Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:36 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Comandamentul Litoral 2011 Hotelierii s-au plâns că au câte şapte controale pe săptămână

ro

01 Jul, 2011 00:00 1769 Marime text
OPC-prefectura.jpgConstantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, a participat ieri, alături de prefectul judeţului, Claudiu-Iorga Palaz, şi de comisarul-şef de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, Dionisie Culeţu, la deschiderea Comandamentului Litoral 2011, care se va desfăşura în perioada 1 iulie - 31 august sau până pe 15 septembrie, dacă vor fi turişti pe litoral.

Dionisie Culeţu le-a atras atenţia celor peste 25 de hotelieri prezenţi la consilierea CJPC asupra deficienţelor constatate în urma controalelor efectuate în timpul Comandamentului Litoral 2010. „Din 220 de reclamaţii depuse anul trecut, 103 s-au dovedit a fi întemeiate. Noi trebuie să avem un interes comun: voi, agenţii economici, să le oferiţi turiştilor servicii calitative, iar noi, ca instituţie de control, să avem cât mai puţine reclamaţii", a declarat Dionisie Culeţu. Profitând de prezenţa preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, Constantin Cerbulescu, şi a prefectului Claudiu-Iorga Palaz, hotelierii şi-au spus oful. „Sezonul a început acum două luni, iar comandamentul abia începe. Mai sunt două luni şi se termină vară! Toată lumea se gândeşte la binele turiştilor, dar nimeni nu se gândeşte şi la agenţii economici. Avem câte şapte controale pe săptămână, nici nu mai apucăm să mai muncim. Avem probleme cu compania Enel, avem probleme cu societăţile care nu ridică gunoiul la timp, avem probleme cu terasele care poluează fonic staţiunile. Avem probleme cu hotelul Histria, care e ruşinea staţiunii Mamaia. Noi avem grijă de spaţiile verzi, iar cei care vin la Histria (n.r. unitate care aparţine afaceristului George Bosânceanu) parchează fără nicio jenă. Iar în final, tot noi suntem amendaţi. Vom ajunge în situaţia să ne mutăm afacerile în Bulgaria, aşa cum au făcut-o şi alţii. Să vedem cine va rămâne pe litoralul românesc, mai ales că avem cele mai dure norme de clasificare a unităţilor hoteliere", a menţionat Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia. O altă problemă ridicată de hotelieri a fost comportamentul turiştilor. „Mulţi dintre turişti aduc mâncare în camerele de hotel, distrug mini barurile. Ar trebui pus la punct şi un Cod de comportament al turiştilor", a mai adăugat Bucovală.

Claudiu Palaz: „Hotelul Histria va deveni obiectivul meu"

Claudiu-Iorga Palaz a ţinut să precizeze că CJPC nu poate amenda autorităţile locale. „Dumneavoastră trebuie să reclamaţi terasele care poluează fonic staţiunea Mamaia la primărie, care ar putea să le retragă autorizaţiile de funcţionare. Cu toate că fără aceste terase viaţa turistică nu ar exista. De asemenea, cu parcarea pe spaţiile verzi. Primăria e cea care pune caracatiţe. În ceea ce priveşte hotelul Histria, acesta va deveni obiectivul meu. Voi face tot posibilul ca unitatea să intre în legalitate, mai ales că hotelul a fost declasificat şi nu mai poate fi amendat", a subliniat Claudiu-Iorga Palaz.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii