Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:45 18 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Industria serviciilor financiare si guvernele sunt indemnate sǎ colaboreze pentru a crea noi piete

ro

06 Apr, 2009 17:32 754 Marime text

Mai multe informaţii:
Maria Stancu
Marketing Director
Tel: +40 (21) 201 22 22
Mobil: +40 744 631 102
Fax: +40 741 800 700
 +40 (21) 201 22 11
 
e-mail:  mstancu@kpmg.com                

Bucureşti, 6 aprilie 2009

Industria serviciilor financiare şi guvernele sunt îndemnate sǎ colaboreze pentru a crea noi pieţe internaţionale 

Recentele sondaje arată o uşoară relaxare a barierelor existente în faţa sistemelor de economisire, pe măsură ce cooperarea fiscală se consolidează

Transparenţa – un element fundamental al noilor reglementări

Cooperarea între guverne şi industria globală a serviciilor financiare trebuie stimulată dacă se urmăreşte încurajarea consumatorilor din întreaga lume să facă economii şi să creeze o nouă sursă de capital, reiese dintr-un nou sondaj realizat de departamentul de Asistenţă Fiscală din cadrul Serviciilor Financiare Globale ale KPMG (Global Financial Services Tax practice).

Studiul, intitulat, “Future of the Saver” analizează modul de impozitare a economiilor în 12 ţări cu o economie dezvoltată şi acţiunile întreprinse de organismele internaţionale, atât pentru a deschide piaţa economiilor transfrontaliere, cât şi pentru a combate evaziunea fiscală. Sondajul sugerează că în prezent se pun bazele unui nou sistem internaţional de reglementări.

Raportul apare la momentul oportun. După cum subliniază  Niculae Done, Tax Partner KPMG “România a cunoscut o dezvoltare deosebită în ultimii câţiva ani, ceea ce a generat si unele dezechilibre economice. Creditarea a luat un avânt foarte mare, comparativ cu economiile efectuate de către populaţie, iar acum este necesar să se stabilească un echilibru.”

Dar guvernele şi industria serviciilor financiare nu se grăbesc să se adapteze la acest nou sistem, deşi ar trebui să coopereze pentru a asigura acel mix de oportunităţi şi siguranţă de care au nevoie consumatorii.

Cele mai clare acţiuni întreprinse pentru constituirea unei reale pieţe internaţionale a economiilor pot fi văzute în Uniunea Europeană, unde Comisia Europeană (CE) a introdus acţiune în instanţă împotriva guvernelor ale căror sisteme fiscale continuă să favorizeze economisirile interne în defavoarea economisirilor externe.

În acelaşi timp, guvernele europene cooperează pentru a-i forţa pe furnizorii de servicii financiare să dezvăluie informaţii asupra economiilor depuse de persoane din alte ţări, iar Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) a raportat realizarea unor progrese semnificative în campania sa de a schimba legislaţia internaţională pentru a facilita accesul la informaţii bancare în scop fiscal.

“Guvernele ar trebui să se alăture acestei mişcări internaţionale de deschidere a graniţelor economisirilor, şi să introducă o oarecare coerenţă în maniera de impozitare a economiilor” a adăugat Done. 

“Sondajul nostru a demonstrat existenţa unei mari diversităţi de regimuri fiscale în doar 12 ţări, dar, ca să luam doar un exemplu, ştim, din experienţa firmelor noastre membre că există o puternică susţinere internaţională pentru armonizarea tratamentului fiscal transfrontalier al pensiilor. ”  

“Industria serviciilor financiare ar trebui să se grăbească şi să se angajeze în acest proiect împreună cu guvernele. Viitoarele produse internaţionale de economisire vor trebui astfel concepute încât să includă costurile suplimentare ale unui regim de dezvăluire a informaţiilor mult mai dur iar transparenţa crescută va deveni o cerinţă dacă urmează să se permită furnizorilor de servicii financiare să opereze pe noile pieţe. Companiile interesate în acest lucru ar trebui să coopereze cu guvernele pentru a le ajuta la formularea noilor regulamente.”

Studiul examinează, în detaliu, regimurile de impozitare a economiilor în Argentina, Australia, Brazilia, China, Germania, India, Japonia, Singapore, Elveţia, Turcia, Marea Britanie şi Statele Unite. A reieşit o diversitate de regimuri fiscale, dar puţine concesiuni făcute deponenţilor internaţionali.  

Guvernele europene, la îndemnul CE, şi-au modificat legislaţia fiscală pentru a permite distribuirea transfrontalieră a fondurilor de investiţii. Dar înlăturarea discriminărilor între fondurile de pensii interne şi externe a avut o evoluţie mai lentă, şi multe ţări par a aştepta rezultatul procedurilor juridice introduse de CE împotriva Belgiei, Spaniei, Danemarcei, Franţei, Irlandei, Italiei, Portugaliei şi Marii Britanii înainte de a hotărî ce vor face în continuare. 

“Cei care economisesc nu ar trebui pedepsiţi pentru că au crezut că guvernele, dornice să evite cele mai grave efecte ale recesiunii, nu au acordat importanţa cuvenită nivelului randamentului obţinut de aceştia din economii”, a spus Done.  “Această situaţie trebuie să se schimbe dacă se doreşte o creştere a volumului de economii şi a fluxului de capital.  Guvernele şi industria serviciilor financiare au ocazia să realizeze acest lucru prin crearea unei pieţe a economiilor realmente internaţională. Aceasta este o oportunitate care nu trebuie pierdută.”

Ionuţ Măstăcăneanu, Tax Manager în cadrul echipei de Servicii Financiare a KPMG în România a adăugat  “este esenţial ca economiile să fie încurajate în România pentru a se finanţa economia. Istoric, băncile s-au bazat prea mult pe împrumuturile de la companiile mamă – şi aceasta a creat o situaţie dezechilibrată. A existat un exces de creditare (în mod deosebit, pentru consum) ceea ce a condus la un deficit de cont curent. Astfel, guvernul român trebuie să fie primul care să depună eforturi pentru a încuraja economiile, atât pentru a sprijini sistemul bancar, cât şi pentru a rectifica dezechilibrele macroeconomice. O parte a acestor eforturi ar trebui canalizate în sensul creării unui sistem nou de reglementări care să favorizeze economisirea transfrontalieră şi, în consecinţă, să genereze o piaţă mai competitivă pentru deponenţi. 
 
Mădălina Racoviţan, Senior Manager şi coordonator al Serviciilor Executive Internaţionale din cadrul KPMG România adaugă, “regimul românesc de impozitare a economiilor este favorabil având în vedere că de la 1 ianuarie 2009 dobânda la depozite primită de contribuabilii persoane fizice este scutită de impozit. Cu toate acestea, guvernul ar trebui să nu se oprească aici şi să ofere deduceri de impozite mai generoase pentru pensiile private, dacă ţinem cont că acestea reprezintă forma de economisire pe termen lung.”
*SFÂRŞIT*
Notă către Editori

O mare parte dintre studiile academice a fost dedicată modului în care impozitarea economiilor şi investiţiilor, şi în mod deosebit maniera în care facilităţile fiscale destinate a încuraja economisirea, influenţează comportamentul deponentilor. Multe dintre aceste studii au fost realizate de economişti, cadre universitare sau autorităţi fiscale. O mult mai mică atenţie s-a acordat implicaţiilor comerciale ale modificărilor aduse impozitării economiilor.  
În lumina profundelor schimbări suferite de prezumţiile ce au stat la baza comportamentului economic în întreaga lume, studiul KPMG, "Future of the Saver, an investigation into how the tax treatment of savings has impacted the development of the global savings market " (Viitorul deponenţilor, o investigaţie asupra modului în care tratamentul fiscal al economiilor a influenţat dezvoltarea pieţei globale a economiilor), examinează posibilele efecte ale diferitelor facilităţi fiscale asupra comportamentului în domeniul economiilor, dintr-o perspectivă comercială. 

Sunt analizate trei domenii principale, iar concluziile sunt descrise în sumarul prezentat în Capitolul 2. Capitolul 3 prezintă opiniile profesioniştilor KPMG cu privire la acţiunile guvernelor la nivel internaţional care afectează economiile şi investiţiile transfrontaliere.
În Capitolul 4 se discută dacă şi în ce manieră impozitarea influenţează opţiunile de economisire şi investiţii. În sfârşit, la Capitolul 5 este prezentat un sumar detaliat al sistemului de impozitare a economiilor în 12 ţări, Argentina, Australia, Brazilia, China, Germania, India, Japonia, Singapore, Elveţia, Turcia, Marea Britanie şi Statele Unite.

Despre KPMG:
KPMG este reţeaua globală de firme de servicii profesionale care furnizează servicii de audit, consultanţă fiscală şi în domeniul afacerilor. Ne desfăşurăm activitatea în 145 de ţări şi avem 123.000 de angajaţi în firmele membre din întreaga lume. Societăţile independente membre ale reţelei KPMG sunt afiliate la KPMG Internaţional , o corporaţie elveţiană. Fiecare societate KPMG este din punct de vedere legal o entitate separata si distincta si se descrie ca atare.


În România şi Republica Moldova, KPMG îşi desfăşoară activitatea în cadrul celor şase birouri din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Chişinău. În prezent dispunem de un număr de peste 600 de angajaţi şi parteneri, atât cetăţeni români cât şi expatriaţi.
© 2009 KPMG România SRL, societatea română membră a KPMG  Internaţional, o corporaţie elveţiană. Toate drepturile rezervate.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii