Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:19 17 07 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ANCOM reamintește! Termenul de instalare a internetului și TV-ului trebuie să fie clar în contract. Ce drepturi au utilizatorii​

ro

17 Jul, 2025 14:42 158 Marime text


În urma unor reclamații primite de la utilizatori privind întârzieri sau lipsa de claritate în procesul de instalare a serviciilor de telefonie fixă, internet fix sau televiziune, ANCOM reamintește drepturile de care aceștia beneficiază în relația cu furnizorii. Contractele pentru aceste servicii trebuie să prevadă termenul de instalare, precum și tariful perceput, dacă este cazul, transmite un comunicat din partea instituției.

Obligațiile furnizorilor

Potrivit legislației din domeniul comunicațiilor electronice, furnizorii au obligația de a informa clar și transparent utilizatorii cu privire la termenul maxim pentru instalarea serviciului, precum și tarifele, cu toate taxele incluse, pentru activarea, conectarea și/sau instalarea serviciilor, dacă se aplică astfel de tarife. Termenul de instalare a serviciilor este stabilit de fiecare furnizor în parte, în funcție de politica sa comercială, nefiind reglementat de legislația în vigoare.

Bine de știut

În practică, serviciile pot fi instalate/activate mai rapid decât termenul contractual, însă doar termenul prevăzut în contract este luat în considerare pentru eventuale reclamații sau solicitări de despăgubiri. De asemenea, în cazul ofertelor promoționale, furnizorul poate instala/conecta/activa serviciul gratuit.

Utilizatorii care doresc 'transferul/mutarea' serviciilor la o altă adresă trebuie să verifice în cuprinsul contractului dacă această opțiune este oferită de furnizor și, cel mai important, în ce condiții. Totodată, este esențial să se asigure că furnizorul are implementată rețea la noua adresă.

Ce, cum și unde reclami


Dacă termenul de instalare prevăzut în contract nu este respectat, utilizatorii trebuie mai întâi să reclame situația furnizorului, utilizând căile descrise în procedura sa de reclamații.

Dacă sesizarea nu este soluționată de către furnizor, utilizatorii se pot adresa:
- Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) - pentru nerespectarea termenului de instalare agreat prin contract sau acordarea de despăgubiri.
- ANCOM - în cazul în care furnizorul nu a prevăzut în contract termenul maxim pentru instalarea serviciului sau tariful pentru activarea, conectarea și/sau instalarea acestuia. În acest caz, reclamația către ANCOM trebuie să fie însoțită de o copie a contractului.

InfoCentru ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune), serviciile poștale și serviciile digitale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.


Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicații electronice, servicii poștale și servicii digitale în contextul tranziției la societatea Gigabit, prin valorificarea optimă a mixului de instrumente de administrare și reglementare aflate la dispoziția Autorității. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro, infocentru.ancom.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene din România, accesați www.aisemnal.ro.



Citește și:
ANCOM va bloca apelurile cu identitate falsă, din 7 iulie 2025
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii