Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:39 26 08 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Angajări Constanța Spitalul Militar de Urgență „Dr. Alexandru Gafencu” angajează. Tot ce trebuie să știi

ro

26 Aug, 2025 10:01 171 Marime text
Spitalul Militar de Urgență Alexandru Gafencu Constanța

Spitalul Militar de Urgență „Dr. Alexandru Gafencu” Constanța (UM 02175 Constanța) din cadrul MApN organizează concurs pentru ocuparea unui post vacant de execuție, de personal civil contractual, pe durată nedeterminată, pentru funcția de Asistent medical generalist cu studii superioare de lungă durată, în Blocul operator din cadrul Secției chirurgie generală. Postul este unic (1 post), de execuție, cu nivel de studii - Facultatea de Medicină, specializarea Asistență medicală generală, titlu de asistent medical generalist licențiat. Activitatea se desfășoară cu normă întreagă, respectiv 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, pe perioadă nedeterminată.
 
Documente obligatorii pentru întocmirea dosarului de concurs:
 
a) formular de înscriere la concurs - tipizat - în care se va menționa şi acordul persoanei care dorește să candideze, privind verificarea în vederea obținerii autorizației de acces la informații clasificate, corespunzător fișei postului, în condițiile în care va fi declarată „admisă” la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului, solicitate de autoritatea sau instituția publică:
– diplomă de licență eliberată de Facultatea de medicină, specializarea asistență medicală generală, titlul - asistent medical generalist licențiat;
– copia certificatului de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor şi Asistenților Medicali din România, vizat la zi;
– adeverință de participare la concurs eliberată de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor şi Asistenților Medicali din România;
e) copia carnetului de muncă, adeverință eliberată de angajator pentru perioada lucrată în unități sanitare, alte adeverințe care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, ștampilate și semnate de emitent;
f) certificat de cazier judiciar în original sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar sau declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează (dată în față secretarului comisiei de concurs/examen). Declarația este valabilă până la data anterioară primei probe de concurs, dată la care se depune certificatul de cazier judiciar original;

h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau a minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcționarea Sistemului național de date genetice judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile care necesită examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului (va conține, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății);
i) curriculum vitae, model comun european;
j) copia poliței de asigurare de răspundere civilă-malpraxis;
k) chitanță taxă înscriere concurs/examen = 50 lei (la casieria spitalului);
l) dosar plic.
Actele prevăzute la lit. b)-e) şi j) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.
 
Condiții generale:

 
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcționarea Sistemului național de date genetice judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
 
Condiții specifice:
 
a) diplomă de licență eliberată de Facultatea de medicină, specializarea asistență medicală generală, titlul - asistent medical generalist licențiat;
b) vechime în specialitatea studiilor de 6 luni (șase luni cu normă întreagă);
c) grad asistent medical
d) nivel de acces la informații secret de serviciu, precum şi acordul scris al candidatului privind verificarea în vederea obținerii autorizației de acces la informații clasificate sau a certificatului de securitate;
e) activitate desfășurată în condiții deosebite.
 
Calendarul de desfășurare a concursului:
 
Dosarele de concurs pot fi depuse în perioada 26 august 2025, ora 08.00 – 8 septembrie 2025, ora 15.00, la sediul Spitalului Militar de Urgență „Dr. Alexandru Gafencu” Constanța, situat pe Bulevardul Mamaia nr. 96. Termenul limită de depunere este 8 septembrie 2025, ora 15.00.
 
Rezultatele selecției dosarelor vor fi afișate 11 septembrie 2025, până la ora 15.00, atât la avizierul unității, cât și pe pagina oficială de internet. Eventualele contestații se pot depune până la data de 12 septembrie 2025, ora 15.00, urmând ca răspunsurile să fie publicate 15 septembrie 2025, până la ora 15.00.
 
Probele de concurs se vor desfășura astfel: proba practică – 23 septembrie 2025, ora 10.00, iar interviul – 26 septembrie 2025, ora 10.00. Rezultatele pentru fiecare etapă vor fi afișate conform calendarului: 24 septembrie 2025, ora 10.00 pentru proba practică și 29 septembrie 2025, ora 10.00 pentru interviu.
 
Candidații vor putea formula contestații până la 25 septembrie 2025, ora 10.00 pentru proba practică și până la 30 septembrie 2025, ora 10.00 pentru interviu. Rezultatele contestațiilor vor fi făcute publice pe 26 septembrie 2025, ora 09.00, respectiv 1 octombrie 2025, ora 10.00.
 
Rezultatele finale ale concursului vor fi afișate 2 octombrie 2025, până la ora 15.00, atât la sediul spitalului, cât și pe site-ul instituției.
 
Tematica și bibliografia:
 
Tematica:
 
1. Nevoile fundamentale;
2. Mobilizarea şi igiena pacientului;
3. Monitorizarea funcțiilor vitale – managementul îngrijirii preoperatorii şi postoperatorii;
4. Terapeutica insuficiențelor operatorii;
5. Principii generale pentru managementul îngrijirilor, anamneza şi conduita terapeutică;
6. Administrarea medicamentelor;
7. Determinarea grupelor de sânge;
8. Perfuzia şi transfuzia de sânge;
9. Pregătirea preoperatorie;
10. Supravegherea postoperatorie şi îngrijirile acordate pacienților operați;
11. Pregătirea pacientului pentru explorări radiologice;
12. Pregătirea pacientului pentru explorări endoscopice;
13. Sondaje, spălături, clisme;
14. Puncția, biopsia;
15. Recoltarea probelor biologice şi patologice;
16. Urgențe medico-chirurgicale;
17. Constante biologice ale analizelor de laborator;
18. Reguli generale de practică a dezinfecției şi a dezinfectantelor;
19. Sterilizarea;
20. Pansamente, bandaje;
21. Cateterismul uretrovezical;
22. Manipularea şi îngrijirea dispozitivelor invazive;
23. Atribuțiile asistentei medicale în activitatea de prevenire şi combatere a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare ;
24. Precauțiuni universale;
25. Consimțământul pacientului privind intervenția medicală;
26. Exercitarea profesiei de asistent medical - dispoziții generale;
27. Dezinfecția prin mijloace fizice şi chimice;
 
Bibliografia:
 
1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor şi Asistenților Medicali din România, cu modificările şi completările ulterioare.
2. Codul de etică și deontologie al asistentului medical generalist, moașe și asistentul medical (M.O. 560/2009);
3. Ordinul ministrului sănătății nr.1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția şi sterilizarea în unitățile sanitare publice şi private;
4. Ordinul ministrului sănătății nr.1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale;
5. Legea nr. 46/2003, legea drepturilor pacientului, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Ordinul ministrului sănătății nr.1101/2016 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare;
7. Ordinul ministrului sănătății nr.1142/2013 privind aprobarea Procedurilor de practică pentru asistenții medicali generaliști;
8. Tratat De Îngrijiri Medicale Pentru Asistenți Medicali Generaliști coordonator dr. Marcean Crin (https://www.oamr.ro/tratatdescarcagratuit/);
9. Tehnici şi manopere de îngrijire a bolnavului critic. Autor Leonard Azamfirei, Ed. University Press.
 
Note:
 
1. Copiile actelor prevăzute la rubrica documente obligatorii se prezintă însoțite de documentele originale în vederea verificării conformității cu acestea;
2. Rezultatele probelor și comunicările privind desfășurarea concursului se afișează la avizierul Spitalului Militar de Urgență Constanța din Bulevardul Mamaia nr. 96, Constanța și pe pagina de internet smuct.ro la secțiunea Anunțuri;
3. Persoană de contact: P.c.c. SEMCO Vera, telefon 0241660390 interior 107;
4. Dosarele de concurs se depun la sediul Spitalului Militar de Urgență Constanța, B-dul. Mamaia nr. 96, județul Constanța, în perioada 26.08 - 08.09.2025, în fiecare zi lucrătoare între orele 08.00 - 15.00.
5. În cazul modificării/abrogării unor acte normative cu cel puțin 30 de zile înainte de data susținerii concursului, se consideră incluse în tematică actele normative modificatoare/înlocuitoare. Prevederile actelor normative cuprinse în bibliografie se studiază cu modificările și completările ulterioare și/sau sub formă republicată.




Citește și:
Serviciul Local de Salubrizare Lumina face angajări. Iată condițiile
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii