Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
17:56 09 07 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CNA a decis - Televiziuni amendate pentru că au difuzat știri privind viața privată a lui Ciprian Marica

ro

03 Jun, 2020 20:04 1124 Marime text

Întrunit în ședința publică din data de 03.06.2020, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a sesizărilor primite și a decis sancționarea următoarelor posturi de televiziune:
Pro TV, Realitatea Plus – câte o amendă de 5.000 de lei și B1 TV, România TV – somații publice, deoarece au difuzat știri privind viața privată a lui Ciprian Marica fără a ține seama de dispozițiile art. 30 şi de cele ale art. 33 alin. (3) din Codul audiovizualului, potrivit cărora: „Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine”, respectiv „Este interzisă difuzarea de ştiri, dezbateri, anchete sau de reportaje audiovizuale care constituie imixtiuni în viaţa privată şi de familie a persoanei, fără acordul acesteia” (monitorizare 30.04 și 01.05.2020);
România TV – somație publică pentru încălcarea dispozițiilor art. 47 alin. (2) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual la difuzarea emisiunii „Newsline”, ediția din 01.05.2020, ora 17.00, în cadrul căreia a fost difuzată știrea „Ultima oră: Bătaie în cartierul de romi, intervin 30 de polițiști”, și a emisiunii „România te vede” din 02.05.2020, printre titlurile afișate pe ecran: „Ciocniri violente între mafia din ţigănie, poliţie şi jandarmi”, „Jurnalistul care a anchetat clanurile transmite din ţigănie” [„Este interzisă difuzarea în programele audiovizuale a oricăror forme de manifestări rasiste, antisemite sau xenofobe”].
De asemenea, în urma analizării rapoartelor întocmite de Direcția Control, membrii Consiliului au decis să sancţioneze cu câte o somație publică următoarele societăţi:
Radio SRL (Radio Braşov) pentru ediţii ale emisiunii matinale din zilele de 07, 08 şi 11.05.2020, la difuzarea cărora au fost încălcate prevederile art. 64 alin. (1) lit. a) şi b), ale art. 66 şi cele ale art. 67 din Codul audiovizualului;
Sein Media SRL pentru Electron M Bit din Paşcani la difuzarea, în data de 24.04.2020, a emisunii „Pulsul Zilei” în cadrul căreia nu au fost respectate dispoziţiile art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Codul audiovizualului.
În aceeaşi şedinţă, ca urmare a analizării deciziilor de autorizare, Consiliul a decis sancţionarea cu somaţie publică a societăţii Teleson SRL pentru Radio Son ca urmare a nerespectării dispoziţiilor art. 12 alin. (2) lit. a) din Decizia CNA nr. 277 / 2013.

Sursa text: Comunicat de presa CNA

Ti-a placut articolul?

Comentarii