Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:42 07 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor este 100% funcţional

ro

29 Dec, 2010 16:54 806 Marime text
Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor este 100% funcţional. Ca serviciu în ajutorul cetăţenilor, va fi operabil pe măsura integrării instituţiilor statului, colectoare de taxe şi impozite, în sistem. Sistemul ajută fundamental cetăţenii români. Respectiv, cetăţenii aflaţi în altă zonă sau în altă ţară decât localitatea de domiciliu vor putea să-şi plătească taxele şi impozitele aferente, prin cardul bancar, folosind sistemul naţional electronic de plată.

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a finalizat implementarea pe serverele proprii a Sistemului naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor (SNEP), acesta fiind complet funcţional şi pregătit pentru înregistrarea institutiilor publice.

Precizăm că este pentru prima dată când România are un Sistem naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor (SNEP) sistem care poate fi accesat la adresa de internet: www.ghiseul.ro, acesta fiind 100% operaţional începând cu luna ianuarie 2011.

Sistemul ajută fundamental cetăţenii români. Respectiv, cetăţenii aflaţi în altă zonă sau în altă ţară decât localitatea de domiciliu, vor putea să-şi plătească taxele şi impozitele aferente prin cardul bancar, folosind sistemul naţional electronic de plată.

În cadrul Centrului Naţional de Management pentru Societatea Informaţionlă (CNMSI), instituţie subordonată MCSI, s-a constituit, prin ordin de minstru, un departament, care se va ocupa de migrarea, respectiv înrolarea instituţiilor publice în sistem.

Instituţiile publice care desfăşoară activităţi de încasare a taxelor şi impozitelor au obligaţia să se înregistreze în SNEP conform calendarului din HG nr. 1235 privind aprobarea realizării Sistemului naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor, respectând următoarele etape:

ü Etapa 1: Înregistrarea Municipiilor Reşedinţă de Judeţ şi a Municipiilor/Oraşelor cu populaţie mai mare de 150.000 locuitori în termen de 7 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

ü Etapa 2: Înregistrarea Municipiilor şi Oraşelor cu populaţie de până la 150.000 locuitori în termen de 5 luni de la finalizarea primei etape, dar nu mai târziu de un an de la data intrării în vigoare a prezentei Hotărâri.

ü Etapa 3: Înregistrarea comunelor şi a instituţiilor publice nevizate de primele două etape, în termen de 6 luni de la încheierea celei de a două etape, dar nu mai târziu de 18 luni de la data intrării în vigoare a prezentei Hotărâri.

În cazul în care o instituţie publică îşi exprimă intenţia de a se înregistra mai repede în sistem, există posibilitatea ca, de comun acord cu MCSI, procedurile de înregistrare să fie accelerate.

În prezent, la nivel naţional, instituţiile publice care utilizează sau au testat deja sistemul, sunt pregătite pentru migrarea pe platforma naţională de plăţi, celelalte fiind în etapa de finalizare a bazelor de date pentru înrolarea în SNEP.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii