Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
02:57 11 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CN APM construieşte o parcare în Poarta 7! Ce alte proiecte sunt conturate (document)

ro

13 Nov, 2018 00:00 547 Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa organizează o licitaţie pentru atribuirea contractului aferent lucrărilor de amenajare a unei parcări şi a unui drum de acces către Poarta 7. Valoarea estimată a proiectului se ridică la suma de 3.582.638 lei, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 26 noiembrie 2018.
 
Conform documentelor aferente proiectului, parcarea şi drumul de acces către Poarta 7 vor fi amenajate în municipiul Constanţa, incinta Port. Suprafaţa totală de teren pe care urmează a fi realizat proiectul este de 30.600 mp. Parcarea şi drumul de acces vor ocupa o suprafaţă de 8.953,27 mp. Vor fi amenajate 38 de locuri de parcare pentru autotren TIR, 3 pentru autocamioane şi 6 pentru autoturisme. Organizarea de şantier se va amenaja pe terenul destinat proiectului. În prima etapă, se va realiza o platformă pentru parcare pe o suprafaţă carosabilă de 7.024 mp, iar prin etapele următoare se vor amenaja 121 de locuri de parcare.
 
Persoanele responsabile pentru buna desfăşurare a licitaţiei sunt: Murgeanu Gabriela, Tivilichi Nicolae Dan, Petraşcu Elena, Matichescu Mirela Florenţa, Burlacu Mircea, Batrîncă Ghiorghe, Naftali Daniel Adrian, Marian Tănase, Patrichi Teodor, Tomescu Ion, Daniela Şerban, Ciprian Hanganu, Crăciun Mădălin Alexandru, Otilia Ifimov, Tănase Iulian, Kiss Laszlo Eduard, Daniel Niculescu, Banias Emil Sorin, Moldoveanu Antoniela, Bola Laura Valentina, Adina Gamalan, Cristian Mihai Toma.
 

Proiecte ample pentru reabilitarea zonei

 
Acesta nu este singurul proiect din zonă. La data de 10 octombrie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a solicitat de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa aviz de mediu pentru realizarea proiectului „Reabilitare drum Poarta 7 - Poarta 9, îmbrăcăminte cu asfalt şi organizare de şantier“.
  
Amplasamentul drumului ce urmează a fi realizat se află in incinta Portului Constanţa. Lucrările se vor realiza pe drumul de acces al vehiculelor dintre Poarta 7 şi Poarta 9, zonă în care terenul este în administrarea CN APM SA Constanţa, şi vor consta în modernizarea acestuia prin realizarea unui sistem rutier nerigid, prin intervenţia asupra stratului de bază şi racordarea cu celelalte drumuri cu care se intersectează. Modernizarea drumului de acces al vehiculelor între Poarta 7 şi Poarta 9, drum industrial de incintă de interes naţional din cadrul Portului Constanţa, vine în întâmpinarea necesităţii autorităţii contractante de a avea trasee civilizate pe care se poate desfăşura traficul auto.
 
Lucrările proiectate ce urmează a se realiza nu induc efecte negative suplimentare asupra solului, a drenajului, a microclimatului, a apelor de suprafaţă, a vegetaţiei, a faunei. Influenţa socio-economică se va reflecta printr-o mai rapidă deplasare, reducerea consumului de carburanţi şi creşterea siguranţei circulaţiei pentru conducătorii auto. În ansamblu, se poate aprecia că, din punctul de vedere al mediului ambiental, lucrările ce fac obiectul prezentului proiect nu introduc disfuncţionalităţi suplimentare faţă de circulaţia actuală, ci, dimpotrivă, au un efect pozitiv.
 
Dezvoltarea continuă a Portului Constanţa, facilităţile create pentru atragerea investitorilor în zonă şi proiectele ambiţioase derulate în ultimii ani, dar şi creşterea continuă a traficului rutier în general au dus la necesitatea investiţiilor în infrastructura rutieră, pentru a asigura desfăşurarea circulaţiei în condiţii optime. Astfel, oportunitatea investiţiei este impusă de nevoia de siguranţă şi confort în privinţa circulaţiei rutiere, scopul prezentului proiect de modernizare a drumului fiind aducerea la îndeplinire a acestor obiective.
 
În prezent, drumul respectiv este realizat din piatră spartă, are o lungime de 3.448,00 m şi face legătură între Poarta 7 şi Poarta 9. Acesta este împărţit pe 3 tronsoane:
- tronson I - cu lăţimea de 4.00 m între Km 0+000 ÷ 0+860 (Poarta 7 - Bretea Poarta 8);
- tronson II - cu lăţimea de 7.00 m între Km 0+860 ÷ 2+000 (Bretea Poarta 8 - Trecere la nivel CF);
- tronson III - cu lăţimea de 7.00 m între Km 2+000 ÷ 3+448 (Trecere la nivel CF - Poarta 9).
 
Lipsa unei îmbrăcăminţi rutiere corespunzătoare condiţiilor actuale de trafic, capacitatea portantă redusă a structurii rutiere existente şi acţiunea factorilor climatici au condus, în timp, la degradarea drumului. De asemenea, colectarea şi evacuarea apelor pluviale sunt deficitare din cauza lipsei unui sistem de preluare a acestora.

În secţiunea „Documente” puteţi vizualiza anunţul de participare lansat de CN APMC.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii