Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:23 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Urmând modelul de afaceri din sectorul vegetal, Grupul Agricover își extinde business-ul din zootehnie

ro

15 Feb, 2011 22:46 1099 Marime text

Agricover Credit IFN va realiza finantarea achizitiei de animale de catre fermieri

Bucureşti, 15 februarie 2011- Prin lansarea unei noi divizii numită Agricover Food, Grupul Agricover, unicul furnizor de produse şi servicii integrate pentru agriculturǎ, își extinde activitatea în zootehnie cu noi linii de business: furnizarea de animale vii pentru fermele de îngrășare a porcilor, comerțul cu animale vii și comerțul cu carne (carcase).

«Până anul trecut, Grupul Agricover a fost axat exclusiv pe furnizarea de produse și servicii dedicate sectorului vegetal; în 2010, am luat decizia strategică de a ne extinde pe segmentul zootehnic și am lansat prima divizie de profil- Agricover Vet- care comercializează ingrediente premium pentru furaje (premix-uri)- suplimenţi alimentari, furaje pre-starter, medicamente de uz veterinar etc. Lansarea noii divizii Agricover Food este încă un pas în extinderea activității Grupului Agricover în domeniul zootehnic, replicând un model de business de succes -care viza initial doar sectorul vegetal- și folosind sinergiile de grup", a arătat Robert Arsene, Director General al Grupului Agricover.

Divizia Agricover Food are în vedere pe de o parte satisfacerea nevoilor unor clienți fermieri cu activitate inclusiv în zootehnie, iar pe de altă parte extinderea business-ului pe orizontală către industria de procesare a cărnii. Astfel, clienții Agricover Food sunt atât fermele zootehnice medii și mari care au potențial, cât și procesatorii de profil.

"Business-ul diviziei este concentrat pe partea de comerț - cu animale vii și cu carne, iar divizia dezvoltă parteneriate prin care în prezent folosește capacitățile de preluare și abatorizare ale terților; analizăm însă oportunitățile existente pentru investițiile în capacități de producție, iar în măsura în care vom identifica activele potrivite, vom recurge la investitii în următorii 2 ani", a precizat Robert Arsene.

Agricover Food va folosi sinergiile de Grup, cum ar fi finanțarea achiziției de animale de către fermieri prin Agricover Credit IFN, furnizarea de cereale și furaje- prin divizia Agricover Cereale- pentru creșterea de animale, servicii logistice prin preluarea și prelucrarea animalelor vii etc. Pe termen lung, Grupul Agricover și-a propus să ofere fermelor zootehnice acelaşi concept (adaptat specificului lor) de care beneficiază fermele vegetale: "one-stop-shop" în agricultură, adică să le furnizeze absolut tot ceea ce au nevoie pentru a-și desfășura activitatea, de la input-uri și materii prime, la pachete de finanțare, consultanță tehnică, valorificarea producției, servicii de transport etc.

Ca și obiective de business, diviziile noi din segmentul zootehnic sunt încă "minoritare" în cifra de afaceri a Grupului Agricover. Divizia lansatǎ anul trecut- Agricover Vet - va contribui în acest an cu cca 2% la cifra de afaceri a Grupului, iar Agricover Food cu aproximativ 3%.

"Sunt trei factori principali care vor susține creșterea diviziei Agricover Food: asemeni fermierilor din sectorul vegetal, mulți clienți din zootehnie vor prefera să aibă un furnizor de produse și servicii integrate- care să le preia activitățile secundare- astfel încât ei să se poata ocupa prioritar de activitatea de bază-

creșterea animalelor; pe de altă parte, vom asigura procesatorilor de carne un flux constant de materie primă de calitate, fapt care ne va consolida parteneriate stabile în acest sector; nu în ultimul rând, odata cu trecerea crizei economice, ne așteptăm ca și consumul de carne să crească, mai ales începând cu anul 2012", a arătat Robert Arsene. De altfel, Agricover a considerat că 2010 a fost cel mai bun moment pentru

a intra pe piața produselor și serviciilor pentru fermierii zootehniști și din cauza faptului că aceștia au fost puternic afectați atât de conjuctura economică mondială, cât și de lipsa subvențiilor și creșterea periculoasa a importurilor de carne de porc și nu numai. "Grupul Agricover și-a asumat responsabilitatea de a deveni cel mai bun partener pentru acești fermieri, încercând să îi ajute să depășească această perioadă dificilă oferindu-le servicii și produse integrate, precum și avantaje competitive pentru a crește și dezvolta zootehnia românească", a subliniat directorul general al Grupului Agricover.

*****

Despre Agricover

Grupul Agricover este unicul furnizor de soluţii complete pentru agricultură din România, un integrator în circuitul produselor şi serviciilor din agricultură, deţinând poziţia de lider pe piaţa pachetelor tehnologice şi a serviciilor armonizate pentru agricultură. Înfiinţată în anul 2000, prin fuziunea dintre SC ComcerealSA Buzău şi Ulvex SA, Agricover şi-a extins afacerile în domeniul agribusiness-ului, construind un modelul de business ca INTEGRATOR între fermieri şi industria alimentară. Având aproximativ 600 de angajaţi, Grupul Agricover este structurat pe 11 divizii şi companii: Agricover Distribuţie, Agricover Cereale, Agricover Sămânţă, Agricover Silozuri, Agricover Logistică, Agricover Credit IFN, , Agricover VET , Agricover Energie, Agricover Bulgaria, AgroAdvice si Agricover Food.

Prin pachetele tehnologice, Agricover oferă clienţilor seminţele, îngrăşămintele şi produsele fitosanitare necesare, în timp ce serviciile integrate oferite fermierilor includ consultanţă tehnică de specialitate,suport financiar, asigurarea recoltei, servicii logistice şi de siloz, precum şi sprijin în valorificarea culturilor.

Grupul Agricover acoperă întreg teritoriul României: 70 de reprezentanţi de vânzări şi achiziţii cu studii de specialitate, personal specializat în serviciile financiare oferite fermierilor, consultanţi şi specialişti de la instituţii renumite în domeniul agricol. În ceea ce priveşte activitatea de preluare a cerealelor, aceasta se desfăşoară în 32 puncte de lucru, baze de recepţie şi silozuri, situate în 9 judeţe, compania dispunând de o capacitate totală de depozitare de cca. 720.000 tone şi ocupând astfel locul al doilea din punct de vedere al capacităţii de depozitare a cerealelor în România.

În 2009, împreună cu Danish Agricultural Advisory Service (DAAS), unul dintre liderii pieţei europene de consultanţă pentru agricultură, Agricover a înfiinţat AgroAdvice, o companie de consultanţă care sprijină femierii români să îşi crească profitabilitatea şi să fie competitivi pe piaţa UE şi la nivel mondial. Parteneriatul cu DAAS include şi un ONG- Fundaţia Europeană pentru Dezvoltare Agricolă şi Rurală (FEDAR), în care cele două companii sunt membrii fondatori. Principalele scopuri ale FEDAR sunt dezvoltarea mediului rural din România şi, respectiv, sprijinirea fermierilor în accesarea fondurilor europene şi implementarea proiectelor astfel finanţate.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii