucrări: 
 
a) Consolidarea clădirii de călători:
Prin proiect, clădirea de călători existent va fi consolidată. Se vor realiza:
  • reparaţii structurale;
  • lucrări de consolidare a clădirii de călători și a copertinei acesteia;
  • lucrări de reorganizare a spaţiilor existente astfel încât să se îmbunătăţească serviciile oferite publicului călător;
  • facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual și/sau auditiv;
  • lucrări de modernizare a condiţiilor de lucru a personalului CFR.
 

Se vor desface compartimentările din holul central și acesta va fi prevăzut cu windfang atât spre peron, cât și spre Piața Gării.
Clădirea va dispune de grupuri sanitare și case de bilete, vor fi prevăzute birouri pentru șefii de stație, cu acces direct dinspre peron, iar biroul IDM va fi prevăzut cu grup sanitar și vestiar.
De asemenea, se prevede o cameră de securitate la incendiu, cameră telekom, cameră server. Cu acces de pe latura sudică, din casa de scară, se prevăde un spațiu pentru echipamente SCB.
La etaj, vor fi amenajate locuințe de serviciu pentru personal.
În clădire se va monta ocentrală termică.
Alimentarea cu energie electrică a clădirii va fi realizată din rețeaua de distribuție locală a energiei electrice. În interiorul clădirii se vor folosi corpuri de iluminat echipate cu leduri, care să asigure un iluminat corespunzător fiecărei încăperi.
Pentru consumatorilor vitali de energie electrică din stație se prevede un grup electrogen exterior de 63kVA ca sursă de rezervă amplasat lângă clădirea de călători într-un spatiu îngrădit pentru a împiedica accesul persoanelor neautorizate.
Clădirea va fi prevăzută cu instalaţie de protecţie împotriva trăsnetului și legarea la pământ.
 
b) Igienizarea clădirii Wc:
Prin proiect se propune readucerea clădirii Wc la starea inițială, prin utilizarea ambelor puncte de acces, separat pe sexe. Se va desface zidăria în peretele din axul 3, se va reface compartimentarea de separare între cele două grupuri sanitare din axul 2 și se va închide golurile din peretele de compartimentare din axul B. Se vor revizui tâmplăria, șarpanta și învelitoarea și se vor reface finisajele.  
 
c) Demolarea peronului existent și refacerea acestuia:
Peronul din fața clădirii de călători se va reface; acesta va avea 3,75m lățime și 400m lungime.
Prefabricatele vor avea o fundație continuă din beton simplu și va fi protejat cu cinci copertine uşoare tip staţie de autobuz - refugiu.
Copertinele și refugiile vor fi dotate cu: bănci pentru călători; automate de bilete; afișaj electronic cu indicarea timpilor de sosire si plecare a trenurilor în stație; Wi-Fi; panouri informative și panouri cu reclame; coșuri de gunoi cu colectarea selectivă a gunoiului; camere video; panouri fotovoltaice și iluminat cu corpuri tip LED.
 
Peronul va fi prevăzut cu rampe de acces și va fi mobilat cu coşuri de gunoi, bănci, stâlpi de iluminat, jardiniere, panouri publicitare şi de informare.
Se va asigura iluminatul peronului și al copertinelor.
 
d) Amenajarea trecerii la nivella capătul peroanelor, spre capul Y al stației:
În capătul peroanelor, spre capul Y al stației c.f. se va amenaja o trecere la nivel pietonală, realizată cu dale elastice de tip STRAIL.
Trecerea la nivel va asigura, alături de pasajul subteran existent, accesul călătorilor (la pasajul subteran existentNU sunt prevăzute lucrări).
 
e) Amenajarea Pieței Gării, a 37 locuri de parcare, a rastelor de biciclete și a spațiului verde:
Piața Găriise va amenaja prin schimbarea sistemul rutier. Totodată se vor amenaja accesele din Șos. Constanței și se vor realiza stații pentru transport public.
Se vor trasa 37 locuri de parcare, se vor monta rastele de biciclete acoperite și se vor amenaja rampe de acces la clădiri şi peroane.
Înainte de evacuare la canalizarea publică, apele meteorice colectate din parcare vor fi preepurate (ape conventional curate) într-un separator de hidrocarburi prevăzut prin proiect.
 
Clădirea de călători a stației c.f. Mangalia, a fost pusă în funcțiune în anul 1938, fără renovări sau consolidări ale construcției inițiale, în baza reglementărilor legislative din perioadele respective. De la darea în funcțiune a clădirii și până în present, clădirea nu a beneficiat de reparaţii capitale sau consolidări, doar reparaţii curente, respectiv igienizări, recompartimentări și schimbări de destinații de spații.
 
 
 
 
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii