Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:04 11 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Anunț de angajare la Filiala Județeană Constanța a Asociației Comunelor din România. Sunt disponibile cinci posturi de auditor public intern

ro

11 Oct, 2025 13:31 204 Marime text
Filiala Județeană Constanța a Asociației Comunelor din România, cu sediul în localitatea Cumpăna, str. Constanței nr. 129, județul Constanța, cod poștal 907105, organizează, în perioada 27 octombrie 2025 -17 noiembrie 2025 concurs pentru ocuparea a cinci posturi vacante de auditor public intern, cod COR 241306.


Condiţii de desfăşurare

ETAPA I cuprinde selecţia dosarelor de înscriere la concurs.

Depunerea dosarelor va avea loc în data de 27 octombrie 2025, în intervalul orar 10.00 – 16.00.

Selecția dosarelor se va desfășura în perioada 28 – 29 octombrie 2025, între orele 9.00 și 16.00.

Rezultatele selecției dosarelor vor fi afișate în data de 29 octombrie 2025, la ora 16.00.

Contestațiile privind rezultatul selecției dosarelor pot fi depuse în data de 30 octombrie 2025, între orele 9.00 și 16.00.


Rezultatele contestațiilor depuse vor fi afișate în data de 31 octombrie 2025, la ora 16.00.

Depunerea dosarelor de concurs se va realiza la biroul Serviciului de audit public intern, organizat în cadrul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România, din Municipiul Constanța, Bd. 1 Decembrie 1918, nr. 2, Bl. I2, parter, județul Constanța, iar rezultatele selecției dosarelor depuse și a contestațiilor se vor afisa atât la biroul Serviciului de audit public intern din cadrul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România cât și pe site-ul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România, secțiunea: acor-constanta.ro/atributii-prin-cooperare/audit/cariere.


ETAPA II – Proba scrisă
 
Proba scrisă va avea loc în data de 4 noiembrie 2025, în intervalul orar 11.00 – 14.00.


Rezultatele probei scrise vor fi afișate în data de 6 noiembrie 2025, la ora 14.00.

Contestațiile privind rezultatele probei scrise pot fi depuse în perioada 6 noiembrie 2025, ora 14.00 – 7 noiembrie 2025, ora 14.00.

Rezultatele contestațiilor pentru proba scrisă vor fi afișate în data de 11 noiembrie 2025, la ora 14.00.

Susținerea probei scrise se va realiza la biroul Serviciului de audit public intern, organizat în cadrul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România, din Municipiul Constanța, Bd. 1 Decembrie 1918, nr. 2, Bl. I2, parter, județul Constanța, iar rezultatele probei scrise și a contestațiilor se vor afișa la biroul Serviciului de audit public intern, organizat în cadrul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România, din Municipiul Constanța, Bd. 1 Decembrie 1918, nr. 2, Bl. I2, parter, cât și pe site-ul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România, secțiunea: acorconstanta.ro/atributii-prin-cooperare/audit/cariere.


ETAPA III – Interviul

Interviul va avea loc în data de 12 noiembrie 2025, la ora 10.00.

Rezultatele interviului vor fi afișate în aceeași zi, 12 noiembrie 2025, la ora 16.00.

Contestațiile privind rezultatele interviului pot fi depuse în intervalul 12 noiembrie 2025, ora 16.00 – 13 noiembrie 2025, ora 16.00.
Rezultatele contestațiilor pentru proba de interviu vor fi afișate în data de 17 noiembrie 2025, la ora 16.00.

Tot în data de 17 noiembrie 2025, la ora 16.00, vor fi afișate rezultatele finale ale concursului.

Susținerea interviului se va realiza la biroul Serviciului de audit public intern, organizat în cadrul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România, din Municipiul Constanța, Bd. 1 Decembrie 1918, nr. 2, Bl. I2, parter, județul Constanța, iar rezultatele interviului și a contestațiilor se vor afișa la biroul Serviciului de audit public intern, organizat în cadrul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România, din Municipiul Constanța, Bd. 1 Decembrie 1918, nr. 2, Bl. I2, parter, județul Constanța, cât și pe site-ul Filialei, secțiunea: acor-constanta.ro/atributii-prin-cooperare/audit/cariere.


Condiţii generale de participare sunt următoarele: 

- are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.


Condiţii specifie de participare

Cele 5 posturi de auditor public intern vacante se vor ocupa astfel: 3 posturi de auditor public intern pentru candidații cu vechime de minim 5 ani ca auditor intern; 2 posturi de auditor public intern pentru candidații cu vechime în specialitatea studiilor de minim 10 ani.


Condițiile specifice posturilor sunt:

- studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă, sau studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă și masterat absolvit cu diplomă de licență în domeniul științelor economice sau juridice;
- vechime în muncă de minim 15 ani, experiență cumulată pe posturi cu studii superioare în domeniul auditului intern/ control/ financiar-contabilitate/ juridic; - cunoştinţe operare calculator (Word, Excel, Internet Explorer);
- posesor de permis de conducere, cat. B;
- flexibilitate și disponibilitatea lucrului în echipă;
- deplasări în județul Constanța, în baza Ordinului de serviciu, la comunele care au încheiat Acordul de cooperare privind exercitarea funcției de audit public intern în sistem de cooperare;
- abilități, calități și aptitudini necesare: integritate morală, independență și obiectivitate, competență profesională, confidențialitate.


 Dosarul de concurs va conține în mod obligatoriu:

Documentele vor fi prezentate și în original în vederea conformității copiilor cu acestea, secretarul comisiei de concurs confirmându-le în acest sens:

- Cerere de înscriere la concurs adresată Președintelui Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România;
- Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- Copia Certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea numelui, după caz;
- Copii ale documentelor care atestă nivelul studiilor şi alte acte care atestă efectuarea de specializări, precum şi copii ale documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice postului, însoțite de documentele originale sau copii legalizate;
- Copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţe eliberate de angajatori care atestă vechimea în muncă sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- Certificat de cazier judiciar;
- Avizul favorabil al conducătorului structurii de audit public intern constituită la nivelul Filialei Județene Constanța a A.Co.R.;
- Adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 30 zile anterior derulării concursului de către medicul de familie sau de către unităţile sanitare abilitate;
- Curriculum vitae model european;
- Copie permis de conducere, original prezentat pentru certificare (dovada deţinerii permisului de conducere se solicită în situaţia în care face parte din condiţiile specifice de participare).

Pentru obținerea avizului conducătorului serviciului de audit, candidații la concursul pentru ocuparea postului de auditor intern depun la structura de audit public intern, până la 22.10.2025, ora 16, un dosar care cuprinde următoarele documente:

a)cerere de înscriere pentru obținerea avizului, adresată conducătorului Serviciului de audit public intern;
b) curriculum vitae model european;
c) declarație privind respectarea prevederilor art. 22 din Legea nr. 672/2002, referitoare la incompatibilitățile auditorilor interni;
d) o lucrare de concepție în domeniul auditului public intern, care să prezinte aspecte cu privire la planificarea și realizarea unei misiuni de audit public intern în sistemul de cooperare.


Lucrarea va detalia următoarele aspecte: definirea termenilor cu care operează auditul public intern;organizarea auditului public intern: la entitățile publice locale/structurile asociative organizatoare; compartimentele de audit public intern constituite la nivelul entităților publice/structurilor asociative organizatoare;auditul public intern realizat in condițiile sistemului de cooperare;norme aplicabile compartimentului de audit public intern și auditorilor interni;auditorii interni: principiile fundamentale și regulile de conduită; metodologia de desfășurare a misiunilor de audit intern - de asigurare; planificarea misiunilor de audit, stabilirea criteriilor privind planificarea; întocmirea raportului de audit intern.

Conducătorul serviciului de audit public intern analizează dosarele și realizează o verificare a cunoștințelor (evaluarea lucrării depuse la dosar și un interviu cu fiecare solicitant), după care va acorda note și calificative, astfel:

-Slab - pentru medii sub 7 
-Bine - pentru medii cuprinse între 7-9
- Foarte bine - pentru medii peste 9.

Avizul este favorabil pentru calificativele bine și foarte bine și nefavorabil în cazul în care se obține calificativul slab.

e) recomandare de la 2 auditori interni.

Bibliografia pentru ocuparea posturilor de auditor intern în cadrul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România precum și condițiile de participare pot fi descărcate de la adresa de internet: acor-constanta.ro/atributii-princooperare/audit/cariere. F. Relaţiile suplimentare se pot obține la adresa de email: audit@acor-constanta.ro.


BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTURILOR VACANTE DE AUDITOR INTERN ÎN CADRUL FILIALEI JUDEȚENE CONSTANȚA A ASOCIAȚIEI COMUNELOR DIN ROMÂNIA

Auditul public intern:

• Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările și completările ulterioare; • Normele generale privind exercitarea activității de audit public intern, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1086/2013;
• Hotărârea Guvernului nr. 1183/2012 pentru aprobarea Normelor privind sistemul de cooperare pentru asigurarea funcției de audit public intern;
• Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 252/2004 pentru aprobarea Codului privind conduita etică a auditorului intern.

Domeniul administrației publice locale și domeniul financiar-contabil:

• OUG 57/2019-Codul administrativ
• Legea-Nr. 153 din 2017 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
• Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
• Ordinul 923 din 11 iulie 2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu;
• Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
• Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
• Legea nr. 82/1991 - legea contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
• Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
• Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, cu modificările și completările ulterioare;
• Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
• Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2634/2015 privind documentele fmanciarcontabile;
• Statutul Filialei Județene Constanța a A.Co.R. Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 și ratificată prin Legea nr. 199/1997. Control intern/managerial:
• Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial și controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
• Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităților publice, cu modificările și completările ulterioare;
• Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat.
Achiziții publice și valorificarea bunurilor:
• Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
• Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acorduluicadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice.  


FIŞA POSTULUI Nr. ……… INFORMAŢII GENERALE PRIVIND POSTUL

1. Denumirea postului: Auditor intern 2. Ocupaţia: Auditor intern în sectorul public - cod COR 241306 3. Nivelul postului: Execuţie 4. Scopul principal al postului: Realizarea misiunilor de audit public intern repartizate.

Ajută entităţile publice locale partenere să îşi îndeplinească obiectivele, printr-o abordare sistematică şi metodică, evaluează şi îmbunătăţeşte eficienţa şi eficacitatea managementului riscului, controlului şi proceselor de guvernanţă.

Condiții specifice pentru ocuparea postului 

1. Studii de specialitate: Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă: Ştiinţe economice, Ştiinţe juridice, I.T., Management, Contabilitate. Ştiinţe administrative, Studii juridice.
2. Perfecţionări (specializări): Cursuri de pregătire şi specializări în domeniul auditului intern, după caz.
3. Cunoştinţe de operare pe calculator: Sunt necesare cunoştinţe de operare pe calculator (nivel mediu) pentru tehnoredactarea lucrărilor şi a rapoartelor de audit intern, de preferinţă utilizarea aplicaţiilor din suita Microsoft Office, poştă electronică, internet. Constituie un avantaj deţinerea Permisului european de conducere a computerului (ECDL - European Computer Driving Licence);
4. Limbi străine: Constituie un avantaj cunoaşterea cel puţin a unei limbi de circulaţie internaţională, respectiv limba engleză, franceză.
5. Abilități, calități și aptitudini: - gândire ordonată, capacitate de analiză, simţ organizatoric, abilitate de comunicare, tact, discernământ, capacitatea de a lucra sub presiunea timpului, capacitatea de evaluare a riscurilor, operativitate, spirit de observaţie, prestanţă; - integritate morală, independenţă şi obiectivitate, competenţă profesională, confidenţialitate, neutralitate politică, respect faţă de lege, loialitate faţă de interesele instituţiei; - capacitatea de identifica elementele de iregularitate şi fraudă. - capacitatea de a comunica oral şi în scris, de a expune clar şi eficient obiectivele, constatările şi recomandările fiecărei misiuni de audit public intern. - competența de a înțelege principiile de baza economice, juridice și IT.
6. Cerințe specifice: - avizul de numire în funcţia de auditor public intern; - declarația privind respectarea prevederilor art. 22 din Legea nr. 672/2002, referitoare la incompatibilitățile auditorilor interni; - efectuarea de deplasări în raza județului Constanța și uneori la lucru în program prelungit; - responsabilitate în realizarea obiectivelor și respectarea principiilor și regulilor prevăzute de Codul privind conduita etică a auditorului public intern;
7 Competența managerială: nu este cazul.
8. Permis de conducere: Constituie un avantaj



Atribuțiile postului sunt următoarele: 

1. Formulează propuneri şi le fundamentează în vederea elaborării proiectului Planului multianual şi al Planului anual de audit public intern, atât la nivelul fiecărei entităţi publice locale partenere, cât şi centralizat;
2. Formulează propuneri şi le fundamentează în vederea elaborării Referatului de justificare al Planului multianual şi al Planului anual de audit public intern, atât la nivelul fiecărei entităţi publice locale partenere cât şi centralizat;
3. Formulează propuneri şi le fundamentează în vederea actualizării Planului multianual şi al Planului anual de audit public intern, atât la nivelul fiecărei entităţi publice locale partenere, cât şi centralizat;
4. Elaborează propuneri privind Normele Metodologice Specifice privind exercitarea activității de audit public intern şi Carta auditului public intern;
5. Actualizează Normele Metodologice Specifice privind exercitarea activității de audit public intern şi Carta auditului public intern;
6. Realizează activităţile specifice de audit repartizate de şeful compartimentului;
7. Efectuează misiuni de audit public intern la entităţile publice locale partenere pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale acestora sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
8. Efectuează misiunile de audit public intern,conform ordinului de serviciu, emis de către şeful compartimentului de audit public intern;
9. Stabileşte, de comun acord cu supervizorul misiunii, obiectivele misiunii de audit intern şi modalitatea de acţiune a acestora; 10. Efectuează misiunile de audit public intern conform obiectivelor stabilite la fiecare misiune de audit intern;
11. Efectuează misiuni de audit public intern ad-hoc (au caracter excepţional), în baza ordinelor de serviciu emise de şeful compartimentului de audit intern;
12. Respectă etapele, procedurile şi întocmeşte toate documentele prevăzute de Normele metodologice proprii privind exercitarea activităţii de audit public intern;
13. Respectă Normele metodologice proprii specifice privind exercitarea activităţii de audit intern în sistem de cooperare şi Codului privind conduita etică a auditorului; 14. Analizează documente, date şi informaţii, colectează probe de audit, formulează constatări şi concluzii şi, pe baza lor, formulează recomandări privind problemele identificate;
15. Informează şeful compartimentului de audit, pe toată durata efectuării misiunilor de audit intern, asupra stadiului şi modului de derulare a misiunii;
16. Analizează şi evaluează planul de acţiune pentru implementarea recomandărilor şi propune, dacă este cazul, eventuale modificări;
17. Întocmeşte/ actualizează fişa de urmărire a implementării recomandărilor, corespunzător informărilor entităţii/ structurii auditate sau verificărilor efectuate;
18. Urmăreşte implementarea recomandărilor la termenele stabilite şi progresele înregistrate în implementarea recomandărilor;
19. Informează şeful compartimentului de audit intern despre recomandările neînsuşite de către conducătorul entităţii publice locale partenere auditate, stabileşte consecinţele neimplementării acestora, însoţite de documentaţia relevantă;
20. Informează şeful compartimentului de audit public intern, la cererea acestuia, despre constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activitatea de audit public intern desfăsurată la nivelul entităţii publice partenere;
21. Formulează propuneri şi le fundamentează în vederea elaborării Raportului anual al activităţii de audit public intern, atât la nivelul entităţilor publice locale partenere cât şi centralizat;
22. Raportează şefului compartimentului de audit public intern iregularităţile sau posibilele prejudicii identificate în timpul derulării misiunilor de audit public intern;
23. Propune, după caz, suspendarea misiunii de audit public intern în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii şi fundamentează aceste propuneri; 24. Informează semestrial şeful compartimentului de audit public intern despre recomandările neimplementate; 25. Formulează propuneri în vederea elaborării/ actualizării Programului de asigurare şi îmbunătățire a calităţii activității de audit intern sub toate aspectele auditului intern;
26. Asigură perfecţionarea şi pregătirea profesională continuă proprie, conform propunerilor elaborate;
27. Soluţionează adresele/scrisorile/corespondența, pe domeniul auditului public intern repartizate de şeful compartimentului;
28. Propune şefului ierarhic măsuri de eficientizare a activităţii de audit;
29. Arhivează documentele specifice activităţii de audit public intern; 30. Asigură confidenţialitatea datelor, documentelor şi informaţiilor cu care ia contact, atât pe timpul derulării misiunilor de audit intern cât şi ulterior, după finalizarea lor și nu dezvăluie sau folosește în alt scop aceste informații dacă dăunează prestigiului entității publice auditate;
31. Respectă prevederile legislaţiei în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, apărării împotriva incendiilor şi măsurile de aplicare a acestora;
32. Utilizează corect şi eficient aparatura (calculator, imprimantă, etc.) şi rechizitele, manipulează şi întreţine corespunzător mobilierul dindotare;
33. Informează conducerea entităţii publice organizatoare cu privire la eventualele accidente de muncă pe care le suferă;
34. Îndeplineşte orice alte sarcini primite de la conducere (Președintele Filialei Județene Constanța a A.Co.R., conducătorul Serviciului de audit public intern) care conduc la îndeplinirea scopului postului. S


Sfera relaţională a titularului postului

1. sfera relaţională internă


a) Relaţii ierarhice: subordonat conducătorului Serviciului de audit public intern; răspunde faţă de entităţile publice partenere în legătură cu planificarea, realizarea misiunilor de audit public intern şi comunicarea exclusivă a rezultatelor; superior pentru: nu este cazul
b) Relaţii funcţionale: cu toate compartimentele și structurile funcționale din cadrul entităților publice locale partenere și compartimentele din cadrul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România.
c) Relaţii de audit: derulate la structuri ale căror activităţi pot fi auditate şi verificate, potrivit legii, conform normelor şi procedurilor de audit, conform ordinului de serviciu.
d) Relaţii de reprezentare: Auditorul public intern acţionează, potrivit legii şi a Acordului de cooperare, numai în numele Serviciului de audit public intern exercitat în cooperare şi nu în nume propriu.


2.sfera relaţională externă

a) Cu autorităţi şi instituţii publice: Doar pe bază de mandat/ ordin de serviciu.
b) Cu organizaţii internaţionale: Nu este cazul.
c) Cu persoane juridice private: Nu este cazul.

 
Limitele şi delegarea de competenţă
 
a) Limite de competenţă: în limita competențelor stabilite prin ordinul de serviciu și legislației specifice auditului public intern.

b) Delegarea de competenţă: În situațiile de absență a ocupantului postului, acesta poate stabili persoana care va exercita atribuțiile postului.

În cazul în care nu a fost desemnată persoana de către ocupantul postului, superiorul ierarhic direct stabilește, prin consultarea celorlalți auditori, persoana/ persoanele care va/ vor exercita atribuțiile postului. 




Citește și:

Mariana Gâju, primarul comunei Cumpăna, prezentă la întâlnirea dintre ACOR și conducerea Guvernului României. „Reaua voință acoperă buna credință”
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii